Meerdere instructeurs?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jrussel

Re: Meerdere instructeurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:20

ik heb er een tijdje ook twee gehad, dit liep voor geen meter van de een moest ik dit en van de ander het tegenovergestelde.
als ze elkaar aanvullen is het geen enkel probleem.

sylv28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:00

Als de instructeurs elkaar niet tegenspreken kan het naar mijn idee wel.. Het lijkt me alleen wel verwarrend, je kunt beter een vaste methode aanhouden.. Vooral met een jong paard!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:06

Ik heb er 3, zelfs een tijdje 4 gehad. En daar heb ik bewust voor gekozen.
Omdat ze stuk voor stuk anders lesgeven. Instructeur 1; Ouderwetse manier, paard hard aan het werk. Instructeur 2; Paardvriendelijk, en kijkt meer naar de losheid van het paard en zijn gezondheid.
Instructeur 3 rijdt zelf in de top, en geeft ook zo les. Zo met springen gaat het niet om de hoogte zoals bij 1, maar om de behendigheid van het paard en ruiter. Instructeur 4 traint weer heel wedstrijdgericht.
Dit alles helpt mij enorm om een tussenweg te vinden, en uit te vinden wat het beste is voor mijn paarden. Tegelijk merk ik dat mijn paarden 'genieten' van de afwisseling, ze gaan steeds meer hun best doen, en vooral ook leren luisteren naar de manier van de ruiter.

Lastig uit te leggen vanuit mijn kant, want het wordt dan gewoon een enorm verhaal.
Maar zo kun je het dus ook bekijken. Al is het dan niet slim om dit als onervaren ruiter te doen, dan kan het helemaal fout lopen.
1 instructeur vind ik persoonlijk ook weer niet goed. Je gaat alle 2 hetzelfde kijken naar de manier van trainen, en bekijkt het dus niet meer vanuit een ander opzicht. Zo kan je er veel moeilijker achter komen op welke manier jou paard het fijner vind, en dus ook fijner gaat lopen. Lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:25

Vanaf Oktober heb ik 2 verschillene instructrices met 1 paard.

Bij de ene rij ik clublessen en van de ander krijg ik privélessen. Dit gaat, of in ieder geval we proberen het om dit jaar zo af te maken. Daarna ga ik alleen door met de privélessen. Du shet is voor tijdelijk. Lachen

Persoonlijk zou ik niet voor 2 verschillende mensen kiezen, van de één moet je dit en van de ander moet je dat. Knipoog

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:01

Mijn lesklantje (7) is bij mij begonnen en is daarna ook gaan lessen bij de instructrice van haar moeder. Ik vind dit persoonlijk erg vervelend, omdat ze de verkeerde dingen aanleert. Bijvoorbeeld dat je bij het afwenden je hand over de hals moet tillen. Als ik daar dan een opmerking over maak in mijn les, dat ze haar handen elk aan een kant van de hals moet houden en ze niet over de hals mag tillen, snapt dat arme kind er niets meer van, want van de instructrice van mama moet ze JUIST haar hand over de hals tillen. Een bron van ergenis...

In principe vind ik het goed als iemand af en toe eens een lesje bij een ander meepikt, daar kun je alleen maar van leren, want een ander kijkt er toch weer anders naar en kan nuttige tips geven! Maar wat er al gezegd word, de instructie moet elkaar niet tegen spreken. Dat werkt veel te verwarrend.

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:02

Ik heb ook van verschillende instructeurs les en daar ben ik tevreden mee. Ze gebruiken dezelfde basis maar letten wel op verschillende dingen.

Ik heb wel geleerd om niet alles klakkeloos aan te nemen, maar te kijken wat voor mij en mijn paard het beste werkt en daar verder mee te gaan.

Ik ben ook van mening dat lessen bij meerdere instructeurs die zo'n verschillende opvattingen hebben m.b.t rijden niet fijn en heel verwarrend kan zijn. Ik zou dan kijken welke instructeur het beste bij mijn opvattingen van het rijden zou passen en daarmee doorgaan.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:28

Ik heb les van verschillende instructrices, maar ik let er altijd op hoe mijn paard reageerd op de aanpak van de instructrice. Sommige dingen werken nou eenmaal voor het ene paard beter als voor het andere. En zolang het voor mij en het paard werkt denk ik dat het geen probleem is.

fairytill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:57

Ik heb ook een tijdje 2 instructeurs gehad, maar vond dat dit niet werkte. Ik denk dat het alleen mogelijk is als de instructeurs vanuit hetzelfde uitgangspunt lesgeven. Maar als de ene instructeur een andere methode heeft als de ander wordt het toch een stuk moeilijker

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:41

ik heb 4 verschillende instructeurs, waar van ik 1 de beste vind, en die geeft me dan ook al 3 jaar les, de andere 1 à 2 jaar. ik vind het wel fijn, zo kan ik van iedereen wat mee nemen war ik me zelf in kan vinden.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:07

nou ik ben er niet van hoor...meerdere instructeurs geven misschien op dezelfde wijze les...maar hoe lossen ze iets op...ik moest er 5 jaar over doen om een instructrice te vinden die bij ons paste, maar nu..nooit meer anders !!! als ze zegt dat ik in de sloot moet springen dan doe ik dat...ik vertrouw blindelings op haar...en terrecht..da heeft ze wel bewezen....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:09

ja dat kan, als je er zelf mee om kan gaan en je instructeurs ook. Ik heb er i.i.g. geen problemen mee. De ene helpt met heel andere dingen dan de andere. Voor mij vult het aan.

berbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:45

Ik heb ook meerdere instructeurs. Ik vind het juist wel fijn, iedereen heeft toch een andere manier hoe die een bepaald probleem zou oplossen. Zo kan ik zelf bepalen wat het beste werkt voor mijn paarden. Bij 1 instructeur ben je denk ik meer geneigd zijn manier 'klakkeloos' overtenemen terwijl dit misschien niet de beste manier voor jou paard is.