handleiding bijvoegen bij hulpteugels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: handleiding bijvoegen bij hulpteugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 01:52

moonfish13 schreef:
ik vind dat als je een handleiding nodig hebt hoe je een hulpteugel moet gebruiken je er niet eens aan moet beginnen.

grotendeels eens

denk dat een instructeur of trice daar goed mee kan helpen
aan de andere kant ,..
"zaken"kunnen ook voorlichten
er zijn genoeg volwassen ruiters die geen les meer nemen
of sporadisch en tijdelijk iets zoeken
om een bepaalde spiergroep te oeffenen tijdens het longeren bv
als ze dan hun probleem voorleggen aan een winkel
kunnen die ook uitleggen welke ze adviseren en waarom

ik als shop ben daar heel makkelijk in Clown
de slof hebben we toevallig niet liggen als een puber binnenkomt stormen
dat ze die nodig heeft / wil Haha!

en als ze iets vragen waar ik geen verstand of ervaring mee heb schaam ik mij niet
om dat ook te zeggen Vork

zelf kan ik bv wel met een dubbele teugel rijden
maar een slof ? neh op een of andere manier wil dat nooit goed lukken
ook al weet ik hoe het zou moeten Bloos
maw weten hoe wat waar en het uit kunnen voeren zjin 2 dingen

en hoeveel mensen verstellen hun longeer hulpteugel niet ?
de meeste denk ik .. vandaar dat ik de roller fijn vind
behalve als je juist dus je paard naar binnen wilt instellen

bij volwassennen heb je snel genoeg door of ze weten hoe een tiedeman of elastiek of wat ever werkt .. dan kan je een poging doen maar ik ga er vanuit dat volwassenen volwassen genoeg zijn om te weten wanneer ze een hulpteugel (denken) nodig te hebben

ook "polder hobbel knollen" kunnen bv in sommige (paniek)situaties bit beetpakken
en onveilig worden voor zich zelf en omgeving
en dan kan een hulpteugel in de vorm van martingaal bv goed bijdrage aan de veiligheid

het gaat immers niet altijd slechts om het trainen van spiergroepen
verder is en blijft het een hulp teugel , die onze gehaaste maatschappij
vaak uit tjidgebrek gegrepen word , mensen nemen zoiezo voor trainen minder tijd
zoals voor alles

en die waarschuwing "pas op bij verkeerd gebruik dan "geld dat dan niet voor 90% van de verkrijgbare producten ? van bitje spoor bitloos neusriemen ??
moet daar dan bij alles een bijsluiter ?
dan kan je wel bezig blijven , krijg je amerikaanse praktijken ..

je maakt dan ook de stap nog kleiner ,.. weet niet of we daar wel naar toe willen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 02:09

Hoe stel je je die handleiding voor "men mag de slof niet korter nemen dan...... cm"?

Als je het niet kan gebruiken, vraag dan iemand die het wel kan om daar mee te helpen, en zij die dat niet willen, zullen de handleiding ook niet lezen Clown Is dus vrij nutteloos vrees ik... Knipoog

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:43

Bij een martingaal, thiedemann en pessoa kan uitgelegd worden hoe je hem vast moet maken, een hulpteugel is niet meteen een slof.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:45

de pessoa komt toch in de regel al met een handleiding ?
bij de pessoa en martingaal leg ik het hier in de zaak iig uit
vaak vraagt de klant er om of als ik duidelijker merk dat
ze deze nog nooit eerder hebben gebruikt ..
over inet weet je niet wie je aan de andere kant hebt ..

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:07

Tja, dat lijkt me ook niet meer dan logisch, als je in een paarden-zaak werkt en een klant vraagt naar de werking en bevestiging van een hulpteugel dat je dit uitlegt. Ik zou er alleen naar willen streven dat het winkel personeel dan ook meteen de risico's benoemt en aanraad om het hulpmiddel (het liefst) alleen onder begeleiding van een goede instructeur te gebruiken en er niet zelf mee aan de slag te gaan, prutsen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:12

moonfish13 schreef:
ik vind dat als je een handleiding nodig hebt hoe je een hulpteugel moet gebruiken je er niet eens aan moet beginnen.

Dat vind ik nu van paardhouden en paardrijden helemáál Schijnheilig

mbt ´hulp´teugels:
´de hoeveelheid middelen is omgekeerd evenredig met de vaardigheid van de ruiter´ - Aloïs Podhajski.

De implementatie van de vijf vrijheden voor dieren lost dit vanzelf op Pling

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:13

als je in een doorsnee winkel vraagt naar de werking van een bit, zou je ze ook het liefst een draai tegen de oren geven om de onkunde... toevallig van de week in schijndel geweest bij het gareel...en warempel, mensen die wisten wat ze zeiden, echt geweldig!

