Je ziet trouwens heel veel kleine kinderen al met sporen rijden?! Of er worden lessen gegeven en totaal niet op het been gebruik gelet. Dan zie je dat ze continu aan het prikken zijn maar er niks gezeg word.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pucklovertje schreef:ik rijdt wel met sporen, maar echt niet omdat het stoer is ofzo!
ik rijdt er liever niet mee, maar mijn pony heeft het gewoon nodig. zonder sporen valt hij bijna stil, en we zijn nu bezig om hem aan de teugel te rijden, omdat ik binnenkort naar de L1 ga, dus daarvoor heb ik het ook nodig.

)pucklovertje schreef:tss..![]()
mijn paard in zijn mond 'rukken' zou ik nooit doen, het is nog veel zieliger als je pony zowat stilstaat als je hem aan de teugel vraagt. als hij eerst goed voorwaarts is, heeft je paard er zelf ook geen last van

Gulpje schreef:Waar je je druk om maakt zeg. Iedereen moet toch lekker voor zichzelf weten of ze wel of niet met sporen rijden?

Snoevie schreef:gold dat alleen voor manegeruiters of ook priveruiters?
en tja er zijn een hoop middelen waar misbruik van gemaakt word,dan zou overal een vergunning voor verdiend moeten worden
loesje166 schreef:ik rij met sporen,,
dit omdat mijn pony altijd met sporen is gereden en gewoon niet actief aan het been is, ik rij L2 dus hij heeft het nodig voor o.a. het wijken enzo