Ik heb geen les nodig, ik kan al goed genoeg rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:26

Zolang Ankie ook nog les heeft, heb ik ook les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:27

Nee die is niet makkelijk. Maar we kennen allemaal de verhalen over paarden die als mishandeld worden beschouwd omdat ze een keer een pak op hun donder hebben gehad, te laat zijn bekapt, in de modder staan of met een bit worden gereden en aan de teugel moeten lopen, en dat valt niet onder mishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:27

suleilitha schreef:
Nee die is niet makkelijk. Maar we kennen allemaal de verhalen over paarden die als mishandeld worden beschouwd omdat ze een keer een pak op hun donder hebben gehad, te laat zijn bekapt, in de modder staan of met een bit worden gereden en aan de teugel moeten lopen, en dat valt niet onder mishandeling.

Ken jij dit paard dan? Jij oordeelt echt veel te makkelijk gewoon.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:28

Jorine_Falco schreef:
O, dus je gelooft me niet? Je gelooft niet dat ik een mishandele merrie en een hengst gereden heb?
Je hoeft me neit te geloven hoor, maar of ik een mishandelde merrie gereden heb: pb Vera23 of ik Chelsey heb verzorgt.
Hengst kent ze niet.

Volgens mij is het niet haar bedoeling om je te kleineren. Op bokt komt wel meer voorbij. En volgens mij is het niet de discussie of je wel of niet kan rijden.

Wat wel volgens de discussie is, is dat als je alleen maar manegepony's/paarden hebt gereden en miss ook wat verzorgpony's die niet echt richting sportpaard zijn, je absoluut niet kan oordelen over wat je leert op maneges ook toepasbaar is voor particuliere paarden. (jeetje lange zin).

Je kan het namelijk niet vergelijken.

Mijn kinderen gaan later (als ze zouden willen rijden) eerst op een manege leren rijden voordat ze uberhaubt mogen gaan denken aan een eigen pony. Daar zijn maneges echt goed voor, het beginnende rijden. En voor de sociale dingen er omheen. Maar echt rijden leer je op een paard van een particulier en nog meer op je eigen paard.

Zodra je toegeeft dat je niet echt super kan rijden omdat je nog zoveel moet leren, dan begin je pas met leren...

En zeker niet door te zeggen dat je alles al kan. Dan moet je eerst eens goed vliegles krijgen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:29

Nee ik ken dit paard niet, alleen er wordt veel te makkelijk gesmeten met termen als mishandeling. Zelfs van een paard wat rillerig en kijkerig is wordt voetstoots aangenomen dat het is mishandeld terwijl daar vaak totaal geen bewijs voor is en het ook een karakterkwestie kan zijn.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:30

Wat is het nut om je mishandelde merrie zo aan te prijzen(berijk je niks mee!), sorry hoor! maar dat wil niet zeggen dat je er verstand van hebt

Anoniem

suleilitha schreef:
Nee ik ken dit paard niet, alleen er wordt veel te makkelijk gesmeten met termen als mishandeling. Zelfs van een paard wat rillerig en kijkerig is wordt voetstoots aangenomen dat het is mishandeld terwijl daar vaak totaal geen bewijs voor is en het ook een karakterkwestie kan zijn.

Dat doet ook niet iedereen hoor.. Maar jij gelooft zo weinig mensen op hun woord, dat is zo jammer..

Anoniem

Citaat:
Zodra je toegeeft dat je niet echt super kan rijden omdat je nog zoveel moet leren, dan begin je pas met leren...

En zeker niet door te zeggen dat je alles al kan. Dan moet je eerst eens goed vliegles krijgen ;)

Dit is zo waar!!!!!!

Anoniem

Re: Ik heb geen les nodig, ik kan al goed genoeg rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:32

Juul, de ervaring heeft me allang geleerd dat als een 14-jarige roept dat een paard is mishandeld, je dit niet met een korrel zout moet nemen maar met een pond zout.
Ik heb ze hier wel voor het hek gehad, die stonden te schreeuwen dat ik een paard mishandelde terwijl ik hem alleen even op zijn plek zette. Zaken als zweten vielen ook onder mishandeling, net als bijzetten. Vandaar dat ik bij de term mishandeling tegenwoorig regelrecht kippevel krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:33

suleilitha schreef:
[naam], de ervaring heeft me allang geleerd dat als een 14-jarige roept dat een paard is mishandeld, je dit niet met een korrel zout moet nemen maar met een pond zout.
Ik heb ze hier wel voor het hek gehad, die stonden te schreeuwen dat ik een paard mishandelde terwijl ik hem alleen even op zijn plek zette. Zaken als zweten vielen ook onder mishandeling, net als bijzetten. Vandaar dat ik bij de term mishandeling tegenwoorig regelrecht kippevel krijg.

