stap, draf of toch liever galop??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: stap, draf of toch liever galop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:40

hier zijn stap en draf wat lastiger, de stap moet vooral goed blijven en daar ben je dan best druk mee bezig. in de draf wil ze nog wel eens gaan stuwen ipv dragen (vooral na de galop) dus daar moet ik ook altijd goed aan werken.

in de galop kan ik haar het fijnste bewerken en het fijnste losrijden, ik galloppeer dus meestal ook aardig snel aan met een wat lagere halshoogte.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:42

Charlenexx schreef:
Stap is de moeilijkste gang, tenminste als je het paard écht voor elkaar wil rijden. Draf is het makkelijkste Lachen

Idd, echt goed stappen is knap lastig! Ik vind stap de lastigste gang om hem tactmatig te houden en de aanleuning optimaal. Draf en galop ontlopen elkaar niet veel, hangt ook van het paard af. De ene galoppeert makkelijker, de ander draaft juist makkelijker.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:47

Als hij gewoon lekker los is en lekker loopt, dan is elke gang fijn, soepel en groot. Stap is de laatste tijd erg verbeterd.
Dus dan kan ik niet echt kiezen Vork Hangt ook van mijn stemming af.
De gangen zelf kan ik wel 'correct' rijden (iig: fijne aanleuning, actieve achterhand, goed aan been, veel impuls). Maar op dit moment zijn de overgangen erg moeilijk (hij galoppeert liever aan bij het aandraven), dus erg lastig om in een actieve draf weg te draven en niet in een sukkeldrafje of in galop..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:57

Ik vind zelf in galop zijn en dan de verlichte zit aanhouden het lekkerste, even ontspannen. Verder maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit in wat voor gang ik zit. Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:00

Ik vind de tölt het lekkerst *LOL* stap vind ik lastig om goed vlot te houden, ik ga af en toe zelf een beetje zitten dutten Huilen van het lachen en galop vind ik heerlijk, maar voor heel even. Het grootste deel van de tijd draaf of tölt ik toch eht liefst.

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:03

IK ben gek op galop en mijn pony ook. Samen vinden we stappen de stomste denk ik..
Mijn verzorg pony ben ik aan het inrijden, dus die kan aleen maar stappen...

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:07

Galop vind ik het fijnste omdat mijn merrie zo lekker zit Clown
Draf doorzitten doe ik echt niet graag

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:41

Hangt van eht paard af, de ene galoppeert verschrikkelijk maar heeft een stap om van te dromen.
M'n vz- paard draaft heerlijk maar galoppeert niet zo mooi/lekker.
En de tinker waar ik meestal mee les heeft een heerlijke draf (als ze warm is) maar vind de stap en galop heel moeilijk omdat ze haar rug niet goed ontspant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:07

Met de ene het liefst galop... Al kan ze dan wat drammerig worden met de overgang t erug naar draf, de galop is het beste voor elkaar... De stap mag wat actiever worden nl. en in draf komt er weer een heel stuk van haar scheefheid naar boven waar we hard mee aan het werk zijn... Lachen

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:09

het liefst draf, galop is voor haar moeilijker en stap wil ze nog wel eens dr aandacht ergens anders op richten, ik heb dus het liefst draf Nagelbijten / Gniffelen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:15

Het liefst draf, dat is ook de beste gang van mijn paard. Evenals de stap. Doorzitten doe ik niet graag. Clown
De galop vinden ik en mijn paard het moeilijkste maar als ze lekker ontspannen loopt dan is de galop ook heel fijn.

loves_donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:22

lekker hand galopje

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:27

Stap en galop, met de nadruk op dat laatste doe ik het altijd met Comotu en kunnen we ook het beste. Draf bestaat eigenlijk niet, het zijn altijd stap-galop en weer terug in een keer overgangen. Nagelbijten / Gniffelen

ShetGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:07

Moeilijk,,,

Stap: Is makkelijk concentreren voor jezelf
Draf doorzitten: Is leuwk Clown
Draf: Wat minder, maar leuk!
Galop: Concetreren voor je paard EN jezelf!

