Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
absque_dubio schreef:geerke schreef:
als je het niet goed doet ,het rijden ga je 2x zo snel achteruit.....
Maar ik neem aan dat het doel is om vooruit te komen, en niet om achteruit te gaan. Of zie ik dat verkeerd?![]()
Ik vind zelf de reden 'we moeten met zn 3en één paard delen, dus het paard word 2x per dag bereden' niet echt een goede reden. Bijv. met oefeningen die nieuw worden geleerd, 2x per dag 30 minuten met als reden dat het paard zich dan beter kan concentreren, dat klinkt me al een stuk eerlijker in de oren.
Anoniem schreef:poes schreef:Lichamelijk kan het best, maar denk maar niet dat je hierdoor 'sneller' vooruit zult gaan... Je leervermogen is echt wel beperkt hoor...
daar is het ook zeker niet voor bedoelt maar meer omdat wij met zijn 3e zijn is het wel leuk als je vaker als 2 keer perweek kan rijden
poes schreef:Anoniem schreef:
daar is het ook zeker niet voor bedoelt maar meer omdat wij met zijn 3e zijn is het wel leuk als je vaker als 2 keer perweek kan rijden
Dan kan het wel hoor... zolang hij maar geregeld nog een rustdagje heeft en jullie beetje afspreken (dus niet 2 keer per dag anderhalf uur echt flink dressuren, probeer het te spreiden). Op mijn manege lopen ze ook wel es 2 keer per dag en daar zijn de lessen best op niveau en intensief.
poes schreef:inderdaad.
Het is inderdaad zo dat sterker worden NOOIT gebeurt tijdens het trainen, maar tijdens het rusten. Trainen zorgt voor minuscule scheurtjes in de spieren, tijdens het rusten herstelt dat zich en ontstaat daarop een extra beetje spierweefsel => de spier wordt sterker.
Te intensief/te geregeld trainen zorgt ervoor dat de scheurtjes alleen te diep worden en de spier verzwakt.
Zelfde met conditie: als je altijd in het rood gaat word je nooit beter. Minstens 2 rustdagen per week nemen, en slechts 1 keer per week in het rood gaan (en daar ga je veel sneller in dan je denkt!!)
dat wist ik nl niet. Maar op mijn paard lettenm of hij het nog wel aan kan doe ik zeker. 
Silenkai schreef:Ik zie geen probleem hoor.. Zou het juist wel fijner vinden als mijn pony's maar een paar uur per dag buiten zouden komen dat ze 2 keer per dag gereden worden..
Anoniem schreef:mijn vader rijd een beetje (stappen in het bos met af en toe een klein stukje draf) maar het paard is wel gewend aan ons alle 3 dus dat is niet echt een probleem en tsja nog 2 paarden er bij zit er voorlopig niet in
superwoman schreef:Als je vader zelf niet rijdt, zal hij waarschijnlijk niet begrijpen dat verschillende ruiters op 1 paard niet fijn is voor zowel de ruiters als het paard. 2X per dag met verschillende ruiters is al helemaal niet fijn. Een goede combinatie vormen gaat gewoon veel beter 1 op 1 en met dressuur streef je toch naar een optimale samenwerking.