Maar ik vind dat je niet alle ruiters moet bestempelen als respectloos. In mijn omgeving zie ik namelijk het meerendeel goed met hun paard omgaan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik vind dat je niet alle ruiters moet bestempelen als respectloos. In mijn omgeving zie ik namelijk het meerendeel goed met hun paard omgaan

Mosh schreef:Nouja, ook weer niet helemaalMaar ik vind dat je niet alle ruiters moet bestempelen als respectloos. In mijn omgeving zie ik namelijk het meerendeel goed met hun paard omgaan
MISTRAL94 schreef:Nee ik zou mijn paarden nooit weg doen omdat ik wedstrijden oid wil rijden. Daarom heb ik het wedstrijd rijden al opgegeven. Een dier kies je voor het leven niet voor even!
Ik vind het een ander verhaal als je werkloos oid raakt, dan heb je geen optie maar een reden als ik ben 18 of ik wil wedstrijd rijden nee niet mijn keus.
& Met derest trouwens ook! juval schreef:In principe heb ik een dier voor het leven. In goede en slechte tijden tot de dood ons scheidt...
maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Als het lichamelijk of financieel om een of andere reden niet meer haalbaar is om goed voor het paard te zorgen is dat wel een reden om hem te verkopen.
maar omdat de wedstrijden niet meer lekker gaan, of om mijn of het paards leeftijd zou ik nooit een reden vinden om het beestje te verkopen. Ik ben dan ook niet zo heel ambitieus.
Je moet dan dus ook wel lange termijn plannen. Als je aan een paard van een jaar of 3, 4, 5 begint, kan je er vanuit gaan dat hij zo'n 20! jaar meegaat... dus je gaat wel een verplichting aan voor een heeel groot deel van je leven. Ik heb dat er wel voor over.
Ieder gaat op zijn eigen manier met de paarden hobby om. Als je hoog in de sport wilt rijden is het misschien wel logisch om af en toe van paard te wisselen, als je vastloopt of als je paard te oud wordt.
ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen mijn merrie ooit nog te verkopen

En nee, ze staat niet weg te rotten in een weitje achteraf... 
Heb niet voor niets een merrie met een mooi papier gekocht! Als ze niet meer in de sport uitgebracht kan worden wordt ze voor de fokkerij ingezet, daar hebben we straks de ruimte voor.

Citaat:en het paard meteen dumpen als ze niet genoeg punten halen?

En dat is niet zielig zeker. Of een pony doodsbang maken door 'm door het verkeer te jagen omdat het maar een recreatie paard moet worden omdat het niet anders meer kan. Vind jij dat dan wel fair ?