Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WenK schreef:Ik pak mijn paardje buiten heel vaak dresuurmatig op. Heerlijk die stukken waar je gewoon rechtdoor even wat dingen mee kunt pakken zonder het einde van de bak tegen te komen. Heerlijk een lang pad en dan een galopje, beetje terugrijden, beetje naar voor rijden en zo een heel stuk schakelen.
Daarmee bedoel ik dus gewoon lekker naar voren
Ik doe wel eens wat oefeningen, maar dan niet echt streng
Def schreef:Fenn schreef:Nee, van het geruk en gepluk ben ik uberhaupt al niet en dat dan ook nog buiten? Tja, ik denk dat mensen dat doen om te laten zien dat ze goed kunnen rijdenWant hun paard/pony loopt wel mooi even met dat koppie in de krul.
Wat een onzin. Ik ben heel erg anti ruk en pluk (en ook schop trouwens).
Er zijn inderdaad veel mensen die hun paard door geruk en gepluk 'aan de teugel' rijden. Aan de teugel is sowieso een raar woord. Het heeft namelijk niet zoveel met teugel te maken.
Liin schreef:Ik rijd eigenlijk heel erg veel buiten en 1/2 keer in de week in de bak.
omdat Soraya en Ik het allebij minder leuk vinden.
maar om toch nog wat te doen, ''dressuren'' we ook tussendoor wel een beetje, dit ook lang niet altijd meestal is het gewoon lekker ontspannen rijden.
maar ik denkniet dat mensen het doen om te laten zien dat ze het kunnen,
ook al zijn er mensen die ik ken die het wel doen, en idd dat zijn vaak de ''zaag mensen''
Maakt verder niet uit, ik blijf gewoon ontspannen met een los teugeltje rijden!
Maar het liefst rij ik lekker los..
)
Maar ik rijd niet bewust dressuuroefeningen buiten, hij heeft dan echt even vrij, zolang ie naar mij luistert natuurlijk. Op de terugweg (dan heeft ie flink de pas erin) controleer ik wel of de rem er nog op zit door te halthouden.
, rennen dus. Ik rijd haar dus wel wat dressuurmatig bij, beetje rond, anders gaat ze volledig haar eigen gang. (Wat ik trouwens soms ook wel accepteer, tja we gaan al zo lang samen op pad, dan mag er soms een béétje meer
- maar dat moet ik altijd bezuren omdat ze direct denkt ze altíjd zelf het tempo mag bepalen.) Kendra schreef:Wat hebben jullie een brave paarden...allemaal ontspannen aan een lang teugeltje. Ik heb zo'n crossmonster - gaat de bocht om, denkt: galoppeerpad, rennen dus. Ik rijd haar dus wel wat dressuurmatig bij, beetje rond, anders gaat ze volledig haar eigen gang. (Wat ik trouwens soms ook wel accepteer, tja we gaan al zo lang samen op pad, dan mag er soms een béétje meer
- maar dat moet ik altijd bezuren omdat ze direct denkt ze altíjd zelf het tempo mag bepalen.)
Tenzij ze er gewoon echt vandoor gaat..
, rennen dus.
horse12 schreef:Het is voor het dier ook even un vrijheid en even om wat anders te doen om te ontspannen inplaats van altijd hard aan het werk.
Maar ik rij altijd met lange teugels. dat komt door dat ik western rij.