losrijden in Hong-kong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evangeline

Re: losrijden in Hong-kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:04

Kir_Ples schreef:
Het is maar goed dat veel mensen niet weten hoe Anky de passage zo mooi heeft bij haar beesten. Lachen

Inderdaad maar beter dat veel mensen dat niet weten.
Ik snap alleen niet dat Anky alleen word afgezeikt, moet je kijken hoeveel mensen rollkurr rijden.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:07

Navidad schreef:
Rytm schreef:
Typisch geval van als je A zegt, moet je ook B zeggen.
Kan jij wel op je teentjes getrapt zijn maar daarmee laat je ook alleen maar kennen dat je ook wel weet dat wij gelijk hebben.

Edit. En hiermee zet je Anky wel weer negatief in de schijnwerpers en dat vind ik, heel, heel laag want ik heb ook heel betrouwbare bronnen en kan je zeggen dat er niks mis is met de manier waarop zij haar paarden traint.
Je kan het niet eens zijn met LDR, dat is wat anders, maar we hebben het nu over een passage aanleren.

Ze gaat er toch verder niet overuit?
Dat vind ik eigenlijk nog netjes, ze zou ook een uitgebreid verhaal over de passage op bokt kunnen zetten dat vind ik pas negatief.
Ik denk dat Kirsten meer bedoelt dat er ergere dingen zijn dan rollkurr.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:11

Evangeline schreef:
Kir_Ples schreef:
Het is maar goed dat veel mensen niet weten hoe Anky de passage zo mooi heeft bij haar beesten. Lachen

Inderdaad maar beter dat veel mensen dat niet weten.
Ik snap alleen niet dat Anky alleen word afgezeikt, moet je kijken hoeveel mensen rollkurr rijden.

Typisch geval van hoge bomen vangen veel wind.
Het maakt mij iig niet zo veel uit hoe ze haar paarden traint, als het echt zo slecht voor een paard is lopen ze echt niet zo. of ben ik nou zo dom en naief

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:12

moet ze eerst WEER goud rijden om zich zelf te bewijzen???
dacht het niet! ze is de aller beste van nederland wat zeg ik ,van de wereld!!! Afgod

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:14

Ze is ook de beste van de wereld, en daarom zijn er veel mensen jaloers op haar en proberen haar onderuit te halen. Jammer dat het PROBEREN bij iemand die weer wáár ze mee bezig is en niet iemand die zo maar lukraak LDR rijd omdat 'anky het ook doet'

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:14

amazone77 schreef:
dacht het niet! ze is de aller beste van nederland wat zeg ik ,van de wereld!!! Afgod

Ik denk dat iedereen het met je eens is. Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:17

Gabrielle_ schreef:
amazone77 schreef:

Dat is bewezen, dus dat is gewoon zo.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:38

Moderatoropmerking:
Ik laat dit topic open omdat het gaat om recente beelden van de Olympische Spelen. Als dit verzandt in de gebruikelijke LDR/Anky discussie dan zet ik er alsnog een slotje op.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 21:10

weetergeen schreef:
Sjonge jonge, gaan we weer! Mensen die commentaar hebben op Anky, ga eerst zelf eens leren paardrijden! Als je minimaal 10 paarden naar grandprix niveau hebt gereden dan heb je wat mij betreft recht van spreken, tot die tijd gewoon kop houden en lekker rond blijven hobbelen op je eigen paardje........

De dag dat ik het geld, het paard en de tijd heb, geen probleem. Maar ja, ben niet rijk geboren en moet nog altijd knokken om waardering te krijgen voor wat ik tot nu toe gepresteerd heb..

Verder iets positief, vind het wel leuk om te zien hoe Salinero duidelijk geniet van zijn frisse douche..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:36

Apple schreef:
Ik laat dit topic open omdat het gaat om recente beelden van de Olympische Spelen. Als dit verzandt in de gebruikelijke LDR/Anky discussie dan zet ik er alsnog een slotje op.

Dan hoort het toch niet hier maar bij evenementen in the picture?

