Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jibbele

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:51

nou dan ben je blijkbaar toch anders dan mij.

Helaas heb ik weldegelijk meegemaakt dat mijn eigen paard (door te steigeren) mij eraf gooide en daarna aanviel en begon te trappen.
Ik wou dat ik kon zeggen dat ik hierover lieg. Leuk is het namelijk niet.

Toen mijn zus de bak in rende en hem weg jaagde kon ik opstaan en naar hem toe lopen.
Daarna heb ik hem direct met de zweep geslagen, maar niet op zijn hoofd.
Trots ben ik er niet op, maar het moest gewoon gebeuren.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:52

KiWiKo schreef:
jibbele schreef:
ik heb nog even wat toe te voegen aan mijn eerdere reactie.

Ik heb mijn paard nog nooit een een klap met de zweep op zijn hoofd gegeven.

Op momenten dat hij mij levensgevaarlijk probeerde te verwonden door na te trappen als ik er af was gevallen, en dat hij mij aan viel heb ik hem flink op zijn lazer gegeven. Maar nog nooit op zijn hoofd.

Ik kan dat gewoon niet ik zou bang zijn om zijn ogen of wat dan ook te raken.

als ik ernaast lig en een paard trapt na, of een paard valt aan............. denk ik niet echt na over waar ik hem raak............. en dan ga ik ook niet mikken ergens op......

dus OF je liegt en je hebt zulke dingen nooit meegemaakt of je bent een bijzonder mens

Waarom zou ze liegen? Heel bijzonder als je dat op bokt kan zien, wel of geen leugen?
Ik vind het niet normaal als je je paard de t.... moet slaan om te kunnen rijden, tuurlijk zalbest iets an vooraf gegaan zijn maar beter is om te beseffen dat het paard niet bij je past

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:53

je mag een paard nooooooooit met een tussepose straffen. direct na gebeuren of niet. dus wat jij heb gedaan heeft angst opgebouwd. dan liever direct een klap en vol tegen het hoofd dan wat jij heb gedaan hoor Knipoog! dier weet dan niet waarvoor je straft. dat je hem weer tepakken heb word hij voor gestraft en in vervolg zal dier wegrennen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:54

jibbele schreef:

Helaas heb ik weldegelijk meegemaakt dat mijn eigen paard (door te steigeren) mij eraf gooide en daarna aanviel en begon te trappen.

Toen mijn zus de bak in rende en hem weg jaagde kon ik opstaan en naar hem toe lopen.

daarna is nooit goed!!! of direct of niet!!!

en dit is dus wat ik bedoel met mensen opvoeden............. bijzonder

hoe haal je het in je hoofd om nadat je op de grond gegaan ben, je zus het paard de baan door gejaagd heb............ en jij uiteindelijk het dier gevangen hebt................ het paard te slaan????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:55

Eerlijk is eerlijk, ik ben meer gehecht aan mijn voortanden en ogen aan dan wat voor paard dan ook, en als een paard mij in het nauw drijft zal ik vervolgens ook ontzettend paards van me af slaan. En dan is het maar net wat ik in de handen heb, hetzij een bezem, hetzij een longeerzweep, hetzij een dressuurzweep, maakt niet uit, maar een paard heeft mij net zo goed te respecteren net zoals ik een paard respecteer. Ik zal nooit degene zijn die een paard als eerste aanvalt maar als een paard mij in gevaar brengt, dan bijt ik van me af. Lijkt me niet meer dan eerlijk, toch?
Berpie, er zit een grote kern van waarheid in je laatste zin. Ik heb veel paarden bereden die door hun eigenaar als knettergek en gevaarlijk werden bestempeld, zelf wil ik niet alles weten van een paard maar stap er vaak liever blanco op, zonder scrupules en raar maar waar, dan doen ze vaak niks en lopen als een lam. Toch aarzel ik niet om even hard in te komen als ze mij naar het leven staan en meestal is één knal die goed getimed is meer dan genoeg en heb ik daarna nooit meer last Knipoog

Jibbele, jouw vorm van straffen is eentje die ik nooit never zal goedkeuren. Simpel omdat de timing niet klopt en het paard de straf gaat linken aan iets totaal anders.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:56

berpie schreef:
Waarom zou ze liegen? Heel bijzonder als je dat op bokt kan zien, wel of geen leugen?
Ik vind het niet normaal als je je paard de t.... moet slaan om te kunnen rijden, tuurlijk zalbest iets an vooraf gegaan zijn maar beter is om te beseffen dat het paard niet bij je past

omdat haar post niet klopt............ en dat blijkt dus...............

