Hoevaak rijden per week?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spritz

Re: Hoevaak rijden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:46

2/3x

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:47

Ik en bijrijdster rijden zo'n 6 keer per week. 1 dag heeft hij standaard vrij. Lachen We dressuren voornamelijk, soms wordt een sprongetje of buitenrit gemaakt. Ook wordt hij zo nu en dan gelongeerd.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:51

mijn paard loopt 6 dagen in de week soms 7 maar meestal wel 1 rustdag. Op de rustdag komt hij nog wel zijn stal uit de ene keer longeren, de andere keer wandelen of vrijheidsdressuur. Soms ga ik ook wel met hem dollen in de paddok als ik dan gek spring dan gaat hij ook helemaal uit zijn dak!
De dagen dat hij rijd word hij intensief gereden maar ook gaat hij naar buiten voor een ontspannen ritje. De week is nooit hetzelfde er word genoeg afgewisseld zo blijft het voor hem ook leuk. We zijn wel serieus met dressuur maar tussen door springen vind hij ook geweldig.

Melis_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:59

Nog geen één dag, aangezien ze net geveulend heeft. Daarna rond de 4/5 x per week!

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:50

Ik rijd mijn paard 5 à 6 x per week. Ik vind dat hij in ieder geval 1 rustdag verdient. En ik probeer 1x per week een buitenrit te maken of te longeren of heel af en toe een sprongetje voor de afwisseling.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:51

Ik rij 4x in de week Lachen
1x springles op een manegepaard
3x met mn verzorgpaard, waarvan meestal 1x buiten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:03

ik rijd ongeveer 4/5 keer per week

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 16:46

Oké Haha! .

Hoelang longeren jullie ??

Bambi_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:02

5 x ongeveer.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:20

Het ligt eraan hoe vaak ik rijd. Als ik geen wedstrijden heb dan rijd ik vijf keer per week, longeer ik een keer en hebben ze een dag vrij. ( Dit is dan wanneer mijn paarden gewoon volop in training staan).
Ik spring niet, draaf wel balkjes. Verder ga ik op zijn tijd is een klein stukje het bos in.

Hoelang ik longeer verschilt nogal per keer. Als mijn paard na 20 minuten braaf is stop ik dan. Wanneer ze vervelend zijn ga ik wat langer door, maar nooit langer dan een half uur. Dit omdat ik het toch wel een beste belasting voor het paard vind, als ze telkens op een rondje lopen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:09

Ik rij gemiddelde denk 6 dagen in de week, waarvan het meestal 1x springen en een hele enkele keer buiten. Het is maar net hoe het uikomt, in principe rij ik iedere dag maar als het een keer slecht weer is of ik heb echt geen tijd dan krijgt ze een rustdag. Het gebeurd wel eens dat ze bijna 2 weken geen rust heeft gehad, maar ik rij niet iedere dag even intensief. Ik vind het belangrijk dat ze veel beweging krijgt.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:11

Als ik alle tijd heb om de dag. Maar helaas zit het weer niet altijd mee.
Of ik moet werken, school, andere verplichtingen enz. Dan mag ze een dagje blijven staan.
Wat ze zelf volges mij niet zo erg vind, gras eten is toch wel haar gootste hobby. Pling

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:50

Het hangt wel van het paard af; een 3 jarige rijd ik echt niet elke dag maar mijn vorige pony reed ik zo vaak mogelijk en ze kon dit ook prima aan.
Ik longeer 'm wel van te voren, omdat hij nog pas 3 is en balkjes/springen doe ik (nog) niet met hem.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:55

Longeren is bij mij dus echt niet een dagje vrij Ik longeer best intensief, met in- en uitstappen kom ik aan een 45 min. maximum maar geloof me, een paard kan gewerkt hebben in die tijd hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:02

5/6 x rijden
1x longeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:05

Ik vind dat ik 5 á 6 keer per week moet rijden, niet minder. Voor mijn paard is het belangrijk, zodra ik minder rijd voel ik al aan haar dat ze een stuk minder soepel is. Komt denk ik ook omdat als we rijden dat we dan best pittig trainen. Vaak rijd ik dinsdag tot vrijdag en dan zondag weer, ook als ik haar 2 dagen achter elkaar laat stilstaan op de wei vind ik haar al een stuk minder soepel. Dus ik probeer er altijd 1 dagje tussen te houden.

