Ik vind wel dat een laag sprongentje (50 cm of zo) wel kan maar niet te hoog/ te veel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lindake schreef:Persoonlijk vind ik dat 3 jaar te vroeg om te gaan springen. Ik vind het zelfs erg om sommige paarden te zien vrij springen. Dan denk ik arm lichaampje. Vind het erg dat mensen altijd zo snel willen gaan...
KiWiKo schreef:hoe lang denk je dan dat ze bezig zijn geweest? en waaruit bestond die training dan Daniella?
oortjes naar voren en er over heen sjeezen! en training? gewoon een kwestie van een keer een sprongetje opzetten en em losgooien. ze kwam zelf op het idee om er over heen te springen
KiWiKo schreef:een keer een sprongetje maken is gewoonweg ook leuk voor een 3 jarige...........
elke dag een parcours springen is niet leuk voor een 3 jarige
KiWiKo schreef:wat een onzin.......... laten we alle veulens maar op stal houden, want in dat land maken ze veel raardere sprongen
Unique_ schreef:N.a.v een discussie die er net ontstond in een Huiskamer topic, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de mening van de bokkers hier.
"Hoe denken jullie over springen met een drie jarige ?"
Edit: Naar mijn mening, is springen met een drie jarige not done.
Ik bedoel met springen dan niet misschien 1x in de zoveel tijd een klein sprongetje doen, maar echt fanatiek rijden en dan ook flinke sprongen maken onder het zadel.
Ik vind sowieso het fanatiek rijden op een drie jarige, al niet verstandig, laat staan er mee te gaan springen.
KiWiKo schreef:een keer een sprongetje maken is gewoonweg ook leuk voor een 3 jarige...........
elke dag een parcours springen is niet leuk voor een 3 jarige

Jenny00 schreef:Scum schreef:Zo nu en dan een sprongetje en wat balkjes lopen moet best kunnen met een 3jarige, als hij voor de rest fijn aan pakt. Dat is natuurlijk bij elk paard anders. En een beetje afwisseling is ook fijn voor de paarden.
Fanatiek springen/dressuur rijden lijkt me nog niet aan de orde op die leeftijd.
Hier ben ik het idd mee eens, elk paard is verschillend!