Dit kan toch echt niet ? Intervieuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Re: Dit kan toch echt niet ? Intervieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:35

je slaat de spijker om z'n kop miss_montana Knipoog

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:12

het is idd een beetje een rare uitspraak...

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:15

Het equiqstyle evenement waar zei meter van is gaat dit jaar door in brussel in de calvarie(calavaderie) school.
Vandaar dat loes op een politiepaard zit.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:00

Gevaar van een interview: de mimiek en de toon waarop gesproken wordt ontbreekt. Misschien zei ze wel op een heel sarcastische manier (steek voor de ruiters die niet natuurlijk rijden). Je kunt dus moeilijk een dergelijk interview gaan beoordelen. Je hoort heel vaak dat sterren achteraf niet blij zijn met een interview omdat ze vreselijk verkeerd geintepreteerd zijn...

dus nog even wachten met de oordelen...! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Adil op 14-05-08 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:04

Vaagjes... maar ik denk indd net zoals adil18 dat we niet te snel mogen oordelen omdat we niet horen op wat voor manier het is gezegd en miss wel heel stom is gezet op papier!!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:07

Ik heb het artikel ook gelezen staat in de STEPS een belgisch blaadje.
In het onderschrift bij het artikel is te lezen dat dit niet haar eigen paard is maar een politie paard. En ja madam zeggen ze wel vaker in belgie

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:22

Ik denk dat het gewoon verkeerd geinterpreteerd is. iemand die niks van paarden kent weet niet wat een slof inhoud, en een bit is dan weer standaard, dus die dacht waarschijnlijk dat het bij de standaarduitrusting hoort.

Ze zit op een politiepaard, dus niet haar schuld dat er een stang in zit.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:55

KiWiKo schreef:
ik snap wel wat ze zegt Haha! Haha! Haha!

wat ik uit het stukje begrijpt is dat ze ook wel eens bitloos traint, helemaal goed toch??? Want dan weet je pas echt of je training goed is Lachen

Ik vind dit weer typisch een boktvakantietopic....... Haha! Haha!

dit is inderdaad ook wat ik dacht Haha! Haha! Haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:57

hns schreef:
Nouja zeg... Zoals ze al zelf zegt het is een echte 'paardenmadam'.
Een beetje te hoog van de plank gegrepen lijkt me.

Ja dat vind ik ook

Ik vind jou avatar trouwens geweldig, Wolf's rain Afgod

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:22

Sja, zouden haar woorden niet verdraaid zijn door een hyperjournalist?
Alwel de foto inderdaad niet bepaald natuurlijk lijkt. Misschien dat het één van haar paarden is? Naturel rijden is voor veel mensen ook iets wat ze ernaast doen om hun trainingen te ondersteunen? Alwel het dan natuurlijk wel vreemd is om te beweren dat je ALLES natuurlijk aanpakt, want volgens mij zijn er daar weinig van.
En liever iemand die soms met slof moet rijden en de rest natuurlijk doet dan alles met slof aanpakt Koe misschien is het net een moeilijkj paard?

- ow is het een politie paard?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:01

Ik vind het maar een vreemd artikel!

ireikaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:08

hihi wat grappig! even ter informatie: loes is bekend als "carmen van fc-dekampioenen" een humoristische tv-serie, daarin speelt ze echt het typetje van een madam met tijgertasjes en bont en opgezet haar, met een poedel in haar arm enzo,jeweetwel. Wellicht vandaar dat ze de term "paardenmadam" gebruikt hebben. Bovendien zit ze zoals meerderen al aangehaald hebben, op een politiepaard, tja kan ze moeilijk vragen om voor de foto daar even een bitloos hoofdstelletje aan te hangen hé... En ten laatste ben ik ervan overtuigd dat de journalist héél weinig over paarden weet en daardoor een paar uitspraken op een verkeerde manier heeft genuanceerd (zoals dat van "het geeft me een kick om mn paard in toom te houden" dat zal wel iets geweest zijn als: "ik vind het fantastisch om mn paard te kunnen laten lopen zoals ik dat wil zonder dwang" ) Dat van die slof zal dus ook als extreem voorbeeld bedoeld zijn van hoe het eiglijk niet moet, maar wel vaak gebeurd.

Loes heeft al voor veel goede "reclame" gezorgd voor bijvoorbeeldt antoine de bodt, maar ook het boek "als fluisteren niet helpt"! ik ben ervan overtuigd dat ze weldegelijk een paardenmens is en niet een mens met een paard!

Leintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:18

Inderdaad beetje tegenstrijdig, zeggen dat je zo natuurlijk paard rijd, en vervolgens met je paard op de foto gaan waar die een stang en trens draagt. Clown

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:36

het is een raremadam...

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:40

Tsja, als dit natuurlijk paardrijden is, ben ik wel heel erg verkeerd bezig. Ik rijd altijd zonder bit en zonder slof. Ik ga morgen meteen mijn hoofdstel met bit (een lekkere dikke stang) en een slof aan mijn paard hangen Clown Tong uitsteken

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:45

loes heeft een schimmel in het echte leven Knipoog dit is haar paard niet. ze heeft al wel vaker op onze manege gerede met haar paard. en ik heb haar nog nooit met slof zien rijde?

ze zal het wel allemaal wat anders bedoeld hebbe. ik denk dat het interview wat vervormd is. ze rijd wel gewoon met bit en zadel met boom, maar wel heel relaxed en zonder druk. het is al wel enkele maanden geleden dat ik haar heb zien rijden Lachen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:06

capopjekop schreef:
Kan ook zijn dat de journalist het niet goed begrepen heeft. Een citaat schrijven ze niet letterlijk op, maar passen hem aan zodat het betere schrijftaal wordt, dus mss heeft de journalist de betekenis verdraait. Ik ga er dus niet vanuit dat die mevrouw dat perse zo gezegd heeft. Zowel dan is het idd een rare uitspraak

Dat gebeurt inderdaad heeeeel vaak. Ik word zelf regelmatig geïnterviewd en dan lees ik soms het artikel terug en dan denk ik....neehee....zo zit het helemaal niet in elkaar. Ik laat het artikel ook altijd even mailen, voordat het geplaatst wordt, zodat ik dat soort misverstanden er uit kan halen. Het kan soms echt heel raar zijn hoor. Zo had ik in een artikel ineens een kind! (ben kinderloos), terwijl ik in het interview het over een leerling had....was ie in het artikel ineens mijn zoon....
En onlangs had iemand geschreven: en zo worden de paarden getemd met zadels...(ik had het gehad over zadelmak maken en toen de journalist zijn wenkbrauwen optrok, legde ik uit dat het paard laten wennen aan het zadel en de ruiter, zadelmak maken wordt genoemd...en dan maakt hij er dat van....dan lach je je toch ook rot)

En dan nog iets: natuurlijk met paarden omgaan hoeft niet altijd te betekenen bitloos en boomloos rijden. Het kan ook betekenen dat je dusdanig met je paard omgaat, dat je paard het begrijpt, omdat jij snapt hoe een paard communiceert. Dat kan los staan van bitten en zadels. Een bit is zo zacht als de hand van de ruiter.....en ik blijf er bij dat dat ook voor een bitloze optoming geldt. Ik ken mensen die hun paard bitloos meer kwellen dan anderen die het paard voor het been, met een vriendelijke hand met bit rijden.... Voor mij staat dat dus los van elkaar.