Afwisseling in training..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Afwisseling in training..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 19:42

klopt inderdaad, maar er zijn veel mensen die geen afwisseling in de training bieden.. Dus dan denk , ga een keer naar buiten met je beest of iets Lachen In en uitstappen is gewoon zeer belangrijk sterker nog kan anders funest voor je dier zijn. Jij rent ook geen marathon als je net uit bed bent

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:28

het is leuker voor de pony dat je afwisselt..
als je alleen maar dressuur doet en verder niks. dan wordt het ook een beetje saai voor de pony.

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:25

Je pony heeft denk ik meer plezier als je afwisseld.. Clown
Mijn pony heeft er gewoon geen zin meer in als ik áltijd maar sérieus dressuur rijdt. (Of wat anders altijd doen)
Maar als je kijkt naar paarden van beroemde ruiters.. (en vooral hun 'dagprogramma' leest in bijv. Paard&Sport)..
Die doen vaak alleen dezelfde soort dingen. Geen idee hoe die paarden dan zo 'werkwillig' zijn.. Bloos

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:29

Mijn vz paard loopt minder lekker als ik 3 dagen achter elkaar dressuurmatig rijd. Elke dag doe ik wat anders, in de training concentreer ik me ook steeds op iets anders, regelmatig springen/balkjes lopen en vaak buitenritjes na de training en soms ook gewoon een dagje buiten stappen aan de hand of grondwerk.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:35

Mijn paard rij ik eigenlijk alleen dressuur, maar wel afwisseling in de training. Ene keer lekker laag en lekker los werken, andere keer gewoon M niveau en zo af en toe ook even de Z oefeningen mee pakken. Springen vind hij verschrikkelijk dus dat doe ik nooit. Buitenrit ga ik binnenkort weleens proberen. Hij vind gelukkig dressuur erg leuk dus dat verveelt hem niet zo snel. Wel gaan we meestal een keer per week naar de verenigingsles dat is ook een soort van afwisseling...en we gaan ook op concours natuurlijk!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:46

Ik rij ook voornamelijk dressuur met mijn paard. Toch springen we minstens 1 keer in de 2 weken (meestal 1 keer in de week), longeren met pessoatuig 1 keer in de week. We gaan vaak wandelen, en regelmatig naar het bos.
Gisteren zijn we naar het bos geweest, voor een bosrit. Vandaag zijn we ook naar het bos geweest, maar hebben we daar gedressuurt: Stap-galop-stap overgangen op de heuvel (links en rechts afwisselen, dus simpele galopwissels op de rechte lijn), schouderbinnenwaarts in stap en draf, travers in stap. We hebben een paar flinke heuvels genomen waarbij hij goed over de rug kwam en veel tempowisselingen in stap, draf en galop gedaan. Al met al een pittige training dus.
Longeren ook: soms in de bak, soms in de wei (waar wat richeltjes en onregelmatigheden in de grond zitten), soms over balkjes, soms in het bos op een veldje.
Ik ben ook vrij creatief met oefeningen in de bak gelukkig. Ja, mijn paard heeft wel afwisseling Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:26

ik vin dhet heel belangrijk dat je paard lekker fris in het hoofd blijft. En dat geld ook voor mij trouwens. Dat wil zeggen dat je voldoende afwisseling in je training moet hebben.Zelf rijd ik maximaal 3 keer per week dressuur, 1 keer springen en de rest een keer crosen of een buitenritje. Ik vind het belangrijk omdat ik anders bang ben dat het paard zn plezier verliest in zn werk en hierdoor minder gaat presteren. Ik zelf presteer ook niet al ik dag in en dg uit hetzelfde moet doen...

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:25

Het is natuurlijk je eigen paard, je moet dus zelf beslissen wat je ermee doet. Maar ik ben wel een voorstand om het gewoon af te wisselen. Ik rijd vaak eens naar buiten of ga eens een keer lekker springen. Ook kan mijn pony voor een ponykarretje, dus dat gebeurt ook nog Tong uitsteken Ik denk dat het voor de pony ook leuk blijft als je alles afwisseld zo blijft hij er ook plezier in hebben Haha! .

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:26

Ben het helemaal met je eens,
zelf ga ik het ook saai vinden om na een paar dagen dressuur nog een keer dressuur te gaan rijden.
En mijn paard ook, meestal rijdt ik 2 dagen achter elkaar dresuur en dan ga ik iets anders doen.
Heel soms 3 dagen maar zeker niet meer.
Meestal is dit mijn schema over een week, maar dat veranderd wel zo nu en dan.
Maandag: Dresuur
Dinsdag: Springles of Dresuurles
Woensdag: Dressuur of Buitenrijden
Donderdag: Springen
Vrijdag: Buitenrijden
Zaterdag: Rust of longeren
Zondag: Rust

Dus Dat is wel afwisselend als zeg ik hetzelf.

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:46

Ik ben het met jee ens.!
er moet veel afwisseling in de training van het paard zijn .
zodat het paard het ook naar zijn zin heeft.