De perfecte methode niet vaardig, maar wel toepassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M59

Re: De perfecte methode niet vaardig, maar wel toepassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:37

Oke, dus als ik het goed begrijp heeft ze in de galop ook problemen met het krachtig onderzeten van de achterhand. Ik denk dan toch dat jou methode het beste is. Ga eerst de achterhand actiever en krachtiger maken, en ga dan pas denken over de voorkant (en dr passen die ze dan iets minder ruim maakt). Probeer alles wel uit de ontpannenheid te doen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 13:22

zoals belooft, een foto van onder het zadel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

let niet op mn handen en houding, is echt vreselijk op deze foto's :| Ik ben eigelijk iets te lang voor dit paardje, zit nie tzo lekker haha

maar ik rij hem dus ietsjes hoger op, maar ik vind der wel mooi meekomen met der achterbeen en ruimte hebben voor.. (daar gaat het nu over..)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:58

Er werd al eerder gezegd dat correct vwnw met een actief achterbeen gereden moet worden, en daar ga ik in mee. Je kunt alleen correct de hals uitschuiven als je met je been naar je hand toe kunt rijden, anders is het alleen maar halsverlengen naar graseten toe Knipoog

Dus eerst het paard scherp aan het been maken zodat je de impuls die je erin rijdt over de rug terugkrijgt in je hand. Dan kan je met je hand begrenzen en het paard uitnodigen tot het laten zakken van de hals.

Dus je begint inderdaad met het activeren van de achterhand en de volgende stap is dan het proberen te laten zakken vanuit de schoft.

En dat is helemaal basisbasis en dat ziet er inderdaad soms niet uit, maar je bent ook bezig met je paard verbeteren en niet met een mooi plaatje te maken!

Ik vind het overigens wel een erg mooie fries hoor!

Edit: als ik zo de foto's bekijk moet je denk ik wel oppassen dat je niet teveel terugwerkt met je hand. Handen mooi voor je uit zetten en wat je daar mist aan aanleuning moet je er met je been erin rijden! En dan kan je best een keer plat door de bocht moeten of een dribbelpasje krijgen. Laat je niet verleiden om druk te "nemen", maar rijd het er met je been in! Wanneer je over je tempo gaat rustig op je zit terug laten komen en opnieuw aan je been naar je hand toe rijden.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:49

De scala van de africhting begint met ONTSPANNING, Dat is het belangrijkste. Zien dat je paard in zijn lijf los loopt. VwNw is daar heel goed voor, maar moet correct gedaan worden, met genoeg impuls uit achterhand.
Aan de foto's te zien loopt ze een beetje stijf in het spronggewricht, ik zou je aanraden om met balkjes te werken, zorgt voor afwiseling, een attent paard, maakt soepel en ontspannen..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:41

Hier zie je goed dat ti echt moeite heeft met ontspannen (hier was ze echt niet te doen: 3 maanden stil gestaan, eerste keer erop gelijk in de buitenring tussen de springende paarden op het land en vrachtwagens.. maar daarom post ik ze ook! Want ondanks ze niet ontspannen is, heeft ze hier wel een mooi achterbeen en ruimte.. als je dit doortrekt naar de ontspanning toe ben je er!)