Rijden op een ziek paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rijden op een ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:27

Totaal eens met sonjim.

Heel vaak is met pensioen doen het ergste wat er is voor een paard. De meeste paarden houden van werken, vinden het mooi, voelen zich goed als ze aan het werk zijn. Ik vind het schandalig om ze dat af te willen pakken.
Het ligt er natuurlijk wel aan waar de kanker zit, en in welk stadium.

Maar ik ken paarden met artrose.... maar werken willen ze wel! Veel paarden worden idd doodongelukkig als je ze alleen maar op de wei zet, en er niet meer naar omkijkt.
Of boxrust, da's zo mogelijk nog zieliger....

TS, je praat over dingen waar je geen weet van hebt. Dat geeft niet, maar heb er dan niet zo'n uitgesproken mening over. Dat is een beetje ergerlijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:28

pennytopic

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:28

sarona25 schreef:
MIsschien weet jij niet of ik er alles al heb aan gedaan om haar daar weg te krijgen en wil die oude gek haar gewoon weg niet verkopen aangezien er de laatste tijd mensen hun pony hebben gekocht en met de nooderzon zijn vertrokken weg inkomsten voor hem nu ontvangt hij elke maand zijn geld en als ik haar koop ben i9k ook weg dus weg inkomsten

DUs oordeel lekker over een ander misschien heb ik al 3 keer de waarde van haar geboden jij weet ook niks van mij dus houdt lekker je muil

dames.. dames..?? hou het even netjes....
Ieder heeft recht op zijn mening.. maar het kan ook wat rustiger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:32

sarona25 schreef:
MIsschien weet jij niet of ik er alles al heb aan gedaan om haar daar weg te krijgen en wil die oude gek haar gewoon weg niet verkopen aangezien er de laatste tijd mensen hun pony hebben gekocht en met de nooderzon zijn vertrokken weg inkomsten voor hem nu ontvangt hij elke maand zijn geld en als ik haar koop ben i9k ook weg dus weg inkomsten

DUs oordeel lekker over een ander misschien heb ik al 3 keer de waarde van haar geboden jij weet ook niks van mij dus houdt lekker je muil

Zeg doe eens even normaal. We zijn hier niet om elkaar op deze manier de grond in te boren. Sarona25, je zegt zelf in je beginpost dat het paard er geen last van heeft. Dus als je dat zelf al zegt lijkt het mij erg sterk dat dit een schrijnende situatie is. Daarnaast zijn er meer paardenliefhebbers op de wereld en ben jij écht niet de enigste die het beste voor heeft met paarden. Ik weet bijna zeker dat degene van wie dit paard is er ook om geeft en alleen maar het beste wil voor het paard. Dat jij het daar niet mee eens bent is jouw probleem, maar ga diegene niet op een openbaar forum afschilderen als dierenmishandelaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:35

sarona25 schreef:

Ik geef "die ouwe gek" groot gelijk dat hij haar niet verkoopt.
Wss is ze erg gelukkig op de plek waar ze nu is, heeft ze een goed leven, en wil hij niet een ziek paard verkopen aan een 13-jarige zonder voldoende kennis en ervaring.

Ik vind het een heel verstandige man Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:35

sarona25 schreef:
Bij ons in de buurt staat een paard die kanker heeft hij heeft er geen last van maar hij wordt nog heel af en toe gebruik in de les is dit niet vreselijk zielig ???

Een paard kan niet praten maar neem aan dat hij er toch last van heeft

Oww is dat zo?. Ziet ze er ziek uit dan?.

Mijn eerste paard had ook kanker gewoon alles mee gedaan. Als eigenaar weet je heus wel wanneer je paard het niet meer kan ivm pijn. Vooral als je haar iedere dag ziet en bekijkt.

Jullie moeten niet alles zo zielig vinden. Laat het beestje maar werken kan echt geen kwaad.

Krijg een beetje penny meisjes gevoel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:37

Prisca schreef:
Krijg een beetje penny meisjes gevoel.....

Ik helemaal niet Schijnheilig

Ik vind dit een serieuze zaak Haha! Haha!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:38

Ik zeg alleen dat ik het zielig vindt dat die persoon er op rijdt en danb heb je altijd nog personen die zich aangesproken voelen zolas Bollie die dan gelijk een aanval doet vandaar dat ik zo terug reageer die persoon weet niks van mij af en al helemaal niet over mijn paard of wat ik er aan heb gedaan om haar daar weg te halen

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:40

Yamcha weet niet hoe oud jij bent maar ik ben ben geen 13 en als je mijn leeftijd niet weet moet je ook niet van die uitspraken doen

Bollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:41

Over andere oordelen kan je erg goed maar zelf zie je wel dagelijk de bizarre dingen bij jou op stal en daar mag niks over gezegd worden...daarom begin bij jezelf....het is niet aan jou om te oordelen voordat je echt weet hoe of wat er aan de hand is. Dat wordt helaas erg vaak gedaan op dit forum. Is niet terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:42

Bollie geeft gewoon haar mening, zoals dat gebruikelijk is in een discussie op Bokt.

Maar waaron vind je het zielig dan?
Waarom zou het paard volgens jou niet meer bereden mogen worden?