Zou dat bij hulpteugels niet anders zijn?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:20

Erg is dat he? Daar kan ik me ook mateloos aan irriteren! Die onkunde van het personeel. Meisjes van 16 die niet weten waar ze het over hebben. Nee, daar moet je het niet van hebben. En wat me ook opvalt is dat er juist hulpmiddelen en andere (scherpere) bitten aangeprezen worden! Toch commercieel, de paarden. Verkoop boven kunde?!?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:22

en zo simpel is het... rt beter worden levert de ruitershop geen winst...verkoop van de meest uiteenlopende bitten en hulpmiddelen wel...
En zo simpel is het gewoon...het draait de meeste toch om de Geld, geld!

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:33

@ RK: IDD!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:34

runningkawa schreef:
en zo simpel is het... rt ...verkoop van de meest uiteenlopende bitten en hulpmiddelen wel...

Idem de hele omzet: op een buiten in een groep met onbeperkt voedingsarm ruwvoer zijn geen toevoegingen nodig, beenbeschermers evenmin en ´stalgebreken´ bestaan daarbij niet Haha!
Je moet niet aan de kapper vragen of je haar goed zit = niet aan de hoofdstroom paardenbusiness vragen hoe je een paard moet houden/verzorgen Cool

hc

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:23

runningkawa schreef:
en zo simpel is het... rt beter worden levert de ruitershop geen winst...verkoop van de meest uiteenlopende bitten en hulpmiddelen wel...
En zo simpel is het gewoon...het draait de meeste toch om de Geld, geld!

Haha! gelukkig verkoop je wel meer dan dat , zou triest zijn als het daar om zou hangen
bitten en hulpteugels zijn onze minst verkochte producten Bloos
als iemand ook vraagt om een hulpteugel (muv martingaal eigenlijk vaak nu ik er over denk)
vraag ik gelijk "waarom?" Haha! idem voor bitten , des te vriendelijker het kan des te beter het is
vh weekend ook weer iemand met gesloten beurs (nou niet helemaal , ze hebben zak snoepjes meegenomen Clown ) weggeaan die kwamen hulpteugel halen voor dochterlief want paard wilde niet
"aan de teugel" .. mensen stonden te klapperen met hun oren toen ik verder vroeg en vertelde dat
een hulpteugel niet bedoeld is om een paarden nek in de krul te trekken ..
kind heeft nu ipv een hulpteugel een instructrice Knipoog
slaap ik toch stuk lekkerder dan als wanneer ik op dat moment gewoon een afbindmiddel verkoop oid Bloos en ja .. heb door mijn bemoeienis ook wel klanten mis gelopen / klanten weggelopen om niet meer terug te keren .. Bloos maar dat moet dan maar Cool
als ze het dan bij een ander kopen is hun probleem ..jammer dan .. niet mijn pakkie an

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:25

Natuurlijk is dat niet het enige wat je verkoopt, maar elke euro is er een.
Gelukkig ben jij van een ander soort verkoper...maar als je om je heen eens kijkt...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:44

nickyu schreef:
Haha! gelukkig verkoop je wel meer dan dat , zou triest zijn als het daar om zou hangen

.... luchtzuigbanden, antikribbijt, hoefvet, glansspray, krachtvoer, voedingssupplementen, bandages, peesbeschermers, vliegenmaskers, antivliegenmeuk, dekens, al dan niet aansnoerhoofdstellen met sperriempje, vriendelijke stompe sporen, anti-slip teugels, griphandschoenen...

Ja, gelukkig veel nuttigs.

Oh, ik vergeet de oogkleppen....

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 04-08-08 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:46

wat is er mis met antivliegenmeuk?

Ik nodig jou uit hier je buitenritje te komen maken met alleen je haltertouwtje om de hals.... En dan ook lekker stukjes te stappen voor de ontspanning...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:52

Beetje last van negatieve insteek vandaag, HC? Er zijn genoeg nuttige dingen te verzinnen in een ruitersportzaak, waaronder inderdaad de vliegenmeuk, het is maar net hoe je wilt kijken Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:54

Niet alleen vandaag vrees ik zo Lachen
Ben wel benieuwd of HC zijn zadel geheel eigenhandig in elkaar zet Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:13

runningkawa schreef:
wat is er mis met antivliegenmeuk?

Ik nodig jou uit hier je buitenritje te komen maken met alleen je haltertouwtje om de hals.... En dan ook lekker stukjes te stappen voor de ontspanning...

Dat is dezelfde drogredenering die voor alles gebruikt wordt. ´Ja, maar....´ en dan een ruíterargument voor, in dit geval, chemische meuk.

