Urielle schreef:Klopt Marquez en Daniella, ik reageerde op, even terugkijken... Jeanine84.
Ik betwijfel of ieder paard een meter kan springen. Ik weet momenteel een paard te staan, een Draver, die galoppeert ook standaard viertakt (zelfs in de wei) en gaat ook net zo ongelofelijk lomp over 50 cm heen, daar moet je geen springparcours mee in willen, echt niet.
Ik zeg ook; een paard dat kan springen (en tuurlijk ieder paard kan springen maar je weet vast wel wat ik bedoel)..je ziet meestal al wel op een kleine sprong of een paard potentie heeft voor de springsport of niet..Ik spring met het paard dat ik rij amper 90cm maar ze springt zeer ruim met een mooi actief voorbeen. Dus voor haar zal de hoogte geen enkel probleem zijn..uiteraard is het niet zo dat ik haar opeens voor een hindernis van 1.30 zal zetten
Ik bedoel te zeggen dat wanneer jij de basis goed voor elkaar hebt de hoogte niet het moeilijkste zal zijn! 

) maar nu spring ik ook bijna nooit, en dus ook niet zo hoog, 1m is hoogste.. maar dat was maar 1x. Dus eigenlijk moet ik toegeven dat ik het zelf ook fout doe, maar ik ben het eens met was je zegt! Ik ga binnenkort ook springles nemen..
) en heeft met vrijspringen best een heel leuke springtechniek, maar hoger dan 1.20 gaat ie niet, dan slaat hij alle balken af. Ik ben niet zo'n springer dus hoger dan 50 cm hebben we nog niet gesprongen (daar gaat ie dan ook over alsof er een krokodil onder de sprong ligt
) en gisteren heb ik al moeite gehad om hem over 25 cm te krijgen (die met grondbalk wel, die zonder grondbalk niet - en dat op die fabuleuze hoogte
er wordt alleen niet naar het dressuur gedeelte gekeken, maar dat telt wel mee om het parcour te kunnen rijden.