varjo schreef:reed met de kin tegen de borst, ook wel rollkur genoemt. Net achter de loodlijn is geen rollkur. kan dezelfde gevolgen hebben maar op langere basis
wat IS hyperflexie dan volgens jou en hoe komt het tot stand............
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
varjo schreef:reed met de kin tegen de borst, ook wel rollkur genoemt. Net achter de loodlijn is geen rollkur. kan dezelfde gevolgen hebben maar op langere basis
varjo schreef:voor een volledig ruggebruik te hebben moet je eerst de buikspieren trainen door mate van het verzamel effect, dan kan je pas de rug hogerbrengen en gebruiken niet eerder, een paard die naar beneden gereden is kan niet onderbrengen, en daarmee ook niet verzamelen, benen onderbrengen.
Dus een volledig ruggebruik zie ik niet in de hyperflexions.
varjo schreef:Als het paard met oren het hoogtepunt gereden wordt, wordt dit gecompenseert met verzameleffecten. En met wat oefening gaat de rug rond komen ipv hol.
Dit paard loopt niet gespannen, want als je goed kijkt naar de mond zie je dat de mond heel licht is, en rug is niet hol

KiWiKo schreef:varjo schreef:reed met de kin tegen de borst, ook wel rollkur genoemt. Net achter de loodlijn is geen rollkur. kan dezelfde gevolgen hebben maar op langere basis
wat IS hyperflexie dan volgens jou en hoe komt het tot stand............
varjo schreef:trouwens als je kijkt naar anky's kur op olympische spelen zie je dat salinero steeds met zijn staart slaan, is die dan eens met wat zijn ruiter doet?
varjo schreef:een keer?problemen aan de ogen< Ben niet geviseerd op anky, maar het is wel jullie idool dus, als zij wit zegt of doet , zeggen of doen jullie hetzelfde.
En derbij moesten jullie goed lzen, ik heb al 3 keer over het verzameleffect gesproken, en als je goed leest zal je zien dat die de rug bol maakt.
Ben tegen dat omdat het HEEL ongezond is, dit breekt de 2e en 3e nekwervel
varjo schreef:een keer?problemen aan de ogen< Ben niet geviseerd op anky, maar het is wel jullie idool dus, als zij wit zegt of doet , zeggen of doen jullie hetzelfde.
En derbij moesten jullie goed lzen, ik heb al 3 keer over het verzameleffect gesproken, en als je goed leest zal je zien dat die de rug bol maakt.
Ben tegen dat omdat het HEEL ongezond is, dit breekt de 2e en 3e nekwervel
varjo schreef:wat de rollkur tot stand brengt? Veel ellende.
Hoe die tot stand gekomen is? tja mensen rijden steeds slechter, en aangezien het paar gedwongen wordt kan die niet veel doen, paard hangt af van de ruiter
dat was mijn vraag