Dus als welke 14-jarige dan ook met een écht mishandeld (ook in jou ogen) aankomt zetten of jij hem wil helpen zeg je meteen: Nee sorry, het zal wel meevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:35

suleilitha schreef:

Ja tuurlik begrijp ik jouw reactie, tkwam misschien een beetje over als pennyachtig.
Maar deze merrie is echt mishandeld geweest, is nu 21 en heeft een hele voorgeschiedenis.
Draver, renbaan gevallen, man heeft haar meegenomen en die galopeerde vanuit stal en kwam 3 uur later galopperend terug.
helemaal geslagen, ouderdomsslijtage boven het spatgewricht.

Dat terzijde, dit topic gaat niet over die merrie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:36

Anoniem schreef:
suleilitha schreef:
Juul, de ervaring heeft me allang geleerd dat als een 14-jarige roept dat een paard is mishandeld, je dit niet met een korrel zout moet nemen maar met een pond zout.

Dus als welke 14-jarige dan ook met een écht mishandeld (ook in jou ogen) aankomt zetten of jij hem wil helpen zeg je meteen: Nee sorry, het zal wel meevallen?

Ik gok dat Sul zal zeggen: "Ik kijk wel even zelf'.

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:37

Annemeik schreef:

Ik denk dat hier alles mee gezegd is!!!

Juul schreef:
Dat doet ook niet iedereen hoor.. Maar jij gelooft zo weinig mensen op hun woord, dat is zo jammer..

:? Komt dit nu serieus uit jou vingers getikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:38

Province schreef:
Annemeik schreef:

Ik denk dat hier alles mee gezegd is!!!

[naam] schreef:

:? Komt dit nu serieus uit jou vingers getikt?

Ik geloof ook sommige dingen niet. Maar Sul neemt werkelijk niemand die jonger is dan haar serieus, over wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:39

Vallen op de renbaan is geen mishandeling maar een ongeval, een paard valt dood als je het onder de man drie uren laat galopperen, slaan hoeft geen mishandeling te zijn, ouderdomsslijtage komt bij alle soorten paarden voor en een spatgewricht bestaat niet.

Ik moet zulke dingen inderdaad zelf zien. Ik ben ook wel eens met een te fris paard tegen mijn zin in galop vertrokken en in galop thuisgekomen ;)

Juul er zijn zat jongeren die ik wel serieus neem alleen die hebben een andere attitude dan die jij laat zien hier op Bokt ;)
Mijn grote idool is negen jaar, haar poown ook, ze rijdt B en heeft al drie winstpunten. Nou daar neem ik mijn pet voor af met een diepe buiging en die neem ik zeer zeker serieus!

Iemand die bijvoorbeeld schrijft dat een paard een spatgewricht heeft, die neem ik op het gebied van paarden ook niet serieus nee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:42

mensen die zeggen dat ze geen les nodig hebben, hebben nog ontzettend veel te leren :) :)

Ik heb geluk gehad dat ik super begeleiding heb gehad al die jaren van verschillende instructeurs, en omdat ik heel veel vlieguren heb gemaakt ben ik redelijk handig........ maar talentje ben ik absoluut niet :) :) dus ik rij nu twee dagen in de week Djokke van Klomp (na 2 jaar er helemaal uitgeweest te zijn om me te concentreren op een andere zaak) en daarvan heb ik 1 dag les, en als het zo uitkomt alle twee de dagen :)

want weet je, ik kan er geen bal van..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:43

suleilitha schreef:
Vallen op de renbaan is geen mishandeling maar een ongeval, een paard valt dood als je het onder de man drie uren laat galopperen, slaan hoeft geen mishandeling te zijn, ouderdomsslijtage komt bij alle soorten paarden voor en een spatgewricht bestaat niet.

