[RT-D] Voor het plaatje te groot. Wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: [RT-D] Voor het plaatje te groot. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:40

Te zwaar zit hem veel meer in wat iemand van een dier verlangd (uren door de bagger sjouwen bv)dat het werkelijke te dragen gewicht.
Bovendien kun je nog licht of zwaar zitten ongeacht het werkelijke gewicht.
Als we uitgaan van wat er tegenwoordig in Nederland als te groot en te zwaar wordt gezien, konden en kunnen de cowboys hun werk niet doen. Die reden/rijden op zeer kleine paarden, met zware zadels en waren zelf ook echt geen lichtgewichtjes....

Er zijn genoeg landen waar de paarden en ponies gewoon klein zijn en door volwassenen gereden worden, neem bv Indonesie of, dichterbij, de Shetland eilanden.

Het "ben ik niet te groot" is nergens zo´n complex als in Nederland. Erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 06:40

Bedankt allemaal Haha! Ben erg blij dit te horen Ja

@Lusitana, daar heb je inderdaad wel gelijk in Ja Maar zijn quarters niet veel sterker doordat ze zo breed zijn dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:24

Ik sluit me volledig aan bij Lusitana... Lachen Jeetje wat is dat in hier in NL een probleem zeg, als de voetjes de onderkant van de buik beginnen te raken, word er al geroepen dat men te groot is, ongeacht het gewicht & kunde van de ruiter om het paard niet in de weg te zitten... Beetje jammer... Scheve mond
Ik heb zelf met mijn 1,77m een half jaartje new forrest pony's achter de rug van gem. 1.45m, en Ja, ik was groot... Maar heb heerlijk kunnen rijden. Lachen

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:10

Vind echt niet dat je te groot voor je pony bent! Zelf ben ik 1.78 en rij op een pony van 1.48 en een fries van 1.53, beide is wat van te zeggen. Fries kan mij makkelijk houden (ben 65 kg) maar rij haar met dressuurzadel dus zit wat langer op haar dan op mijn pony welke ik met vzh-zadel rij. Haar zit naar mijn idee ook lang niet in de weg, ze lijkt qua bouw ook op jou pony.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:35

astridjhu schreef:
Bedankt allemaal Haha! Ben erg blij dit te horen Ja

@Lusitana, daar heb je inderdaad wel gelijk in Ja Maar zijn quarters niet veel sterker doordat ze zo breed zijn dan?

Ze reden en rijden op allerlei soorten paarden, niet alleen op Quarters. En over de hele wereld wordt er op allerlei rassen gereden.

De Franse cowboys rijden op Camargues (ponies!), de Spaanse op Spaanse paarden en Portugese op Portugese paarden, ook klein van stuk.

Natuurlijk bestaan er dieren die zwakker van rug zijn, maar dat zit hem bepaald niet in de hoogte.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:51

Jij bent helemaal niet veelste groot hoor. Je kan zo wel door blijven gaan met rijden op je pony...!
Ik heb wle slechtere combinatie gezien, met benen haast op de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:04

Oke érg fijn om te horen! Haha!

En wat vinden jullie van het "werk" schema dat ik voor mijn beessie heb?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:43

Je kunt prima op die pony rijden hoor Knipoog
En waarom zou je ernaast gaan rennen? Gewoon lekker op die pony en fijn samen aan het werk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:29

Ik wil gewoon erg graag mijn conditie op pijl houden, en zij is mijn hardloopmaatje Haha! (al mijn vriendinnen lopen of veel harder, of veel zachter, of het rennen komt er niet van Huilen van het lachen )
Dus vandaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:34

Nou ik heb gisteravond iemand meegesleept die heb foto's gemaakt van Kel en mij Haha!

En óók heb ik gevraagd of ze een stand foto wilde maken van mij en Kel.

Ze is gewoon blijven staan met het maken van de foto, dus je kijkt er ietsjes meer van boven op. Mijn bovenlijf zou dus normaal ietsje langer lijken, en mijn benen een centimeter korter Tong uitsteken

Afbeelding
Afbeelding

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:01

Ik vind dat het best kan hoor, te groot ben je in ieder geval niet. En zolang je pony je nog kan dragen, waarom zou je em dan weg doen of iets??

