pharagirlke schreef:Heb thans met mijn merrie nog niet veel gehad aan theorieënDaar was het een kwestie van creatief zijn.
En ik denk dat KiWiKo, gezien de hoeveelheid verpestte paarden die ze goed gekregen heeft, in elk geval wel zal weten waarover ze het heeft als ze zegt dat je aan pure theorie niets hebt.
Theorie en praktijk hetzelfde?Theorie gaat uit van de ideale situatie... Punt is dat je die ideale situatie niet altijd hebt.
Hoe komt u er bij dat de theorie alleen uit gaat van de ideale situatie? De theorie heeft alles te bieden, als de ruiters dat maar leren willen en kunnen. Het zijn de instructeurs die het de ruiters niet meer kunnen leren op een paar na.
Waar zijn al die 30 "groot"meesters van Nederland? Noem mij er eens 1 of een paar, die deze echte kennis nog geleerd hebben, weten en kunnen leren en uitvoeren? Er zijn meer "groot"meesters dan er werkelijk zijn, net als dat er meer Ray Ban zonnebrillen gestolen worden, dan er werkelijk zijn. Er zijn zelfs die zichzelf tot "groot"meester benoemen en tussen de echte grootmeesters plaatsen?
FaberSmid schreef:pharagirlke schreef:En dan hebben we dus meteen bewijs dat dit boekenwijsheid is. En dat zal men kost wat kost willen vermijden.
Voor die de theorie weten (door het niet willen of kunnen leren), komt dit als boekenwijsheid over. Die de theorie wel weten (willen en kunnen leren) kunnen het ook omdraaien. Door te zeggen kunt u na gaan hoe onwetend al die ruiters zijn.
Daar was het een kwestie van creatief zijn.