En verder ben ik nog veel nieuwsgieriger naar het eerste filmpje van een paard dat bitloos een M of Z proef loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sjaantje schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar Detour
En verder ben ik nog veel nieuwsgieriger naar het eerste filmpje van een paard dat bitloos een M of Z proef looptKommopjongens!! Show me!
detour schreef:Kan iemand me uitleggen en overtuigen na mijn ervaring met bitloos wat er mis is aan met bit rijden als het goed ligt, het paard prima loopt, etc?
JoviBan schreef:@detour: Misschien dat jij er met een gekleurde bril tegenaan kijkt, maar het is een heel neutrale en zeer informatieve site.![]()
Btw, als ik jou nu in eigen woorden antwoord ga geven op je vraag, neem je daar dan wel genoegen mee? Ik ben nl. ook geen wetenschapper of goeroe.![]()
Maarre, google zelf eens dan, als je zo graag informatie wilt. Waarom moet jou dat aangeleverd worden?
x_Marr schreef:Ik heb ook nog nergens een site gezien van een neutrale wetenschapper die heeft onderzocht dat het bit geen enkel kwaad kan, detour, daar ben ik ook wel benieuwd naar, heb je misschien een site voor me?
Jammer overigens dat mensen nogsteeds zo zwart wit naar iets kijken omdat ze zelf 1 nare ervaring met iets hebben gehad...
Wat net zo goed met bit kon zijn gebeurt waarschijnlijk.
Gelukkig zijn niet alle mensen zo want anders hadden wij geen duitse herder gehad
detour schreef:Kijk naar de geschiedenis, dat lijkt me al een leerzaam en duidelijk bewijs genoeg.![]()
Hoe lang rijdt men bitloos en hoe lang wordt er met bit gereden?![]()
(Tenzij mensen de indruk krijgen dat ze van de Indianen afstammen in ons gecultiveerde NL en teveel noten op hun zang krijgen)
detour schreef:Ik heb dit wel gezien maar is dit gebasseerd op normaal gebruik?..
x_Marr schreef:Dat hangt maar net van het paard af detour.
Niet ieder paard is makkelijk terug te krijgen op bit, denk aan bit vastpakken... hoe wil je een paard dan terug krijgen?
In zo'n geval werkt bitloos beter hoor
Soms scheelt het al een hoop het bit iets hoger in de mond te hangen bijvoorbeeld.![]()
En met een bridge maken kun je ook een hoop.![]()
Dit is een wijze waarop je je teugels kunt gebruiken en dat helpt soms heel fijn.![]()
Er werden wel meer dingen vroeger gedaan wat niet goed was detour.
Alles veranderd, dus ook wat betreft paarden.
KOm maar met bewijzen van wat er zo fout was dan, benoem de eeuwen, geef voorbeelden, etc.![]()
Waarom worden er nu anders zuinige auto's ontwikkeld? Juist omdat die van vroeger niet zuinig waren.. maargoed als we jou moeten geloven, die auto's bestaan dus ook al hardstikke lang.. dus dan zal dat ook wel goed zijn.
Oja en oorlogen ed., dat was vroeger er ook allemaal, dus dan zou dat ook wel niet erg zijn.
Dus waarom zou dat nu niet meer mogen?
Je haalt er wel veel dingen bij die totaal niet ter zake doen hier, jammer dat je niet wilt aannemen dat het prima kan. Trouwens, je klinkt als een aanhanger van de bitlozenclub maar je profiel suggereert anders.![]()
Maarja zoals ik al zei: sommige mensen kijken helaas te zwart wit naar dingen...
detour schreef:sjaantje schreef:En waarom werkt bitloos beter als je paard in het bos aan de kletter gaat?
Dat werkt NIET beter.
![]()
Lijkt me lollig worden op de renstal waar ik destijds paarden trainde.
Voor kamikazepiloten was het een geweldig alternatief geweest.
Sannessep schreef:detour schreef:Ik heb dit wel gezien maar is dit gebasseerd op normaal gebruik?..
Als je de artikelen leest en alle sites doorgelezen hebt die erbij staan dan heb je ook gelezen dat dit op normaal gebruikt gebaseerd is (er staat zelfs bij !geoefende ruiters! dan ga ik ervanuit dat ze geen manegeruiters gepakt hebben die net een jaar op paardrijden zitten, maar mensen die al menige dressuurproeven op niveau gereden hebben).
x_Marr schreef:Uhm sjaantje, als een paard een bit vastpakt werkt bitloos waarschijnlijk inderdaad beter lijkt mij
Dan kan je tenminste nog druk op de neus zetten, met een bit vastpakken paard, waar zou je dan druk moeten zetten?