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:41

Gabrielle_ schreef:
amazone77 schreef:

Nou, dat iedereen mag je wat mij betreft voor je houden hoor. Aangezien een paard niet kan aangeven hoe het voor hem is, en de gevolgen van dit soort rijden op langere termijn wel aantoonbaar zijn, vind ik het niet ok om zo te rijden. Als je nu je eigen lichaam vervormt, ach, dat voel je zelf wel he, en de resultaten, slijtage en zo, tja, daar heb je dan zelf later last van, maar er zijn toch heel wat "top" paarden die ineens van het toneel verdwijnen. En dan zegt een gouden medaille mij niet veel hoor, alsof het daar uiteindelijk om moet gaan. Of gaan bij jou ook de prestaties voor het welzijn van het paard??

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:54

ik had het over anky,welk top paard van haar is uit het toneel verdwenen?ik wil er alleen maar mee zeggen dat zij echt wel weet waar ze mee bezig is.

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:01

amazone77 schreef:
ik had het over anky,welk top paard van haar is uit het toneel verdwenen?ik wil er alleen maar mee zeggen dat zij echt wel weet waar ze mee bezig is.

was krack C misschien een voorbeeld?? en ohja, Joker was al helemaal niet blij met zijn amazone he. maar het gaat hier niet speciaal over Anky hoor, maar ik houd niet van berichten waarin gesteld wordt dat "iedereen" het er mee eens is, iedereen mag volgens mij zijn eigen mening hebben.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:10

Uhuh en daarom heeft Bonfire op zijn 17e ook nog Olympisch Goud gehaald...omdat hij zo slecht getraind werd zijn hele leven.
En daarom staat hij nog steeds zo fris en fit op de weide van zijn pensioentje te genieten. Uhuh...tja, slechte trainingsmethodes.

Leuk om te zien, dat evengoed nog zo fitte koppie gedurende of na een zware training in het oh zo vochtige oosten, heerlijk die douche voor hem!!

Leuke foto's enne...vooral op die laatste vind ik de Duitse concurrente maar in schril contrast staat met de momentopname van Anky op de achtergrond erbij Vork

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:17

ach ja, maar laat ieder voor zich zijn eigen mening verkondigen en niet voor anderen bepalen wat te vinden, dat is mijn boodschap, en verder hoop ik dat er een mooie olympische spelen komt, met veel sportieve prestaties en veel kijkgenot

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:27

ik ga ook voor een mooie spelen! En ach, ga zelf eens op zo'n heet sensibel dier zitten in een totaal vreemde omgeving na een lange vliegreis, andere temp. andere omstandigheden. Ik weet niet hoor volgens mij kan er dan aardig wat spanning in zo'n lijf zitten waardoor je al snel een zwiepstaart hebt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:13

gho mij lijkt het allemaal niet erg, sali werkt duidelijk goed van vanachter naar voren en Anky weet wat ze doet en hoe ze het moet doen. ook dan die vergelijking met Isabelle werth, precies of zij rijd dan op de Duitse klassieke manier zeker; NOT!
trouwens op de foto kantelt haar paard, en is rechtrichten nu niet een van de basisprincipes?!
Ik ben fan van Holland en wens anky maar ook het hele team een goede spelen toe.
het publiceren van deze fotos vind ik belachelijk, is al meermaals aangehaald, gedoctoreerd en zonder gevolg. Warrom er is niets dat er op wijst dat deze manier van trainen negatief is voor het paard. verder rijden bijna alle duitse springruiters zo, maar deze worden er dan wel nog eens in gedwongen met een slof en zonder de basis voor elkaar te hebben.
Verder las ik eerder een discussie over het aanleren van passage of piaffe, heb je dit al bij duitser gezien. iedereen weet dat Ferro, ja jullie Hollandse hengst niet zachthandig zijn mooie passage en piaffe aangeleerd is geweest. niet zoals in de klassieke boeken met een begeleider en een zweepje, maar met veel geweld. dus pro en contra kan je altijd blijven vinden. uiteindelijk zijn deze ruiters en hun paarden atleten. laat ze hun manier vinden om het best te presteren. dat is sport. in die 5 minuten moeten ze lopen voor de punten. net zoals een turner een zwemmer, hardloper het moet doen op de moment dat het van hem verwacht wordt. tuurlijk zal salinere, net zoals alle topsportpaarden last krijgen van spierpijnen atrose etc op oudere leeftijd maar welke sporter niet. als ik kijk hoe de paarden van anky allemaal gezond de sport verlaten en ze mooi afgetraind worden dan vind ik dat een pluim voor haar. ik hoorde ook dat ze aangevallen werd voor krack C uit de sport te hebben gehaald. zij vond dat dat paard op deze leeftijd hetgeen bereikt had wat er in zat. waarom dan dat beest nog doortrainen als hij aan zijn limiet zit. Is dat daarom een verkeerd paard geweest, zeker niet, maar iedereen ook een paard heeft een limiet. bon dit wilde ik ff zeggen.
jullie mogen best wel eens trotser zijn op figuren als Anky, imke etc die de paardensport in jullie land promoten.

