Ik vind RR geen oefening
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nijn schreef:Een oefening?
Voor mij is er niet 1 bepaalde oefening die gelijk staat aan recht richten.
Recht richten is voor mij nog altijd het paard op een dusdanige manier trainen, door verschillende oefeningen, dat het paard recht(er) wordt in zijn lijf.
Moet wel zeggen dat ik er benieuwd ben welke oefening jij gebruikt, en welke dus ook volstaat voor het rechtrichten?
BCS schreef:Die bedoel ik!
Als ik op de linkervolte zit,
- stel ik zijn schouders naar \
- Zijn hoofd naar /
En druk ik zijn achterhand naar \, naar buiten dus. Daardoor kan ik hem recht een volte door sturen, maar na 3 keer te doen, ging hij er recht doorheen.
Voorheen (na 3 jaar stil staan zijn we pas weer begonnen), ging hij met zijn achterhand / lopen, zijn hoofd trok hij eruit naar /, als ik zijn achterhand dan naar binnen wilde zetten, werd hij te heet, en rende hij de andere kant op, omdat hij dan uit zijn S moest, en dus niet recht wilde buigen.
Dus nu doen we eigenlijk precies wat hij wilt, maar dan niet op zijn manier.. ik pas het rechtrichten op deze manier nog maar heel soms aan.
Overigens doe ik dit in elke gang, wanneer hij zich weer scheef trekt (hij moet natuurlijk ook weer opnieuw leren lopen). Galop op de lange zijde, wil hij zijn achterhand weleens naar binnen gooien., Dan vraag ik stelling naar buiten, schouder naar binnen, en achterhand naar buiten, hierdoor kan hij zijn buiten binnen onder plaatsen.
Hoe doe jij het dan?