Heeft het paard pijn omdat het belast wordt, en zo ja, waarom en waar dan?
Wat is het stadium waarin de kanker zich bevindt?
Waar zit de kanker in het lichaam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:43

sarona25 schreef:
Yamcha weet niet hoe oud jij bent maar ik ben ben geen 13 en als je mijn leeftijd niet weet moet je ook niet van die uitspraken doen

Door je schrijfstijl kom je over als een 13-jarige Lachen

Misschien zou je daar dan wat aan kunnen doen. Ook weten waar je het over hebt, helpt goed Lachen

Ik ben 27 Lachen

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:45

JA misschien ben ik wel iemand die alles iets zieliger vindt als een ander kanker is een ziekte en ik rij niet op een ziek paard zou er dan liever een lekker stuk gaan wandelen even voor alle duidelijkheid ik ben 26 en rij vanaf mijn 12 e

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:45

sarona25 schreef:
Bij ons in de buurt staat een paard die kanker heeft hij heeft er geen last van maar hij wordt nog heel af en toe gebruik in de les is dit niet vreselijk zielig ???

Een paard kan niet praten maar neem aan dat hij er toch last van heeft

Denk dat ze denken dat je nog niet zo oud bent..
Vanwege de taalfouten.. En ehhhh.. je opstelling...
(Nou is Nederlands zeker niet mijn sterkste kant.. geslaagd met een 5.. Haha! )

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:48

Zolang een paard plezier in het rijden heeft en gewoon pijnloos is, kan hij gewoon gebruikt worden voor lessen. Kanker betekent niet gelijk einde leven einde werk ook daarmee kunnen ze oud worden.. Ik zie het kwaad er dus niet van in dat dit dier de lessen volgens jou niet mag lopen.

Wel vind ik het erg ziek dat jij hier iemand op internet nog wel, zwart gaat lopen maken.
Je komt over als een erg jaloers iemand, die haar penny talent aan het op oefenen is..

Alle bokkers kunnen het verhaal hier maar van 1 kant beoordelen dat is die van jou, maar waar is die van de eigenaar die is er niet.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:48

En misschien heb ik wel geen zin om hier helemaal super netjes te gaan zitten typen.
En is het maar waar je op let.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:48

sarona25 schreef:
JA misschien ben ik wel iemand die alles iets zieliger vindt als een ander kanker is een ziekte en ik rij niet op een ziek paard zou er dan liever een lekker stuk gaan wandelen even voor alle duidelijkheid ik ben 26 en rij vanaf mijn 12 e

Hoe lang je rijdt, vind ik totaal niet interessant, je kunt ook al 12 jaar rijden en nooit geluisterd hebben en stront-eigenwijs zijn Lachen

Dan zijn het 12 verspilde jaren Lachen

Je komt niet over als 26

*ben het overigens volledig eens met Buckje*

Maar ik ben nog steeds benieuwd waarom dat paard volgens jou niet bereden mag worden. Zie een van mijn eerdere posts voor de precieze vragen Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-08 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:49

sarona25 schreef:
En misschien heb ik wel geen zin om hier helemaal super netjes te gaan zitten typen.
En is het maar waar je op let.

Misschien moet je eerst volwassen worden, voordat je topic gaat openen waar geen ander zich kan verweren van de andere kant ?

Je komt niet over als een 26 jarige in ieder geval.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:50

Het is een beetje lastig om je serieus te nemen gezien de dingen die je schrijft en hoe je het schrijft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:50

Misschien is dat mens wel een ontiegelijke trut, kan heel goed!
Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het paard het ook slecht heeft,...kanker hoeft geen pijn te betekenen, en alsie dat wel zou hebben, zou je dat wel moeten zien..

en voor de bitchy bokkers hier: als je nou een rustig en op een andere toon reageerd heeft ze er nog wat aan en word dit geen reltopic...
voor degene die "pennytopic" zei: Doe eens niet kortzichtig. Je moet blij zijn met mensen die zich zorgen maken over de toestand van een paard (met kanker!)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:51

Melanomen betekent niet gelijk einde leven, en dat hij niet meer lessen mag lopen,.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:53

Als ze dat met verstand doen ben ik daar blij mee. Als ze alleen een woord horen en vervolgens eraan denken hoe zij het zouden vinden en het paard als een ziek mens gaan behandelen ben ik er helemáál niet blij mee..... daar maak je het nl. alleen maar erger mee.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:54

Ik geef alleen een mening wat overigens mag in Nederland voor zover ik weet.
Heb al een paar keer aangegeven dat ik het zielig vindt en dat ik het niet zou doen.
En als dit penny is dan zou ik zeggen het zij zo.
Heb in het begin gevraagd wat jullie er van van vonden dus een vraag om een mening.

Bollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:54

mensen met kanker kunnen ook heel lang zonder pijn doorleven. Informeer eerst eens voordat je een topic opent en niet weet hoe het paard zich voelt of hoe de ernst van de situatie is voordat je er een mening over gaat geven. Van een 13jarige had ik dat nog wel begrepen maar 26 jaar....kom op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:56

sarona25 schreef:
Ik geef alleen een mening wat overigens mag in Nederland voor zover ik weet.
Heb al een paar keer aangegeven dat ik het zielig vindt en dat ik het niet zou doen.
En als dit penny is dan zou ik zeggen het zij zo.
Heb in het begin gevraagd wat jullie er van van vonden dus een vraag om een mening.

Wat denk je dat iedereen doet? Iedereen geeft zijn of haar mening alleen deel jij die mening niet waardoor je 'boos Verward' word... Aan een groot deel van de bokkers die gereageerd hebben ligt het niet hoor.