Ik vind het niet echt fijn voor het paard, en inderdaad, zo'n splinter kan nog weleens de weg kwijtraken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Vind ik niet kunnen. Zo duur is een zweep nou ook weer niet. Dat plastic kan inderdaad verschrikkelijk splinteren. Zodra het stofje eromheen kapot is, gewoon een nieuwe zweep halen. Die paar euro maakt toch ook niet uit?
Elma_ schreef:joh.. Rijd gewoon zonder zweep

Moest mijn zweep zo kapot zijn dat je het witte stukje ziet, zou ik ook wel onmiddellijk een nieuwe kopen. Het lijkt me ook niet fijn aanvoelen voor het paard om daarmee aan getikt te worden, ik weet niet waarom! Lijkt alsof het dan niet goed meer veert ofzo...

Melis_Heidi schreef:Zweep stuk? Meteen een nieuwe. splinters in de kont van je paard is niet prettig. Ze doen er niet voor niks een stof achtig iets omheen.
L_ola schreef:En als je persee met die zweep wil blijven rijden, doe er dan een stukje tape om.

ik vindt; je kunt voor maar een paar € een nieuw zweepje kopen maar ook bestellen op het internet (alleen het probleem hier bij is dat er verzendkosten zij
das meestal vreselijk). En dat witte dat er uit komt is heel scherp en de splinters die daar vanaf komen kunnen heel erg zeer doen, spreek uit ervaring had er laast een in me vinger
Net als rijden met een kapotte rijbroek of kapot tuig.
ikke20 schreef:ik doe het zelf wel anders kan ik gewoon om de wek niewe zwepen gaan halen. wel let ik op of het glasvezel gewoon netjes bij elkaar zit en dus geen splinters vormt. gebeurd dit wel dan gooi ik ze meteen weg en ga ik nieuwe halen
)