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:20

6 dagen in de week, heb 3 paarden te rijden, meestal de dag na concour een rust dag, en als ik geen cncour in het weekend heb dan op zondag rustdag, rij elke keer ong. maar een kwartier tot 20 minuten, heb jonge paarden, en die kun je meer leren ( mijn mening) door elke dag een kwartier te rijden dan 3 x in de week een uur.. ( heb 1x in de week les, spring les) voor de rest rij ik thuis alleen maar dressuurmatig(balkjes en af en toe een klein kruisje voor het gevoel) en langs de weg rijd ik ook veel en in het grote land ff lkkr vollop galoperen vinden ze ook heerlijk.. Haha!

groetjesss

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:22

Ligt er helemaal aan.
Ik rij zo'n 3 a 4 keer per week, waarvan 1a2 keer in de bak (springen, dressuur,zonder zadel), de andere 1a2 keer in het bos.
Verder nog 1 dag grondwerk.
Twee dagen in de week heeft meneer vrij Knipoog

Bregje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:27

Ik rij ongeveer 4/5 keer in de week. En soms zelf een paar dagen helemaal niet.
Dit omdat hji nog wat jong is en ik hem niet te veel wil belasten. (& het natuurlijk leuk wil houden voor hem.)
Daarnaast komt hij iedere dag in de stapmolen of de paddock en kom ik hem longeren.

Lisannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:59

Ik rijd 4/5 x in de week, dag rust en een dag longeren.. werkt voor mij ideaal en ze komen altijd buiten!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:09

Je kan ook misschien een keertje in de week springen, of over de balkjes lopen.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:12

Werk op een renstal, en daar rij ik 6 dagen in de week. Ongeveer 7 tot 8 paardjes per dag.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 08:30

Katinka wordt zo'n 3 keer per week gereden (buitenrit) door mij. Op het moment even iets minder omdat ik het heel druk heb, maar mijn streven is zo'n 3/4 keer per week. Ze staat verder lekker buiten op de wei en is al 27, dus het is niet meer van belang dat ze elke dag een uur gereden wordt. Zou ik die pony ook geen plezier meer mee doen..

Vanity wordt op het moment zo'n 5/6 keer per week gereden. Vooral veel dressuur, maar af en toe ook een buitenrit. En de dag dat ze niet gereden wordt, heeft ze vrij of gaan we wandelen/fietsen/longeren. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 08:35

sally rijd ik zo'n 6x per week
waarvan 5x dressuur en 1x springen of buitenrijden.
1 dag in de week heeft ze rust ze staat van 7 tot 4 buiten de hele week dus alsze rust heeft blijft ze gewoon lekker in de wei Lachen

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 08:50

ik rijdt meestal 6x (af en toe 7 x maar dan wordt het gewoon een leuk en ontspannen buitenritje) in de week.

2-3 keer per week dressuur ong. 60 min.
1x prive les samen met mijn zus ong. 40 min.
1x les bij de ponyclub (meestal springen) ong. 80 min ( met heen en terug rijden)
1-2x springen of buitenrit 40-80 minuten (80 minuten bij een buitenrit)

na een wedstrijd krijgt hij (bijna) altijd een dag rust
die rust dag bestaat dan uit ong 12 uur in de wei staan (staat normaal ook iedere dan van 8tot8 in de wei ) of een beetje opgejaagtworden in de wei af en toe longeer ik ook wel eens maar dat is dan allen aan een de longeerlijn zonder teugeltje