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:27

wat is eigenlijk LDR?
ik lees het vaker in topic's maar ik heb geen idee wat het is eigenlijk Bloos

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:32

laag diep en rond

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:26

Hmm, moet hij dan de hele tijd met zijn hals in de oprichting? Als zij op deze manier goud weet binnen te halen, zal het dus niet zo slecht zijn. Knipoog

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 18:34

Imago01 schreef:
Leuke foto's enne...vooral op die laatste vind ik de Duitse concurrente maar in schril contrast staat met de momentopname van Anky op de achtergrond erbij Vork

Die Duitse concurrente is toevallig Isabell Werth, 4 x olympisch goud, wereldkampioen grand-prix en speciaal, etc...

Tussen hen twee zal het ook deze keer weer gaan. De strijd der titanen zoals het in bijna elk boekje staat.

moge de beste winnen en de paarden gezond blijven.
('t was er gisteren 40° en 98% luchtvochtigheid)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:21

webster543 schreef:
Imago01 schreef:

Die Duitse concurrente is toevallig Isabell Werth, 4 x olympisch goud, wereldkampioen grand-prix en speciaal, etc...

Tussen hen twee zal het ook deze keer weer gaan. De strijd der titanen zoals het in bijna elk boekje staat.

moge de beste winnen en de paarden gezond blijven.
('t was er gisteren 40° en 98% luchtvochtigheid)

dat is echt heel warm zeg!!!
ik vond het hier gisteren al heet,
wil denk niet voelen hoe het daar is.
geef mij dan toch maar nederland haha het regent hier nu pijpenstelen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:12

tja ik ben al een tijdje anky fan af, vind haar manier van rijden echt te verschrikkelijk en heeft niets met ontspannen je paard rijden...
Maarja helaas wordt ze door jury's nog niet afgestraft wat errug jammer is.. Dit hobbelen er maar achteraan zonder zelf na te denken, want tja hoe kun je anky nu afstraffen nadat ze zoveel zeges behaald heeft.....

Maar goed doe mij maar skala der ausbildung en geen anky... En tja waarom wordt anky hier zovaak over aangevallen: Zij is diegene die hiermee begonnen is en dit overdraagt aan veel mensen. Ook is ze voor veel mensen een voorbeeld en nu denken veel mensen dat hoe anky rijdt dat dat DE manier is, nou voor mij iig niet. Hoop dat er snel verandering in komt.

Maarja ben benieuwd hoe het de OS verloopt.. Heb geen tv aansluiting, wordt pas gerealisseert aan einde van OS Nagelbijten / Gniffelen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:54

Die plaatjes geven geen fijn beeld.
Maar ze krijgt het wel voor elkaar om op top niveau te rijden en dan nog ook bijna altijd bovenaan eindigen.
We kunnen er wel commentaar opgeven, maar zei is nog altijd diegene die daar rijdt en wij helaas met z'n allen niet.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 07:26

ZUCHT!!!!!

Wat een verschrikkelijke foto's NOT!!!!
Ik wou dat ik de achterhand er zo bij kon hebben... iedereen traint anders LAAT HET!!!

Paard van Isabel wordt ook via de GEDEELTES van de LDR getraint!!!!!!!!

Lees het maar in een intervieuw met haar, vorige olimpische spelen!

Ik raak hier zo ongelovelijk moe van IEDERE keer dezelfde discussies: wel/niet goed/fout oh! Dieren mishandelinge, maar dan wel menthaal want lichamelijk kunnen wij niet aantonen!

Nee het wordt zelfs op 3 verschillende universiteiten onderzocht waarvan 1 zegt wij zien niet veel anders dan met een andere training,En 2 zeggen dat ze zelfs VERBETERING zien in de gangen.

Kan het nou een keertje KLAAR zijn???