"Momentopnames"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia__

Re: "Momentopnames"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:34

Ja, mee eens.
Veel mensen willen inderdaad de waarheid niet onder ogen zien of willen kritiek niet horen.

Al moet ik wel zeggen dat als ik een slechte foto zie, dat dat dan niet meteen betekent dat de ruiter in kwestie slecht rijdt. Inderdaad zoals al is gezegd; je zit er op dat moment zo op, maar dat betekent niet meteen dat je de hele tijd er zo op zit. Ik moet wel zeggen dat ik soms sowieso niet snap waarom mensen hun foto's op HAW zetten (niet beledigend bedoeld,)

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:07

Claudia__ schreef:
Ja, mee eens.
Veel mensen willen inderdaad de waarheid niet onder ogen zien of willen kritiek niet horen.

Al moet ik wel zeggen dat als ik een slechte foto zie, dat dat dan niet meteen betekent dat de ruiter in kwestie slecht rijdt. Inderdaad zoals al is gezegd; je zit er op dat moment zo op, maar dat betekent niet meteen dat je de hele tijd er zo op zit. Ik moet wel zeggen dat ik soms sowieso niet snap waarom mensen hun foto's op HAW zetten (niet beledigend bedoeld,)

Mee eens,, Knipoog

jasmijntje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:01

Ik vind moment opnames slecht, tenzij het één foto is, dan kan het wel, maar als er al 14 andere foto's precies zó zijn geplaats, is het geen momentopname meer...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:38

Claudia__ schreef:
Ja, mee eens.

Een slechte houding hoeft idd niet automatisch te betekenen dat je slecht rijdt, maar de houding heeft wel invloed op het paard in zijn gaan en het kan zelfs het humeur beinvloeden, dus niet te onderschatten. Ik bedoel, al zou het een moment opname zijn, commentaar dat bij zo´n foto staat is dan toch leerzaam (voor die meelezen ook) om dit soort dingen te voorkomen en kan verklaren waarom een paard een bepaald iets niet of fout doet of niet helemaal gaat als bedoeld.
Paardenfouten zijn gewoonlijk een direct gevolg van slechte hulpen. Dus gegeven op de verkeerde plek of op de verkeerde manier of tegengesproken door een gelijktijdig gegeven andere hulp (bv een slechte houding, gewicht verplaatst).
Ik vind wel dat kritiek geuit moeten worden in opbouwende zin, en dat kreten als "handen hoger" of "handen lager" op zich weinig nut hebben. Zet erbij waar wél en waarom. En dit gaat op voor alles. Ik zie vaak hele negatieve dingen en dat trekt dan zo´n heel topic omlaag omdat mensen dan ook nog graag herhalen, hoewel het tegen de nieuwe regels is, en weinig uitleg en hulp, waar men meer aan heeft en waar het forum ook voor bedoeld is.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:21

Jukurensha schreef:
Ben ik het mee eens, als er iets positiefs wordt gezegd, zijn het ineens geen momentopnames Clown

inderdaad Knipoog

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:37

Ja ik vind het ook een beetje onzin.. Foto's zijn juist goed.. Vooral de "slechte" moment opnames..
Want die wijzen je erop dat het toch nog veel beter kan allemaal..

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:25

Diep rijden zoals Anky dat doet is geen momentopname in de zin van 1 sec, wel varieert zij ontzettend veel in de "werkhouding" waarin ze haar paarden traint, maar dat wordt op sites als hier wordt aangehaald nooit uitgelicht. Vergeet niet dat Anky meer ruitergevoel heeft dan heel bokt bij elkaar, goed weet waar ze mee bezig is niet mikt op een winstpuntje in het M1 maar op olympische medailles. Dus ja, wat zij kan en mag, dat mag de gemiddelde bokker inderdaad niet (Quod licet Iovi etc)

Als je zelf een fototopic opent vind ik het een beetje dom om dingen af te schuiven op momentopnames. Meestal selecteer je foto's uit een hele boel, daar kun je dan heus wel de fijnste eruit zoeken. Doet een fotograaf die foto's van een wedstrijd maakt immers ook.

Wel weet ik uit ervaring dat je met foto's ontzettend veel kunt verdoezelen en dat foto's een heel vertekend beeld kunnen geven tov de werkelijkheid. Daar leer je ook wel een beetje doorheen prikken op den duur. Je kunt best veel zeggen obv een paar goede foto's.