) maar ik heb nog niet van TS gelezen dat ze inderdaad doet wat ik begrepen dacht te hebben...TS, beantwoord die vraag nou eens, dan kunnen we idd wat zeggen over of je te hard bent of niet. Je schrijft dusdanig warrig dat je slecht te volgen bent.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar ik heb nog niet van TS gelezen dat ze inderdaad doet wat ik begrepen dacht te hebben...aerdenhout1 schreef:Dat is knap Renzjuh...dat je ZEKER weet dat het aan de pony ligt. Heb je deze amazone zien rijden dan of ken je de pony?
Ik bedoelde dat het ligt aan wat voor pony je hebt, niet bepaald deze pony want de ene reageerd weer anders dan de andere
Sorry als je het zo hebt opgevat! Pumatje99 schreef:mijn conclusie
de pony netzo lang ,bokken datie het door heeft .Dat geen zin heeft.Ik moet leren om nog rustigere, blijven en voortaan meer dan 3x 10 te letten:)aan de tips ,die heb gekregen aan te werken om te kijken of het helpt:)

Cherellee_ schreef:Sirius_ schreef:als t zo is zoals sonja neer zet (en zo begrijp ik m ook) ben ik t totaal niet met je eens
Zou m op de volte zetten, en door laten galopperen tot ie er genoeg van heeft, en dan nog een paar rondjes extra
Zelfde aanpak hier.. Wil hij galloperen? Prima, maar dan net zolang als ik zeg dat het moet en dat kunnen aardig wat rondjes zijn.

mioomeisje schreef:ik vind niet dat je te hard bent , gewoon aanpakken
JoCo schreef:Ik zal misschien wel kritiek krijgen op mijn reactie maar ja, ieder zijn mening hé.
Geef zelf ook les op een manége en het IS gewoon een feit dat sommige paarden/ponies soms écht wel terecht gewezen moeten worden voor de fratsen die ze uithalen. Heeft dan niets te maken met pijn, verkeerd tuig, ed, ze willen dan gewoon etteren. Kweet natuurlijk niet hoe het hier zit, ik ken de pony noch de ruiter, maar ik spreek gewoon vanuit mijn ervaring.
.
MaaikeMo schreef:JoCo schreef:Ik zal misschien wel kritiek krijgen op mijn reactie maar ja, ieder zijn mening hé.
Geef zelf ook les op een manége en het IS gewoon een feit dat sommige paarden/ponies soms écht wel terecht gewezen moeten worden voor de fratsen die ze uithalen. Heeft dan niets te maken met pijn, verkeerd tuig, ed, ze willen dan gewoon etteren. Kweet natuurlijk niet hoe het hier zit, ik ken de pony noch de ruiter, maar ik spreek gewoon vanuit mijn ervaring.
.
juist..
ik loop stage op een manege, en sommige pony's hebben idd streken.. maar niet dat ze gemeen bokken ofzo
vind 't wel grappig, omdat t bij sommige pony's wel past![]()
maar ik denk dat het bokken wat verteld wordt een beetje overdreven wordt, want een manege pony, dat regelmatig gemeen bokt, is zo weer uit de manege, de kinderen moeten leren paardrijden, en niet verongelukken..
JoCo schreef:Ik zal misschien wel kritiek krijgen op mijn reactie maar ja, ieder zijn mening hé.
Met de manier waarop de TS dit doet, ben ik het niet eens. Pony snapt er waarschijnlijk totaal niks van, ik zou hem ook op een volte zetten, en als ie er genoeg van heeft, even verplichten door te gaan.
MAAR ik geef wel toe dat als de manégepaarden echt etteren, ze van mij ook een ferme tik krijgen. Bijvoorbeeld gemeen bokken ... pak ik ze dan niet aan, leren ze hiermee te 'winnen' en sorry maar ze moeten hun gedragen in de les.
Als ze al eens een vreugdesprongetje maken of zo, allemaal geen probleem, mogen die dieren best hun pleziertjes hebben, maar bij gemene streken ben ik ook streng. Om meteen weer te belonen als ze het terug 'goed' doen.