Ik moet zulke dingen inderdaad zelf zien. Ik ben ook wel eens met een te fris paard tegen mijn zin in galop vertrokken en in galop thuisgekomen ;)

Juul er zijn zat jongeren die ik wel serieus neem alleen die hebben een andere attitude dan die jij laat zien hier op Bokt ;)
Mijn grote idool is negen jaar, haar poown ook, ze rijdt B en heeft al drie winstpunten. Nou daar neem ik mijn pet voor af met een diepe buiging en die neem ik zeer zeker serieus!

Iemand die bijvoorbeeld schrijft dat een paard een spatgewricht heeft, die neem ik op het gebied van paarden ook niet serieus nee.

Dit bedoel ik niet als mishandeling, een spatgewricht. Dit is een bijzaak, dat je weet in welke staat het paard nu is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:44

Juul schreef:
Ik geloof ook sommige dingen niet. Maar Sul neemt werkelijk niemand die jonger is dan haar serieus, over wat dan ook.

Ik ben 21, en ik voel me wel serieus genomen door haar, en met mij nog wel meer jongeren. Misschien ligt het aan jezelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:46

Een paard heeft geen spatgewricht. Ik denk dat je spat bedoelt. Verder is spat geen gevolg van mishandeling of wat dan ook, het kan elk paard overkomen. Je verdere relaas vind ik ook geen bewijs voor mishandeling.

Kim, ik rij net zo slecht als jij :)

Ik neem jou ook wel serieus Lieveli. En die uk die ik beschreef, mijn alltime favorite, is negen jaar maar die neem ik ook serieus. Je kunt ook niet om een kind van negen heen die op wedstrijden bij de grote paarden de proeven tot en met L2 opdreunt vanaf de kant aan meerdere ruiters, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:48

suleilitha schreef:

Weet jij dan zelf wel hoe een correct gereden paard aanvoelt? Want daar krijg ik nu ineens stérk mijn twijfels bij aangezien je beweerde dat je dat niet kunt voelen als je zelf niet kunt rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:49

maradhja schreef:
Wat is het nut om je mishandelde merrie zo aan te prijzen(berijk je niks mee!), sorry hoor! maar dat wil niet zeggen dat je er verstand van hebt

Zo die is grappig.
Die prijs ik totaal niet aan, maar mensen hier denken dat ik lekker met een ontdeugens shetje over het erf loop te wandelen.

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:50

Juul schreef:

Het gaat ook niet om geloven, het gaat om aannemen. Dat doe je gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:51

suleilitha schreef:
Een paard heeft geen spatgewricht. Ik denk dat je spat bedoelt. Verder is spat geen gevolg van mishandeling of wat dan ook, het kan elk paard overkomen. Je verdere relaas vind ik ook geen bewijs voor mishandeling.

Ik neem jou ook wel serieus Lieveli. En die uk die ik beschreef, mijn alltime favorite, is negen jaar maar die neem ik ook serieus. Je kunt ook niet om een kind van negen heen die op wedstrijden bij de grote paarden de proeven tot en met L2 opdreunt vanaf de kant aan meerdere ruiters, toch?

Dat zei ik ook niet, ja spatgewricht daar zat de ouderdomsslijtage onder. Weet t ook verder niet, merrie heeft het al een tijd en die verzorg en rijd ik niet meer.
Hmm, misschien had jij het paar dmaar moeten verzorgen, had je gezien hoe ze er vroeger uitzag (foto's).
Spat WAS OOK GEEN GEVOLG van mishandeling, een bijzaak dus: ik zei het gewoon. ;).]

Annemeik

Juul schreef:
suleilitha schreef:

Weet jij dan zelf wel hoe een correct gereden paard aanvoelt? Want daar krijg ik nu ineens stérk mijn twijfels bij aangezien je beweerde dat je dat niet kunt voelen als je zelf niet kunt rijden.

Goed kom ik weer aan met mijn bewering: Als je weet dat je niet goed kan rijden, weet je wat je nog moet leren. Dat is echt ervaring hebben. En Suleilitha heeft de ervaring zeker wel.

Anoniem

Province schreef:
[naam] schreef:

Het gaat ook niet om geloven, het gaat om aannemen. Dat doe je gewoon niet.

MOET ik dan maar aannemen dat jullie gelijk hebben? Ik zie het zelf wel over een aantal jaartjes, of niet.