Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
magda_90 schreef:Soms vraag ik mij af wat het nut van wedstrijden is. Ja, je bewijst je zelf maar tegenover wie?
Lusitana schreef:wat uiteindelijk waren wedstrijden om te kijken waar je was in je opleidingsniveau....
magda_90 schreef:en soms zie ik daar echt mensen rijden vanwaar ik mij afvraag hoe die ooit hun wp's hebben gehaald.
iedere week 3/4 privelessen en iedere zondag op pad
en dat jaren lang achter elkaar om punten bij elkaar te sprokkelen...
tsjah het ligt er maar net aan wat je leuk vind en waar je het voor doet... Karl66 schreef:Als wedstrijdruiter heb je op een forum als Bokt het voordeel dat je wedstrijdniveau andere mensen heel snel een indicatie geeft van jouw niveau. Rij je geen wedstrijden dan kost het wat meer tijd voor mensen je niveau in kunnen schatten. Ik ken hier genoeg niet-wedstrijd ruiters die hogelijk gewaardeerd worden. Maar die hebben door hun manier van reageren, door hun rijfoto's etc laten zien dat ze weten waar ze over praten.
Ik denk dat het op een forum als Bokt, waar men je nog nooit heeft zien rijden, dat je niet kan verwachten dat alleen maar van jezelf zeggen dat je goed rijdt voldoende is. Op het moment dat je regelmatig goed onderbouwde meningen plaatst op RT, dan komt die waardering snel genoeg.
)
magda_90 schreef:Soms vraag ik mij af wat het nut van wedstrijden is. Ja, je bewijst je zelf maar tegenover wie?
Klinkt ook logisch, maar ben er persoonlijk nog steeds geen fan van (daarom moet ik hier ook maar niet over gaan discusieren mijn kennende) magda_90 schreef:Jasmijn, vind ik een goede uitleg Klinkt ook logisch, maar ben er persoonlijk nog steeds geen fan
) Dus niet alleen kunde, maar ook onkunde is sneller, eenvoudiger en betrouwbaarder vast te stellen met wedstrijdresultaten.
Rianneke schreef:sommige mensen slaan naar mijn idee soms compleet de plank mis en gaan met de verkeerde redenen op wedstrijd. i
jasmijn78 schreef:Kijk met dit soort opmerkingen kun je dus weinig in discussies. Sommige ruiters die niet wedstrijden rijden slaan ook de plank volledig mis. Dus wat is nu je punt???

jasmijn78 schreef:Als je om verduidelijking vraagt wordt daar vaak niet op gereageerd. Voor mij dan een teken dat iemand misschien toch niet zo goed weet waar hij het over heeft???
Vjestagirl schreef:En dan nog... Wie weet rijd iemand niet op M/Z niveau, maar is diegene wel ontzettend goed met het herinrijden van probleempaarden... Niveau is ook maar relatief...
Rianneke schreef:het verhaaltje wat er achter stond was mijn verdere uitleg
tuurlijk zijn er tal van andere voorbeelden, maar dit sloeg op punten verzamelen en daar was zij het perfecte voorbeeld van
diphranil schreef:Ik denk dat we elkaar gewoon in de waarde moeten laten en recreatie wil niet zeggen dat je maar wat aanmoddert.
Vjestagirl schreef:Niveau is ook maar relatief...
magda_90 schreef:Waarom zou je dat willen zien? Geloof je het niet?
Als je de oefeningen goed beheerst met een goed ontspannen en correct paard dan vind ik het allang prima.
Ik bedoel dit niet als kritiek maar zo zie ik het.
)
)

Nadya schreef:Whahaha, nou, ik heb nog nooit een paard van de slacht gered, bij mijn weten.

Nadya schreef:Het zij zo, ik zit regelmatig hard te lachen hier thuis om de hokjes.
Was ook enigzins sarcastisch bedoelt 
Nadya schreef:Ik spreek op bokt eigenlijk nooit over mijn vroegere ervaringen (31 jaar) met paarden, al lijkt het mij logisch dat die ervaringen verweven zijn met mijn benadering naar mijn eigen jonkie nu.
Nadya schreef:Ik zie geen van de wedstrijdruiters grondwerken, voordat ze te paard gaan (ja, longeren, maar dat bedoel ik niet).
xtostarlight schreef:Ik ben een echte recreatie ruiter, maar dat wil toch niet zeggen dat ik mijn paard niet kan of 'mag' trainen?
xtostarlight schreef:Gaat dressuur volgens de mensen die tegen de stelling zijn alleen maar over winnen winnen winnen dan? Winnen en beter zijn als de rest?

xtostarlight schreef:Bij mij gaat dressuur over mijn paard trainen en rijden, en niet alleen maar omdat ik kan winnen met iets (win toch nooit) maar omdat ik mijn paard recht vooruit wil kunnen rijden en ik blessures wil voorkomen..
xtostarlight schreef:Gek dat dat ook kan he