hyperflexion?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: hyperflexion?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:38

varjo schreef:
reed met de kin tegen de borst, ook wel rollkur genoemt. Net achter de loodlijn is geen rollkur. kan dezelfde gevolgen hebben maar op langere basis

wat IS hyperflexie dan volgens jou en hoe komt het tot stand............

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:39

varjo schreef:
voor een volledig ruggebruik te hebben moet je eerst de buikspieren trainen door mate van het verzamel effect, dan kan je pas de rug hogerbrengen en gebruiken niet eerder, een paard die naar beneden gereden is kan niet onderbrengen, en daarmee ook niet verzamelen, benen onderbrengen.
Dus een volledig ruggebruik zie ik niet in de hyperflexions.

en hoe bereik je dat dan wel, met zn hoofd omhoog en rug weggedrukt en dan maar wachten....

heb je een filmpje/ foto's hoe t wel moet dan? en dan niet van een gespannen paard wat opgekropt loopt met weggedrukte rug?

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:46

Als het paard met oren het hoogtepunt gereden wordt, wordt dit gecompenseert met verzameleffecten. En met wat oefening gaat de rug rond komen ipv hol.

Dit paard loopt niet gespannen, want als je goed kijkt naar de mond zie je dat de mond heel licht is, en rug is niet hol

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:47

En ja hoor de eeuwige discussie is weer op gang. Hoeveel moeite kost het in eigelijk om de zoekfunctie te gebruiken? Dat bespaard alleszinds weer 3 dagen welles-nietes gekibbel tussen de twee partijen. Ik tem wel even. Slapen

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:49

varjo schreef:
Als het paard met oren het hoogtepunt gereden wordt, wordt dit gecompenseert met verzameleffecten. En met wat oefening gaat de rug rond komen ipv hol.

Dit paard loopt niet gespannen, want als je goed kijkt naar de mond zie je dat de mond heel licht is, en rug is niet hol

hmm dan zie jij andere dingen dan ik...
kijk eens naar de kaak/ hals, een bonk spanning.. en ik zie ook geen bolle rug...
maar hoe rijdt je een paard met zn oren naar t hoogtepunt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:52

ik wil ook graag antwoord Lachen

KiWiKo schreef:
varjo schreef:
reed met de kin tegen de borst, ook wel rollkur genoemt. Net achter de loodlijn is geen rollkur. kan dezelfde gevolgen hebben maar op langere basis

wat IS hyperflexie dan volgens jou en hoe komt het tot stand............

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:52

trouwens als je kijkt naar anky's kur op olympische spelen zie je dat salinero steeds met zijn staart slaan, is die dan eens met wat zijn ruiter doet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:53

varjo schreef:
trouwens als je kijkt naar anky's kur op olympische spelen zie je dat salinero steeds met zijn staart slaan, is die dan eens met wat zijn ruiter doet?

Ik heb er anderen zien gaan daar waarvan de staart een voortstuwende propeller leek......... dus punt is?

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:53

door niet te rijden met hyperflexions
heel simpel

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:54

maar hoe dan wel? want die uitleg ontbreekt...
behalve paard met zn oren naar t hoogtepunt, hoe bereik je dat dan???

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:55

paard continiue opgespannen, overal contracties

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:56

door het hoofd naar boven te brengen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:56

mag ik ook nog antwoord Varjo?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:58

Ik zal wel een heel vreemd paard hebben, maar als ik zn hoofd omhoog sjor gaat die zn rug echt niet gebruiken...

en waar is jouw stelling geen LDR/ hyperflexi gebruiken op gebaseerd op sali die een keer zn staart zwiept? want niet alle deelnemers op de OS trainen zo en zoals kiwiko al zei sali was niet de enige met een staart die zwiepte

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:07

een keer?problemen aan de ogen< Ben niet geviseerd op anky, maar het is wel jullie idool dus, als zij wit zegt of doet , zeggen of doen jullie hetzelfde.
En derbij moesten jullie goed lzen, ik heb al 3 keer over het verzameleffect gesproken, en als je goed leest zal je zien dat die de rug bol maakt.
Ben tegen dat omdat het HEEL ongezond is, dit breekt de 2e en 3e nekwervel

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:08

en nog iets je brengt het hoofd niet in 1keer naar boven he. De spieren van het paard hebben tijd nodig om hen aan te passen. Zouden ervaren ruiters moeten weten

