Dit zijn meestal manegepaarden die dus wel iets gewend zijn. Ze zetten natuurlijk wel paarden in die dit aankunnen..
Maar ieder paard is ngoal breed gezegt.. maar als je het hebt op ieder paard dat met de eigen ruiter een winstpuntwaardig B proefje kan rijden; klinkt het al iets realistischer.
Blijft alleen nog steeds verschillend per paard en ruiter; iedereen rijd net weer wat anders en gebruikt andere hulpen.. (hoewel het op B niveau niet heel verschillend zal zijn)
Trouwens... wie beweert dit op IEDER paard te kunnen wil ik uitnodigen op mijn bijrijdpaardje een proefje te komen rijden

Onderhand weet ik dat wat ik toen "lastig" noemde eigenlijk gewoon een paard met karakter was.
Als jij dat niet vind zou ik nog wat meer boeken gaan lezen of voor betere instructie gaan... Een paard dat vast houd is niet los en soepel. En een paard dat niet meteen in galop gaat of even sprint, is geen moeilijk paard. Dat bedoel ik nu net.
Lastpakken zijn dieren waar je meer voor nodig hebt dan zes jaar rijervaring en M rijden op wedstrijd