ze tikt zichzelf aan ,ik heb ze dus niet voor de show om
dus of het nu heet of koud is ,met rijden is ze beschermt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annetje schreef:Ik vind peesbeschermers voor een ruiter die enkel op B / L-niveau loopt echt onzin. Pas bij de zijgangen e.d. zie ik een paard zichzelf daadwerkelijk aantikken en de peesbeschermers in werking gaan. Ik rijd dus zonder peesbeschermers, maar dat doe ik ook met koud weer.
Bij het springen doe ik ze met dit weer pas na het losrijden om en tijdens het uitstappen doe ik ze alweer af. Dan zitten de beschermers zo kort mogelijk om.

Annetje schreef:Ik vind peesbeschermers voor een ruiter die enkel op B / L-niveau loopt echt onzin. Pas bij de zijgangen e.d. zie ik een paard zichzelf daadwerkelijk aantikken en de peesbeschermers in werking gaan. Ik rijd dus zonder peesbeschermers, maar dat doe ik ook met koud weer.
Bij het springen doe ik ze met dit weer pas na het losrijden om en tijdens het uitstappen doe ik ze alweer af. Dan zitten de beschermers zo kort mogelijk om.
fresco schreef:Wat me eigenlijk best wel irriteert, is dat ik nu dus lees dat de DA's elkaar tegen spreken!
Ik wil graag het beste voor mijn paard, maar hoe weet je nou wat goed is als de 1 zegt: om doen en de ander zegt: af laten die handel....
Ik ga gewoon op mijn gevoel af en laat ze met het warme weer in de kast.
Daar is mijn hoefsmid het ook volledig mee eens trouwens.

Annetje schreef:Ik vind peesbeschermers voor een ruiter die enkel op B / L-niveau loopt echt onzin. Pas bij de zijgangen e.d. zie ik een paard zichzelf daadwerkelijk aantikken en de peesbeschermers in werking gaan.
en of die nu B of Z zijn, dan is het in de training gewoon fijn om ze te beschermen. Pret tikt ook wel eens aan als ze over enthousiast wordt in een training.
Maar de peesbeschermers blijven met echt warm weer dus af.