Ik heb een paar keer op een Welsh van 1.30 gereden, die hield het ook prima, het ziet er niet uit maar goed Tong uitsteken

merel_mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:24

Zo lang als het geen probleem is voor je pony, lekker door blijven rijden! Zorg dat je hem goed in balans houdt.. een goede houding is als je wat lang bent voor je pony heel belangrijk, dus ook niet met te korte beugels gaan rijden, dan ga je snel drukpunten ontwikkelen op verkeerde plaatsen (achterkant zadel, knieen te ver naar voren, onderbenen verkeerd, daar heeft je pony veel meer last van dan van jou lengte! Kijk naar de IJslanders, Lusitano's, Haflingers, Fjorden, Shetlanders daar rijden volwassen mannen van 1.80 op! het gaat op de houding, balans, het niet 'zwaar' zitten in je zadel.. niet neerploffen.. die dingen! Je bent misschien wat groot voor het mooie plaatje, als dressuurkoningin, maar je hebt een ronde gezonde pony die je gewicht goed kan hebben, je hoeft er ook echt niet minder voor te gaan rijden mits je houding goed is en je niet te zwaar wordt! Haha!

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:28

past nog wel, voor zover ik op de foto kan beoordelen belemmer je hem niet met je lengte of gewicht.

Bambi_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:24

Het kan nog best hoor ! Zolang je de pony niet 'hindert' kan het nog zat.
Ook hoe je te werk gaat volgens dat schema,vind ik super !

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:05

Als ik je verhaal hoor en de foto zie, vind ik dat je goed bij hem past.
Het schema van wat je met hem doet in een week vind ik ook goed hoor, zou zelfs nog wel wat meer mogen rijden.
En met je gewicht. Hij is waarschijnlijk gewend aan jouw gewicht, en zoals je al zei mag hij rond de 70 kilo dragen. En als je dat nog niet bent..
Ik zou zeggen, gewoon lekker blijven rijden!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:48

Niks van aantrekken Lachen
Ik heb een paard van zo'n 1.65 maar voor het plaatje ben ik te groot voor hem.. tsja, ik ben 1.83
Dus gewoon lekker blijven rijden!

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:20

ziet er nog wel goed uit hoor
zeker als je hem niet veel rijd
als je nu 5x per week zwaar zou trainen zou het niet zo goed gaan
maar nu gaat het zeker nog

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:24

ik vind je eigenlijk helemaal neit te groot. Ik ben ook "te groot" volgens vele mensen. Maar mijn pony heeft er totaal geen last van en ik evenmin. Meestal zeggen meiden dit die paarden van rond de 1,80 hebben en zelf 1,60 zijn:P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 23:19

Bedankt allemaal Haha!

@roxxxiejjj: Dat heb ik dus ook! Mensen die zelf grootere paarden hebben, díé zeggen het Ja

@anne_26: Mijn paard houd niet zo van iedere dag werken. Ze houd van veel afwisseling, en niet iedere dag het zadel op der rug, vandaar dat ik dit schema heb Tong uitsteken
Zo houd ze er plezier in Haha!

@merel_mus: Ik let inderdaad vooral op onze houdingen Ja Ze hoeft van mij echt niet schouderbinnenwaarts en travers en alles. Als ze maar goed in balans is, en mooi rond, en ontspannen. En mijn houding meot meezitten natuurlijk! Ik heb wel kapstokjes en pianohandjes. Maar daar ben ik hard mee bezig Haha!

@loesjj1989: Ik doe haar zeer zeker niet weg! Ook als ik te groot zou zijn niet Kan niet zonder haad Lovers Dan zou ik haar voor een karretje gaan zetten, en gaan vrijheidsdressuren (ook al heb ik daar een hekel aan Nagelbijten / Gniffelen ), en lekker wandelen, en een passend ruitertje erop Ja
Doe haar nooit meer weg Haha! Ze mag haar leventje helemaal bij mij slijten Lovers

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:10

Dit kan nog makkelijk hoor, zolang je paardje er geen last van heeft. Ikzelf ben 1.80 en heb een haf van 1.47. Ik zag laatst een foto en schrok toch ook wel van hoever mn benen onder dr buik kwamen. Maar ik hinder haar niet en merk ook niks aan dr, ze loopt als een trein! Ik rij dan wel met zwanenhalssporen, zodat ik wel wat makkelijker kan drijven. Maar zolang zij nog gewoon loopt heb ik er ook geen probleem mee.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:34

mensen die zeggen dat je te groot bent is onzin
je past nog goed op je pony het ziet er niet raar uit ofzo
het zadel ligt dan wel slecht maar ik zie aan je lengte dat het nog wel kan
het belangrijkste is dat je pony je gewicht nog kan houden als ze daar geen probleem mee heeft gaat alles toch goed Knipoog