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:12

varjo schreef:
een keer?problemen aan de ogen< Ben niet geviseerd op anky, maar het is wel jullie idool dus, als zij wit zegt of doet , zeggen of doen jullie hetzelfde.
En derbij moesten jullie goed lzen, ik heb al 3 keer over het verzameleffect gesproken, en als je goed leest zal je zien dat die de rug bol maakt.

ehm... denk dat je een verkeerd beeld voor ogen hebt.. maar goed jouw mening...

en welk onderzoek heeft aangetoond dat t ongezond is.. graag een link, en dan geen an filmpje maar iets wetenschappelijk onderbouwd..

en hoe rijd jij dan? wat doe jij, welke reactie krijg je? graag onderbouwt met film/ foto...

en zelfde vraag als kiwiko wat versta jij onder hyperflexi?

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:20

dit is mijn eigen recherche en niet enkel die van mij, van ook nog vele andere.
En waaronm een verkeerd beeld? Om wat ik zeg over die nekwervels?
Hoe ik rijd? Al gezegt maar hier nog eens: oude franse rijschool (baucher, beudant,...)Iets wat meer en meer aan het verdwijnen is, weet je waarom? Mensen hebben geen zin meer om iets fijn voor het paard te leren, ze denken enkel nog maar aan hun eigen ego.
Welke reactie?Voor het paard? Paarden die zo gereden worden zijn veel sneller opgeleid/ heb je geen 10 jaar nodig om een piaff te hebben, dan spreek ik wel over de academische piaff (en zo nog veel andere voorbeelden, bv. galop ter plaatse in 3 tijden, in achteruit,galopwissel op pirouette op schouders,...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:26

welke bronnen heb je dan? anti filmpjes op youtube? en wat jij zegt over nekwervels, waar is het bewijs?

owh en wat betreft fijn voor t paard, ik stap elke dag langs de weg naar de bak waar ik rijd toe en mn paard trekt erheen, als die t vreselijk zou vinden zou die echt wel op de oprit gaan staan staken...

owh en wat is het voordeel van sneller je paard opleiden?

en ik mis nog steeds t antwoord op de vraag van kiwiko?

dat verkeerde beeld is wat jij persoonlijk over me denkt, maar dat is offtopic...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:34

krijg de link niet goed Lachen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 05-09-08 19:36, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:35

varjo schreef:

huh!!!

maar ik heb nog steeds gen antwoord Lachen

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:36

zelfrecherche, doen jullie dat niet?Bewijs? Wacht maar over een paar jaar, zal je dat wel zien aan je paard. Spreek uit ervaring, zelf een paar paarden gecorigeert zo, en is niet makkelijk, soms zelf onmogelijk.
Dan heb jij een heel braaf paard (of misschien niet veel bloed, niet voldoende te eten), heb er zelf een paar gehad die niet zo lief waren, en die bij vorige eigenaars naar beneden gereden zijn, en dan pas ga je naar een goede school.
Voordeel in mijn methode is dat alles met het paard mee is.
Als ze zelf al 2000 jaar geleden zeiden dat iets opgedwongen aan het paard niet goed was voor het paard, laat staan mooi.
Voordeel? dat ik met 1 paard alles kan doen, en jullie (als die na 10 jaar nog meegaat) het op een ander paard moeten zetten.
Heb ik wat gezegt over jou persoonlijk? Dacht het niet, ik spreek over de methode

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:38

wat de rollkur tot stand brengt? Veel ellende.
Hoe die tot stand gekomen is? tja mensen rijden steeds slechter, en aangezien het paar gedwongen wordt kan die niet veel doen, paard hangt af van de ruiter

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:42

???????

tja ik verdiep me genoeg in t hoe en wat...
En ja heb idd een braaf werklustig paard... die voldoende te eten krijgt en als ie t er niet mee eens is wel verzet toont...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:43

varjo schreef:
wat de rollkur tot stand brengt? Veel ellende.
Hoe die tot stand gekomen is? tja mensen rijden steeds slechter, en aangezien het paar gedwongen wordt kan die niet veel doen, paard hangt af van de ruiter

hoe rij je een paard in de hyperflexie Haha! dat was mijn vraag Haha!

wat moet de ruiter doen om die kop daar te krijgen.............. misschien kan je het zo wel begrijpen Lachen