je bent het niet eens met andere instructeur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrano

Re: je bent het niet eens met andere instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:09

Navidad schreef:
Myrano schreef:
@Navidad; Ik ben het volledig met je eens wat je zegt over een lesklant voor de keuze zetten.
Maar de manier waarop is zooo moeilijk, je wilt nl ook niemand tegen de kop lopen of afbreken.
Zo ken ik nog iemand die ook van 2 verschillende les had, dit werkte dus ook niet !!
Gewild of ongewild worden de lesgeefsters tegen elkaar opgezet. De één zegt dat het zus moet en de ander zegt weer zo..
Ik zou dan zelf afhaken moest ik de lesgeefster zijn, zou er absoluut geen zin in hebben in die discussies; maar zoals je al zei, valt er ook een gedeelte van je inkomen weg.
Dit neem ik er dan ook maar bij en zou de eer aan mezelf hoog houden. Knipoog
Maar langs de andere kant, als je zelf heel goed bent, komen ze vast en zeker terug !!
Moeilijke situatie is dit..

Klopt. maar er toch niks kwaad om een keer uit intesse te gaan kijken? hoe het in zijn werk gaat? is voor jou ook alleen maar beter, om daar weer op in te spelen tegenover je lesklant met de begeleiding. Zodat die dus ook kunnen zien van hoe of wat.. En jij kan daarbij je mening goed onderbouwen.

En verder de andere instruckteur val je niet aan hoor. Je mag toch wel intresse vragen stellen? Of ze dat voor jou even kan onderbouwen. Waarom ze dit en dat doet en waarom zei denkt dat het beter is?

Ja, daar heb je ook gelijk in.
Eens gaan kijken naar de les daar doe je idd niets verkeerd mee.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:51

Wat een lastige situatie! Ik zou inderdaad eens met de ouders overleggen en aangeven dat je merkt dat het voor de kinderen lastig is om twee verschillende methodes met elkaar te combineren en de adviseerd (niet verplicht!) eens te overwegen om voor één instructrice te kiezen en dan als de kinderen wat verder en stabieler in hun opleiding zijn weer opnieuw te overwegen om verschillende invalshoeken op te zoeken door verschillende instructrices...
Verder kan het zeker geen kwaad om een keer naar de les te gaan kijken, ik zou daarbij wel gewoon eerlijk aangeven wie je bent en dat je erg nieuwschierig bent naar haar manier van lesgeven zodat je jouw lessen hierop kan aanpassen op een voor jouw gevoel verantwoorde manier natuurlijk!

Aangezien de kinderen nog jong zijn zou ik dit zeker bij de ouders opgooien, zonder verwijten e.d. maar gewoon als iets dat je opgevallen is..

Verder zou het misschien handig zijn om aan te geven dat je bereid bent om meer les te geven als je die mogelijkheid heb...

Succes en laat je weten hoe het gegaan is?
Laatst bijgewerkt door Nikitah86 op 19-05-08 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:05

Ja daar ben je dan mooi mee!
Heb je er al met de kinderen over gepraat? Dat zag ik teminste niet in je post terug komen.
Misschien dat ze precies kunnen vertellen wat er mis ging? Dat lijkt me verstandiger dan eigen conclusies trekken.
En wat moeten ze allemaal bij jou in de les doen in vergelijking tot bij die andere instructrice?

Geven jullie les in dezelfde manege/bak gelegenheid? Dan kun je elkaar natuurlijk een keer tegen het lijf lopen voor een praatje.

En spreek je de ouders van de kinderen weleens? Weten die hoe de kinderen in het begin van de andere les reageren? Hebben die er een mening over?

En totslot: heb je al aan de kinderen en de ouders gevraagd wat ze willen? Wat ze zelf denken van de andere lesmethodes of ietd dergelijks. Omdat je zelf ook aangeeft dat het steeds weer mis gaat.

Succes ermee!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:07

Ow ik lees niet goed Bloos
Maargoed, dat de ouders leken zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet in de gaten hebben of hun kind gelukkig terug komt van een les of niet?
Ik zou misschien ook een keer gaan kijken. Misschien valt het allemaal wel mee, (en misschien ook niet)

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:14

en als de ouders leken zijn zijn ze misschien des te meer bereid om te luisteren naar advies van iemand die wel ervaring heeft... Mits natuurlijk redelijk gebracht maar dat komt vast wel goed...

Bij ons loopt ook een jong meisje op stal rond die op een shetje rijdt, moeders gaat altijd mee en heeft vrijwel geen verstand van paarden.. (meisje is nog jong dus weet natuurlijk ook lang niet alles) Als die over iets twijfelt komt ze altijd even aan om te vragen wat wij daarmee zouden moeten doen (pony nat op het land, genoeg uitgestapt? etc.) Is overigens erg leuk om te zien hoe die vrijwel elke dag gaan wandelen, dochter op shetje en moeders wandelend ernaast.. Alles veilig en verantwoord en heerlijk buiten (maar dat is offtopic, excues!)