Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loizy schreef:Ik ben niet zo bekend met bitloos maar wil er wel meer over weten, mag ik vragen waarom niet dan?
poes schreef:A
Ik hoop dat het er ooit door komt hoorAlleen denk ik dat dan ook een zooitje van bitloze optomingen wordt?
amondi schreef:misschien gooi ik een knuppel in een hoenderhok maar toch....
Die neusriem bij de haflinger hierboven.... die knijpt toch zijn ademhaling af? Zeker als je aan de achterkant de teugels kruislings hebt en je het risico loopt op aansnoeren....
Doe mij maar een goed zittend Bit dan! Dan kan het paard tenminste nog protesteren!
Zitten al die neusriemen zo laag?( Ik las hier boven ook iets over opengesperde neusgaten om maar wat zuurstof binnen te krijgen)
Zo ja, dan moet dit snel verboden worden.
Die neusriem bij de haflinger hierboven.... die knijpt toch zijn ademhaling af? Zeker als je aan de achterkant de teugels kruislings hebt en je het risico loopt op aansnoeren....
Doe mij maar een goed zittend Bit dan! Dan kan het paard tenminste nog protesteren!
Zitten al die neusriemen zo laag?( Ik las hier boven ook iets over opengesperde neusgaten om maar wat zuurstof binnen te krijgen)
Citaat:Zitten al die neusriemen zo laag?( Ik las hier boven ook iets over opengesperde neusgaten om maar wat zuurstof binnen te krijgen)
cheyentic schreef:vind overgens de foto's hierboven niet echt weergeven wat een combinatie die officieel ook winst zou kunnen rijden, maar dat ter zijde.
Arabesk schreef:Een traditionele hackamore met scharen is geen fijn bitloos hoofdstel.
Maar we praten hier over leren sidepulls en cook-a-likes (geinig woord die houden we erin)
Arabesk schreef:Een traditionele hackamore met scharen is geen fijn bitloos hoofdstel.
amondi schreef:Wij hebben ook weken zonder bit gereden, maar zonder bitloos hoofdstel. Daarbij hebben we nog nooit een aansnoerneusriem gehad. Dus ik vraag gewoon waar het gevaar kan zitten als je met een zo lage neusriem gaat rijden terwijl de teugels eraan zitten.
Ook een bitloos paard zal wel eens gaan drammen en dan lijkt het mij gewoon vervelend als je zijn neusgaten dicht trekt, net zo goed als dat je hem terugtrekt op een bit en zijn keelholte afknijpt.
Alleen denk ik, dat je sneller zijn zachte neus dichtdrukt dan hem de keel afknijpt. Die neus kan bijna zonder je er erg in hebt dicht gaan. Lijkt me.
amondi schreef:@juliette86: jezus... ik vraag gewoon wat! Kan je niet gewoon antwoord geven zoals Arabesk? Daar heb ik veel meer aan!
Wij hebben ook weken zonder bit gereden, maar zonder bitloos hoofdstel. Daarbij hebben we nog nooit een aansnoerneusriem gehad. Dus ik vraag gewoon waar het gevaar kan zitten als je met een zo lage neusriem gaat rijden terwijl de teugels eraan zitten.
Ook een bitloos paard zal wel eens gaan drammen en dan lijkt het mij gewoon vervelend als je zijn neusgaten dicht trekt, net zo goed als dat je hem terugtrekt op een bit en zijn keelholte afknijpt.
Alleen denk ik, dat je sneller zijn zachte neus dichtdrukt dan hem de keel afknijpt. Die neus kan bijna zonder je er erg in hebt dicht gaan. Lijkt me.
Arabesk schreef:.... cook-a-likes (geinig woord die houden we erin)
Juliette86 schreef:De optoming/bit is zo goed of slecht als de handen die hem bedienen.
AafkeB schreef:Let maar eens op wat een paard 'van nature' doet wanneer er aan het bit wordt getrokken. Trekken, tegendruk geven juist omdat het pijn doet. Overgave, nageven gebeurt in 9,99 van de 10 gevallen omdat het paard geleerd heeft hoe hij deze pijn kan ontwijken, juist door het hoofd af te buigen.