geef jij jezelf les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

greensleaves

Re: geef jij jezelf les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:04

Ik doe het ook, me voorstellen wat een instructeur zou zeggen. Hardop praten doe ik alleen tegen m'n paard, misschien soms teveel XD

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:06

He ik doe het ook. Haha!
Meestal denk ik gewoon in mezelf wat mijn instructrice op dat moment zou zeggen, maar soms zeg ik het ook gewoon luidop.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:14

Ja, mij zie je ook bijv. op de grote volte galopperen en bij elke sprong zeggen: zitten-zitten-zitten-zitten. Eigenlijk best wel debiel maar het helpt me.
En ik geef mijn paard ook nog les Clown Dan moet ie terug komen uit het strekken en dan zeg ik tegen hem: 'En nu weer sluiten!' Alsof ie dat verstaat Clown

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:59

Haha ja ik doe dat idd ook altijd. Je hoort mij altijd van alles zeggen. Buitenhand, binnenbeen, rechtzitten, opvangen etc.
En het mooiste is, dat ik het automatisch doe en niet eens meer door heb Clown Pas als ze langs de kant zeggen, zo Kim heb je weer les, dan denk ik owja haha Haha!
Ik praat trouwens ook zo tegen me paard hoor! Nee, los op me binnenhand, uhh voorwaarts graag op me been, goedzo braaf. Haha volgens mij is het best lagwekkend als ik aan het trainen ben, als ik er zo over nadenk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 17:43

haha ben dus gelukkig niet de enigste.. mijn paard vertel ik niet meer wat we gaan doen.. volgens mij verstaat hij het letterlijk.

1 keer was echt erg. voor het rijden zei ik. we gaan ff stukje buiten proberen. 1 rondje door de bak en dan naar buiten. nou dat rond kon ik wel vergeten. meneer wou gelijk naar buiten (terwijl hij dat anders nooit heeft)

en omdat hij 3 is heb ik ook dagen dat ik alleen maar rondjes rij. ff lekker back to basic. ook 1x verteld.. over de hoefslag ging perfect..dus ik wou een volte..nee hoor. we moesten rechtdor Tong uitsteken:P

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:19

ja in mijn hoofd soms wel, en met springen soms hardop, zitten blijven, wachten, wachten, dat soort dingen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:16

Ik geef mezelf inderdaad ook les Koe
Meestal in mn hoofd maar soms ook hardop. Hoor je door de bak: Recht, been = REACTIE, links los.... Vork

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:03

Iedereen geeft zichzelf toch 'les' in gedachten of hardop? Lijkt me heel normaal, je moet toch nadenken over wat je gaat doen, hoe je dat doet en hoe het evt. beter kan?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:07

Ik doe het ook Haha!

Dingen die ik vooral dan zeg zijn: Rechtopzitten, binnenhand los, buitenkant er bij, Been, Hakken uitdrukken.

En ik verontschuldig mij nog wel eens tegenover mijn paard als ik zit te klootviolen en ze mij niet snapt Clown

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:15

Ik herken dat wel! Echt luidop niet, meer al mompelend. En als ik iets helemaal verkeerds doe, zit ik mezelf wel hardop wat uit te schelden Haha!. Hoe meer je rijdt, hoe meer al de hulpen een automatisme worden en je dan zal je ook minder tegen jezelf praten.

En inderdaad als ik verkeerd ben en hij reageert daar dan op, dan verontschuldig ik mij uitgebreid Ach gut .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:33

Sabbientje schreef:
En ik verontschuldig mij nog wel eens tegenover mijn paard als ik zit te klootviolen en ze mij niet snapt Clown

Hahaha, dat doe ik ook. Haha!
'Sorry vent, dat was mijn fout.' Ach gut
Zelfs op wedstrijd, zie je die andere ruiters ineens opkijken van Huh?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:37

Ik zeg dat ook allemaal in mezelf. Ik denk dan inderdaad eraan wat mijn instructrice zou zeggen.
"Nu buitenteugel, ja, mooi zo, binnenbeen..." Clown

Ik zeg wel altijd hardop 'braaf' etc., of andersom als ze niet luistert "nee, niet gaan klooien". Bak is langs de weg, maar kan me niet schelen als er mensen bij staan. Huilen van het lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:41

Sabbientje schreef:
Oh dat doe ik ook regelmatig. "Oeps sorry meis." Huilen van het lachen

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:02

haha lijkt me toch best grappig te horen..