Tel verder je zegeningen; dazen zíjn een plaag en nee dat zijn ze hier niet. Het is hier nu 47 graden in de schaduw. De paarden staan in de zon in de wind, want daar zijn de minste stekers. Héh, misschien hebben ze wel een paardenzonnebril nodig Clown

Wat mijn touw om de hals er mee te maken heeft begrijp ik niet goed anders dan dat ik dús een bak vol ´nuttigs´ niet nodig heb Cool

De ruiterbranche draait hoofdzakelijk op voor páárden onnutte spullen en de kern van de discussie is dat je aan de verkoper niet moet vragen of iets zinvol is en dat de gebruíker moet weten wat te doen met een product of het anders moet laten (doen).

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:17

Het eruit l*llen lukt je niet zo goed HC Haha!

Mijn paarden gaan hier niet midden in de wei staan..maar vluchten naar de schuilstal en komen er niet meer uit tot de schemer...

En ik tel mijn zegeningen...zoals vliegendekens en vliegenspul (wat gewoon op natuurlijk basis te krijgen is) een blessing dat die uitgevonden zijn hoor Ja

Wat het touw ermee te maken heeft...dat jij ook jou paard niet meer tegen houd in volle galop achterna gezeten door 100 dazen Haha!

En je zadel...handgemaakt of bij die ellendige ruitershop gekocht?

Kom op hc..had van jou wat meer inleving verwacht Lachen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:25

Een handleiding zou misschien wel handig zijn. mensen gebruiken toch wel hulpteugels. Dan gebruiken ze ze tenminste op een goede manier.

Ik ben het er niet mee eens dat ze in ruiteshoppen alleen aan geld denken bij advisering over bitten e.d. , tenminste zo heb ik het niet geleerd Knipoog En die 16 jarige meisjes in de ruitershop. Die zullen het ook eens moeten leren. Ze moeten alleen geen advies gaan geven over artikelen waar ze niet genoeg van afweten. Toen ik stageliep in een ruitersportzaak gaf ik alleen advies over artikelen waar ik genoeg vanaf wist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:28

deden ze dat allemaal maar Lachen

Ik denk niet dat je de vaardigheid leert met een papiertje erbij Lachen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:30

Sorry ik verwoorde mezelf verkeerd Nagelbijten / Gniffelen Ik bedoelde dan bevestigen ze ze in ieder geval op de goede manier Lachen
Ben niet helemaal waker Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:34

runningkawa schreef:
Niet alleen vandaag vrees ik zo Lachen
Ben wel benieuwd of HC zijn zadel geheel eigenhandig in elkaar zet Haha!

Ha, we zijn er weer; alles wat negatief opgevat kan worden zál negatief opgevat worden en dan vervolgens 100% persoonlijk reageren...

Er liggen óók zinvolle, zelfs nuttige dingen in menig ruiterzaak doch.... hoeveel van het totaal? Staat dat ook maar bij benádering in verhouding tot de totale omzet?
Is de vliegenmeuk het enige wat júllie toevallig wél nuttig vinden uit de opsomming?! Die opsomming is niet uitputtend noch heilig en het verdedigen van de vliegenmeuk een glasheldere illustrering van het punt.

Terug naar het onderwerp is het helder dat zowel ´hulp´teugels als een handleiding daarbij vooral het belang van de handel dienen.

hc

ps. onze zadels komen geen van allen uit een ruiterzaak al zie ik niet wat dit ermee te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:38

oooh... er liggen wel zinvolle dingen daar...dat is niet wat je eerder schreef Lachen
Zeg dat dan gewoon... dan is dit offtopic geneuzel niet nodig omdat we gewoon hetzelfde zeggen Lachen

en over je persoonlijk reageren zal ik verder maar niet op in gaan... Haha!
Maar wel heel apart dat jij het daar nu net over hebt... vooral gezien je post met oogkleppen...was vast niet persoonlijk bedoeld naar mensen toe Haha! Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:12

runningkawa schreef:
Maar wel heel apart dat jij het daar nu net over hebt... vooral gezien je post met oogkleppen...was vast niet persoonlijk bedoeld naar mensen toe Haha! Clown

Waar maak jij uit op dat ik iets anders bedoel dan dat ik oogkleppen nutteloze omzet vind?!
Wie de schoen past trekke deze gerust aan, doch ik schrijf niets beschuldigends en zeker niets persoonlijks.
Jíj daarentegen mept gericht negatief met naam en toenaam.

Mee eens dat de handel hoofdzakelijk onnutte spullen verkoopt en in de regel op de eigen omzet gerichte adviezen geeft?
Dat de productkennis van het verkopende personeel daarbij doorgaans slechter is dan in zeg een motorzaak of computerwinkel?!

hc