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:56

smurffie schreef:
je mag een paard nooooooooit met een tussepose straffen. direct na gebeuren of niet. dus wat jij heb gedaan heeft angst opgebouwd. dan liever direct een klap en vol tegen het hoofd dan wat jij heb gedaan hoor Knipoog! dier weet dan niet waarvoor je straft. dat je hem weer tepakken heb word hij voor gestraft en in vervolg zal dier wegrennen

hoe kon in godsnaam hem gelijk bestraffen, ik lag namelijk op grond.
Erg raar dan dat het wel geholpen heeft. Hij heeft me nooit meer na getrapt.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:57

Nog even een kleine opmerking.

Wat mij opvalt is dat er mensen zijn die zeggen dat je een paard voorwaarts moet blijven rijden zodat ze niet stil kunnen gaan staan om te steigeren.
Dan heb je nog nooit op een écht steigerend paard hebben gezeten, want geloof me, als een paard niet wil lopen en in de rem gaat kun je drijven wat je wil, maar lopen doen ze dan niet.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:58

jibbele schreef:

dat is ong. het zelfde als een hond die wegloopt je wordt boos en als hij eindelijk weer bij je komt sla je hem ! dus de hond denkt dan dat je boos bent omdat hij bij je komt dat zal hij dan de volgende keer ook niet meer doen Boos! direct slaan of niet !

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:59

Lieve mensen, als jullie nou eens zouden lezen...

Bij steigeraars wordt op het hoofd tussen de oren geslagen, niet op de neus of zijkant van het hoofd. Het paard denkt dan namelijk, ik stoot steeds mn kop als ik omhoog kom, misschien niet zo handig. Paarden zijn dan vaak slim genoeg om te bedenken dat niet steigeren de de oplossing is om hun hoofd niet meer te stoten.

Je moet het dus ook doen op het moment dat hij omhoog komt of nog in de lucht is. Daarna heeft het geen zin meer.

Maarja in plaats van te lezen of een goed beargumenteerde tegenoplossing aan te dragen komen de meeste tegenhangers van deze methode niet verder dan, 'ja maar dat is zielig...'.
Ik kan wel andere dingen bedenken die zieliger zijn, een mens in een rolstoel en een paard met een kapotte rug die moet worden afgemaakt, bijvoorbeeld.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:00

Tussenpoze of niet, als je je paard moet slaan klopt er iets niet, ik kan er trouwens geen tussenpose uithalen maar goed.
ERg dapper allemaal als je een paard moet meppen omdat hij je eraf gooit.
Jawel hoor ook wel eens zoiets meegemakt, zelfs eens compleet gelanceerd, goh wist niet dat ik kon vliegen maar ipv mijn frustraties af reageren op het paard (alsof hij beseft wat er mis is) zoek ik liever de schuld bij mezelf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:00

jibbele schreef:

dan straf je hem niet............. punt!!! pure dierenmishandeling om een paard op zijn sodeflikker te geven terwijl hij niet weet waarom!

sorrie, maar dit soort dingen kan ik heel, heel boos om worden

en ik pak er makkelijk een eind hout bij............ maar het moet wel eerlijk zijn!
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 01-01-09 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:01

berpie schreef:
Tussenpoze of niet, als je je paard moet slaan klopt er iets niet, ik kan er trouwens geen tussenpose uithalen maar goed.
Jawel hoor ook wel eens zoiets meegemakt, zelfs eens compleet gelanceerd, goh wist niet dat ik kon vliegen maar ipv mijn frustraties af reageren op het paard (alsof hij beseft wat er mis is) zoek ik liever de schuld bij mezelf.

wanneer ga je op mijn paard zitten?????

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:01

jibbele schreef:
smurffie schreef:

dan had je hem al moeten straffen toen die recht in de lucht stond niet nadat het leed geschiedt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:02

Juist, uithalen op het moment surpreme en anders negeren en niks doen, raar dat men dat hier nog niet schijnt te snappen.....

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:03

ayo schreef:
Lieve mensen, als jullie nou eens zouden lezen...

Bij steigeraars wordt op het hoofd tussen de oren geslagen, niet op de neus of zijkant van het hoofd. Het paard denkt dan namelijk, ik stoot steeds mn kop als ik omhoog kom, misschien niet zo handig. Paarden zijn dan vaak slim genoeg om te bedenken dat niet steigeren de de oplossing is om hun hoofd niet meer te stoten.

