mirkip schreef:Als ik verantwoording wilde leren dragen over het houden van paarden dan kocht ik er zelf wel eenDan ga ik geen geld steken in andermans paard.
Helemaal mee eens. Mooi makkelijk.. je hebt er zelf geen tijd voor, dus zoek je iemand anders en laat diegene er ook nog voor betalen. Als je zelf geen tijd hebt mag je blij wezen dat er iemand is die wel tijd, liefde en aandacht aan je beestje wil geven. Vaak zijn de mensen die een verzorgpaard zoeken mensen die zelf geen geld hebben om er een aan te schaffen, maaar het wel heel graag willen en daarom ook de verantwoordelijkheid wel nemen, zonder dat daar een bedrag tegenover staat. Overal moet tegenwoordig een vergoeding tegenover staan.
Ik heb nog nooit voor een verzorgpaard betaald en zal dat ook nooit doen en mocht ik ooit iemand nodig hebben om mij te helpen met mijn paardje, dan hoeft diegene er ook niet voor te betalen.
Dan ga ik geen geld steken in andermans paard.
dat ik inmiddels dermate veel ervaring heb dat ik niet snel nog zal betalen om een paard van iemand anders te rijden, tenzij ik bv een paard bij mij op stal kan zetten en dan een deel van de stallingskosten voor mijn rekening neem. Maar ik ben eerder geneigd om er wat voor te vragen eerlijk gezegd.