Arabesk schreef:De filmpjes zijn inderdaad misselijk-makend, de ruiters zitten gemeen aan het bit te zagen. Zo rijden zíj en ik heb het alleen maar gefilmd. En dat het kinderen zijn (nou ja ze waren rond de 18 jaar schat ik), maakt het inderdaad des te erger. Zij leren kennelijk dat dát goed rijden is

Bij de bitloze dressuurwedstrijd reden ook kinderen van die leeftijd en als ik díe film is het zeker niet misselijk? Meten met twee maten? Of zijn de filmpjes van de bit-wedstrijd toch wel wat vervelend omdat het dingen laat zien die bitrijders liever ontkennen?
FIlmpjes maken en foto's is gewoon toegestaan. Er zijn zat bedrijven die er zelfs van leven. Ze schieten foto's de hele dag door, planten die op internet en de liefhebber kan de foto kopen.
Of gaan we straks foto's maken en filmen verbieden, net als met die rodeo wedstrijden. Het feit dat filmen daar verboden werd, zegt al iets over dat ze toch wel aanvoelen dat wat er op die wedstrijden gebeurt niet kán.
Beetje offtopic, maar in mijn werk heb ik alleen maar met de wet te maken, dus heb even iets voor je opgezocht..
Citaat:
Publicatie van een foto of filmopname waar iemand herkenbaar opstaat, kan een schending van het portretrecht zijn. De geportretteerde moet een redelijk belang kunnen laten zien (zoals privacy) op grond waarvan het werk niet gepubliceerd mag worden.
Als een opname of foto rechtmatig gemaakt is , wil dat nog niet zeggen dat deze ook mag worden gepubliceerd. Een dergelijke opname is namelijk een portret van de personen die erop staan, en dus geldt daarvoor het portretrecht. De auteurswet beschouwt zo’n afbeelding als een “portret anders dan in opdracht”. Deze mag alleen worden gepubliceerd als daarmee geen redelijk belang van de geportretteerde in gevaar komt. Meestal zal het dan gaan om een privacy-belang.
Bij een feest of andere activiteit waarbij je moet betalen om naar binnen te mogen, kan de organisatie regels stellen. Een van die regels kan zijn dat je moet instemmen met publicatie van foto's of films waar je herkenbaar op staat. Je kunt je dan meestal niet meer beroepen op je portretrecht, behalve in uitzonderlijke gevallen. Foto's van iemand die bijvoorbeeld op een feest in zwaar dronken toestand geheel naakt gaat dansen, mogen nog steeds niet zomaar worden gepubliceerd.
Op jouw filmpjes kun je de ruiters niet zien, dus is er niets aan de hand. Maar ik dacht, laat ik het wel maar even melden voor het geval je wel een keer de ruiter erbij hebt staan en je op het matje wordt geroepen 
Edit: kan iemand mij vertellen waar ik de filmpjes van de bitloze wedstrijd kan vinden? Of kijk ik met m'n neus..?