o.O! Kan niet kiezen! Tong uitsteken

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:42

Als ik voor mezelf zou moeten kiezen zou ik zeggen galop. Maar voor mijn verzorgpaardje gaat dat dus echt niet op.
Stap doet ze super niets op aan te merken, netjes en geconcentreerd. Draf doet ze eigenlijk ook netjes.
Maar de galop heeft ze heel veel moeite mee en daar zijn we nog steeds hard mee bezig. Dus als ik voor mijn paard zou moeten kiezen dan doe maar stap.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:47

stap vind ik het makkelijkste, alle oefeningen leer ik eerst vanuit de stap aan met m'n paarden. zowiezo is de stap de meest sterke gang van mijn wedstrijdpaard ( heel vaak een 8 voor de middenstap Lachen )
galop is bij mij een crime, I hate it Clown
dit komt omdat mijn merrie dit erg moeilijk vind, en we er samen nog teveel mee aan het sleutelen zijn.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:57

Ik ben echt een stap ruiter of tölt.
Draf vind ik soms ook wel eens leuk.
Zeker als je heerlijk kan door zitten.
Galop nee dat is niet voor mij weg gelegt.
Maakt niet uit op wel paard.
Ik doe het wel bij een buiten rit als ik met met me stal maatje een buiten rit maakt.
Op haar paard is een van de enige waar ik niet op bang ben in galop.
Of als het me vraagt wordt in een les dan probeer ik er nog altijd onder uit te komen Bloos
Maar anders zal je me eigelijk nooit in galop zien.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:23

stap dan toch wel Ja en dit doe ik eigenlijk het minst (als je losstappen en uitstappen niet en tussendoor met een lange teugel niet meerekent, dus echt aan het werk zijn in stap)

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:27

Mijn paard wordt het meest los in de galop. Maar is om echt in aan het werk te gaan wel de moeilijkste gang. Ik doe dus het meerste werk in de draf.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:31

bij mij verschilt het van paard tot paard eigenlijk, op mijn vzhafje vind ik draf het fijnst, maar op een paard waar ik weleens op rijd galop... dus tsja, maar over het algemeen galop.
Het moeilijkste vind draf, als ik dan iets vraag be ik niet meer met mezelf bezig....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:32

Ik vind draf de fijnste gang. Dit is ook de sterke kant van mijn pony. De galop hebben we allebei wat moeite mee, ze wil soms erg hard gaan en das is dan lastig uit te zitten

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:40

ik vind galop eigenlijk altijd fijn, alleen de pony die ik nu rijd, is daarin zeer onstabiel, en springt om de haverklap in de overkruisde galop
(zit voor geen meter)
en in stap is hij al constant in zijn aanleuning, lekker los door het lijf en ontspannen, dus dat vind ik nou de fijnste gang.

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:51

Stap is idd het makkelijkst voor mij.
Dan hoef je eigenlijk gewoon ff nergens aan te denken gewoon lekker stappen! Knipoog
Zelf vind ik lichtrijden in galop best moeilijk, ik kom maar niet in het ritme, doorzitten is veel fijner!
[/quote]

Lichtrijden? Verlichte zit bedoel je denk ik..? Knipoog[/quote]

Denk toch dat ze lichtrijden bedoelt aangezien ze niet in het 'ritme' komt , ik vind dat ook nog best lastig in de galop maar het gaat wel .[/quote]

Ik bedoel idd lichtrijden in de galop, komt niet vaak voor maar bestaat wel.
Op les oefenden we dat wel is, maar ik kon dus nooit in het ritme komen Tong uitsteken

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:22

Ik denk dat het verschilt per paard.
Bij mijn vorige pony vond ik galop of stap haar fijnste gang maar de draf was ook niet verkeerd alleen niet zo fijn om door te zitten.

Cupido vind stap nog moeilijk (onbalans) dus op dit moment de draf, galop zijn we nog niet mee begonnen. Wil hem eerst goed voorwaarts hebben en meer balans (en ontspanning) voordat ik daar mee ga beginnen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:23

Rytm schreef:
Ik vind correct stappen het moeilijkst. Om ontspanning en ritme te houden zonder teveel terug te vallen of overhaast te gaan of richting telgang te gaan.. of teveel op de voorhand.

Ja