crossmonster schreef:Ik vind een ding heel belangrijk ...
Openstaan voor kritiek, beseffen dat je niet perfect rijd, en kunnen luisteren naar je instructie of tips van anderen.
Ik zie maar al te vaak hier op bokt mensen die alle kritiek wegwimpelen, zoals ik al zovaak zeg, ze komen met domme smoesjes als dat het zadel niet fijn zit, paard had zijn dag niet,broek zat te strak, kleur dekje was niet goed etc etc.
Mensen plaatsen foto's en zijn ervan overtuigt dat ze super rijden, komen er mensen met goed commentaar, word dat allemaal weggewimpeld met smoesjes.
Dat soort mensen zullen nooit goede ruiters worden, want ze staan niet open voor commentaar. Je kan mij niet wijsmaken dat ze irl wel met commentaar kunnen dealen. Daarom heb ik ook een hekel aan instructies die niet goed onderbouwt kunnen lesgeven, en alleen maar zo lesgeven dat ze de ruiter een goed gevoel geven (eerlijkheid duurt het langst hoor! )
Doorzettingsvermogen vind ik ook heel belangrijk. Maar zonder dat je je fouten durft in te zien, kun je nog zoveel doorzettingsvermogen hebben ....