Je moet het dus ook doen op het moment dat hij omhoog komt of nog in de lucht is. Daarna heeft het geen zin meer.

Maarja in plaats van te lezen of een goed beargumenteerde tegenoplossing aan te dragen komen de meeste tegenhangers van deze methode niet verder dan, 'ja maar dat is zielig...'.
Ik kan wel andere dingen bedenken die zieliger zijn, een mens in een rolstoel en een paard met een kapotte rug die moet worden afgemaakt, bijvoorbeeld.

Nou ja zeg wat een slap verhaal, mensen in een rolstoel waar heb je het over.
Als jij je zo diep in het paard kan verdiepen als j denkt zal je beseffen dat geweld geen oplossing is, kom op zeg als je moet meppen om je paard onder controle te houden kun je beter een andere hobby zoeken.
En als het paard zijn hoofd stoot in de trailer, komen er opeens allemal oplossingen aan om dit te vergeten, nou slap gedoe en je eigen keuze maar praat het niet goed zeg, kom op

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:04

KiWiKo schreef:
berpie schreef:

wanneer ga je op mijn paard zitten?????

Waarom zou ik op jou paard willen zitten?

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:05

KiWiKo schreef:
jibbele schreef:

daarna is nooit goed!!! of direct of niet!!!

en dit is dus wat ik bedoel met mensen opvoeden............. bijzonder

hoe haal je het in je hoofd om nadat je op de grond gegaan ben, je zus het paard de baan door gejaagd heb............ en jij uiteindelijk het dier gevangen hebt................ het paard te slaan????

helemaal niet uiteindelijk, dit was allemaal een paar seconden later.
Nee, ik moet me maar laten trappen door hem, dat is zeker wel normaal!
Ga nou niet tegen mij zeggen "hoe haal je het in je hoofd" want dat slaat nergens op.
Dat dier had op dat moment gewoon geen respect voor mij.
Hij steigerde heel vaak, ik werd bang van hem. Maar op een gegeven moment is het genoeg dan kan ik niet meer lief voor hem zijn.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:07

Tja het blijven dieren en goh ze doen niet altijd wt wij WILLEN, vreemd zeg, stoute paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:08

Slap verhaal??????
Ik heb wel meer slappe verhalen gelezen Haha!
Een paard met slechte pezen en pijpen én een vergevorderde spat met rust genezen, bijvoorbeeld Boos!
Er zijn verder paarden zat, die mak zijn geaaid in plaats van mak getraind, die op het juiste moment zijn gebaat bij een gerichte mep.
Als je paard zijn hoofd stoot in de trailer is óf je trailer te klein óf je hebt je paard niet goed vastgezet Knipoog

Jibbele. Al straf jij je paard enkele seconden nadat ie wat heeft uitgevreten, dan ben je alsnog te laat met straffen en haal je nergens het recht vandaan om te straffen. Als je te laat bent met straffen en niet meer lief tegen je paard kan zijn, moet je je paard verkopen. Hard maar waar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:09

jibbele schreef:
helemaal niet uiteindelijk, dit was allemaal een paar seconden later.
Nee, ik moet me maar laten trappen door hem, dat is zeker wel normaal!
Ga nou niet tegen mij zeggen "hoe haal je het in je hoofd" want dat slaat nergens op.
Dat dier had op dat moment gewoon geen respect voor mij.
Hij steigerde heel vaak, ik werd bang van hem. Maar op een gegeven moment is het genoeg dan kan ik niet meer lief voor hem zijn.

in een paar seconden jaagt je zus niet het paard de bak door nadat je bent gevallen, en heb je het dier ook niet te pakken

dus getrut!!!!!

en je hebt je dier geslagen om je eigen frustraties af te reageren............ en dat is altijd fout!!!

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:09

danieke94: knap van je als je hem kunt straffen op het moment dat hij steigerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:10

jibbele schreef:
danieke94: knap van je als je hem kunt straffen op het moment dat hij steigerd.

dat kan, gewoon een draai om zn oren geven.........................

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:10

jibbele schreef:

de eerste keren mag die dus wel steigeren zonder dat je hem straft ! en dan opeens niet ?! je kan niet de ene keer wel en de andere keer niet !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:12

NIks knaps aan Jibbele, ik kan dat ook en iemand als Kiwiko kan dat ook. Kwestie van handige ruiter zijn, niks meer en niks minder.