Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
scoxxx schreef:Er zijn heel veel goede voorbeelden van grote ruiters op kleine paarden, die bijv een 160 km op 1 dag uitrijden.
Bijvoorbeeld een Ijslander van 300 kilo.
Reken maar op zo'n 100 tot 150 kilo meer. Ben ook erg benieuwd hoeveel klasse 4-IJslanders jij kent?
Ik vind dat iedereen bij zichzelf te rade moet gaan. Plaatje vind ik daarbij totaal niet belangrijk, tuurlijk pas ik qua lichaamsbouw beter op bijvoorbeeld een barok paard maar waarom zou ik dat een reden laten zijn om voor zo'n ras te kiezen? Myrano schreef:Ik vind té groot zijn op een pony of paard geen mooie combinatie.
Zou het zelf niet willen. De combinatie moet passen vind ik.
Een klein meisje op een groot paard vind ik ook niet mooi uitzien.
Wat betreft een cap, iedereen doet ermee wat hij of zij wil.
Ik rijd nooit met een cap. Ben als kind ooit eens tegen de omheining gevallen, had een cap op en door de slag had ik meer pijn van die cap dan dat ik er geen op had gehad.
Gelukkig heb ik verder nooit iets ernstigs aan de hand gehad, en als dit toch nog zou gebeuren heb ik gewoon pech gehad.
Je moet gewoon eerlijk zijn als je wat post met foto's.
Als er dingen zijn waar je al die smoesjes voor moet gebruiken, plaats dan geen foto's waar je het aan kun zien. Voor de rest vind ik het ook irritant.
Ik reageer ook weinig op topics bij HAW.
eilleen333 schreef:Nee, naja dat van die cap ging meer over dat ik het irritant vind dat mensen weten dat ze commentaar over iets gaan krijgen en dat er dus vast bijzetten. Als je je kop toch in het zand gaat steken, waarom vraag je dan advies?
Maar dat had idd niet veel te maken met mijn mening over te grote ruiters.
Linda_E schreef:Ik snap heel goed wat hier bedoeld word maar er is wel 1 ding wat ik even kwijt wil:
Toen ik begon met rijden toen ik "klein" was had ik een D-pony van 1.42. Maar toen ik begon te groeien groeide de pony niet mee. Ik was veel te lang voor die pony. Er was geen geld voor een nieuwe en grotere pony en ik kon kiezen: rijden met mijn te kleine D'tje of niks.
Niet iedereen is in de gelegenheid om nieuwe pony's te kopen voor groeiende kinderen.....
eilleen333 schreef:Ik vind iemand van 1,60/1,70 op een Shet toch wel wat anders dan iemand van 1,70 op een Haflinger van 1,45. Nee, ik steek niet mijn kop in het zand, ik vind zelf dat ik voor het plaatje aan de lange kant ben. Echter ben ik nog niemand tegen gekomen die het met me eens is. Super vervelend vind ik zelf, overdrijf ik nu, of willen de anderen mij niet kwetsen?
Maar er mogen ook geen mensen langer dan 1,70 of zwaarder dan 70 kilo op mijn paard. Easy as that...
) 
superwoman schreef:Wat ik niet snap is dat je de foto kan terug zien zonder je vreselijk te schamen.....
Als je zo van je pony houdt -> ga er dan niet op zitten
zó egoistisch![]()
Sjolvir, wat wil je nu zeggen, dat jij een goede reden heb? Ik zie enkel excuses
Ninx schreef:Wacht ff, in het profiel van Sjolvir zie ik een ruiter met een pony aan het werk waar velen nog een puntje aan kunnen zuigen... daar zie ik dus niet echt iets 'raars'. Of heb ik nu het verkeerde profiel aangeklikt?
Ninx schreef:Er zijn maar weinig ruiters, waaronder ikzelf, die volledig stil en onafhankelijk kunnen zitten en waar hun lengte dus geen probleem vormt.
eilleen333 schreef:Linda_E schreef:Ik snap heel goed wat hier bedoeld word maar er is wel 1 ding wat ik even kwijt wil:
Toen ik begon met rijden toen ik "klein" was had ik een D-pony van 1.42. Maar toen ik begon te groeien groeide de pony niet mee. Ik was veel te lang voor die pony. Er was geen geld voor een nieuwe en grotere pony en ik kon kiezen: rijden met mijn te kleine D'tje of niks.
Niet iedereen is in de gelegenheid om nieuwe pony's te kopen voor groeiende kinderen.....
Er zijn dan nog tal dingen die je met een paardje kan doen als je te groot bent. Niet genoeg geld vind ik echt geen reden om op een te klein paardje te rijden. Je kan er altijd nog lange lijnen mee doen, vrijheidsdressuur, grondwerk, wandelen, fietsen etc...
Je kon kiezen, rijden met je de kleine D of niet rijden. Waarom is het rijden voor zoveel mensen toch zo verrekte belangrijk? Belangrijker dan de gezondheid van het paard?
Linda_E schreef:Ik ben toevallig wel Z dressuur met haar geworden en ze is op de keuring vaak bestgaande rijpony geweest, ook al was ik te groot..... Dat was dus nooit gelukt als mijn pony ongelukkig, ongezond en geblesseerd zou zijn (wat dus ook niet het geval was).
) probleem is wanneer je geen super mooie combinatie vormt met je paard omdat hij klein is, en jij groot. Ik denk dat het er idd meer om gaat of je je daar van bewust bent en hoe je er mee omgaat.
Heino schreef:Ik ben zelf 1.80, weeg 62 kilo en bijrijdpaard is een Andalusiër van 1.52. Geen perfecte combi dus.