Ik heb dat nog nooit gedaan (alleen in mijn hoofd)
Lijkt me heel grappig om te horen Tong uitsteken

Ik zeg wel altijd hardop braaaf, goedzo, goodgirl enzo.. En ook UH UH als ze iets vervelends doen Tong uitsteken
Of bij springen, wachten...., wachten.., ja !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:07

Ik geef mezelf wel les in m'n hoofd ja (buitenteugel, BUITENTEEUUUGEEEL), en ik zeg hardop tegen m'n paard wat hij niet goed doet "loop nou 'ns niet over die schouder weheg", waarna ik me realiseer dat het toch echt aan mij ligt Clown of "Hallooo, been = reactie"
Verder beloon ik hem echt bij elk dingetje dat ie goed doet.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:10

ja tijdens me les, anders gaat mijn instructrice het hele reuteltje vertellen hoewel ik het wel weet maar alles tegelijk is moeilijk.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:12

ik denk het vaak in mezelf wat ik fout doe en dan begin ik te denken wat men lesgeefster zou zegge Lachen

Albert_Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:23

Dat gebeurt automatisch wel, las iets fout gaat bekijk je hoe je dat de volgende keer beter doet

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:47

Ik zit wel altijd te denken maar tegen mezelf praten? nee dat nog net niet:P

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:53

ja ik doe het ook....en idd bied ook mn paard excuses aan als het fout gaat door mij...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:55

Urielle schreef:
Ja, mij zie je ook bijv. op de grote volte galopperen en bij elke sprong zeggen: zitten-zitten-zitten-zitten. Eigenlijk best wel debiel maar het helpt me.
En ik geef mijn paard ook nog les Clown Dan moet ie terug komen uit het strekken en dan zeg ik tegen hem: 'En nu weer sluiten!' Alsof ie dat verstaat Clown

Dat doe ik dus ook. Huilen van het lachen
Als ik alleen rijd dan praat ik tegen mezelf, ik zeg dan wat mijn instructrice tegen me zou zeggen. En ik praat regelmatig tegen de pony om haar te ondersteunen. Lachen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:57

Ik zeg alles of heel zachtjes of in mij zelf,
Eigenlijk best wel idioot Nagelbijten / Gniffelen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:01

ik doe het ook, heel erg, als ik niet buiten rijd doe ik niets anderes dan mezelf kritiek geven, dat doe ik overigens met alles wat ik doe, ik zie altijd wel iets wat beter kan

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:02

nee, niet hardop. Maar in gedachten geef ik mezelf zeer zeker les. Ik kan momenteel even geen instructie hebben, dus maak ik veel filmpjes Lachen

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:05

Yep, ik doe het ook; in gedachten continue, hardop alleen als het eerstgenoemde niet voldoende werkt.
Ook ik kan dan echt hele lessen aan mezelf lopen te geven; overigens ook als ik echt les heb......; ja, die overgang beviel me niet, die doen we over (instructie; euhh... inderdaad, oke, wilde ik ook net zeggen...) Clown
Ik brom ook op mezelf als het niet lukt (ja sufferd, dat kun je beter, opnieuw!), ik brom ook op het paard als ie niet wil wat ik wil... (eikel, werk nu eens mee..., buigen!), overigens beloon ik ook met stem als ie het wèl doet (en een kleine kriebel bij de schoft).

Ook zit het "huiswerk" van mijn instructrice vaak in mijn hoofd; handen bij elkaar, zìtten, onderbeen lang, meer tempo (als ik weer eens poog door te zitten op mijn gigant, wat op dit exemplaar nog niet zo vloeiend wil en ik voor het gemak vertraag in tempo).