Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chipieke schreef:aangezien de persoon die me dit pb'tje vroeg om haar naam niet vrij te geven, plaats ik haar pb even zodat ze haar verhaal even kwijtkan.Citaat:Ik rijdt namelijk een 6 jarige ontzettend leuke merrie bij. De eigenaar heeft haar al vanaf veulen en heeft er welgeteld 30x opgezeten. Ze betaald géén stallingsgeld géén hoefsmid (tot grote ergenis van de stal eigenaar en hoefsmid ) , maar iedereen moet wel weten dat ze een paard heeft. Ze komt 1x in de maand een keer uitmesten , en 1x in het jaar gaat het paard hooguit naar de hoefsmid. De merrie heeft lichte manen eczeem en staat zich nu dus mooi kapot te schuren.
Sinds 2 maand rijd ik deze merrie nu , en komt de eigenaar opeens ook 1x in de maand. Ik doe ontzettend rustig met het beest om haar conditie op te bouwen. Eigenaar komt rijden , gevolg: paard is een week kreupel. Het kan haar niets schelen hoe het met haar paard gaat , als medame zelf maar plezier heeft...
Ik zeur niet tegen haar , ik ben hartstikke blij dat ik deze leuke merrie kan rijden. Die 2x in de maand dat ze het paard komt rijden kan ik dan ook nog wel slikken..
Op die manier heb ik dus géén respect voor mensen met bijrijders.
Echter als je weinig tijd hebt , maar wel het beste met je paard voor hebt heb ik er totaal geen problemen mee. Maar diegene waar ik het paard van rijdt heeft absoluut geen hart voor haar paard..
Ik ben het hier met haar wel eens!
Snoop_fan schreef:Heb er wel respect voor
Zoek zelf bijrijders voor mijn shetje, waarom?
Pony is te lief en te goede band om weg te doen, maar is wel een ideale kinder- en leerpony.
En ja, ik help de voorlopige leerkindjes met opzadelen, afzadelen, tips tijdens rijden, ik doe alleen de stallen enalles.
Pelryo schreef:ik snap het punt wel. Tegenwoordig nemen mensen snel een paard terwijl ze er niet elke dag voor kunnen zorgen, mijn mening is dat men een paard moet nemen als de tijd ervoor is en niet de zorg op een ander afschuiven.
Maar goed dat is mijn mening.
Zammie schreef:Snoop_fan schreef:Heb er wel respect voor
Zoek zelf bijrijders voor mijn shetje, waarom?
Pony is te lief en te goede band om weg te doen, maar is wel een ideale kinder- en leerpony.
En ja, ik help de voorlopige leerkindjes met opzadelen, afzadelen, tips tijdens rijden, ik doe alleen de stallen enalles.
Dit vind ik dus fantastisch! Je neemt de tijd en de moeite om anderen (in dit geval kids) wat te leren. Mooier kan in mijn ogen niet.....