Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het lijkt mij een basisvoorwaarde voor instructie dat feedback in elk geval klopt. 'Goed zo' zeggen als het niet goed was, klopt niet en lijkt me dus niet zo zinvol. Het is helemaal niet nodig dat iemand die op een positieve, aanmoedigende manier feedback geeft ook onnauwkeurig is in die feedback. 
randie schreef:voor 2! zeker weten aan 1 heb je weinig is alleen goed voor je ego. Ik heb iemand nodig die achter mijn vodden aanzit die het beste uit me haalt. Ik rijd nog wel eens te terug houden met te weinig bravoure, en zij "dwingt" we dan om dat laatste restje ook te geven, en dan sta ik weer versteld van mezelf en mn paard.
bij mij gaat het zo, Als ik zeg dat mijn paard is traag. Nee JIJ bent traag! Heel recht voor zijn raap geen doekjes erom heen en gaan met die banaan. Overingens is ze verder wel heel erg meegaand en komt het meer dan eens voor dat ze midden in de bak mee staat te hupsen van enthousiasme. Ik heb denk ik nu 2/3 jaar les van haar, en mijn paard is van een dominant monster, in een goed te rijden eerlijk paard, dat lekker tactmatig loopt. Wat daarvoor het nog wel eens niet zo was. Zij heeft me geleerd om vooral naar JEZELF te kijken, wat doet het paard op JOU. Er zijn paarden die zich niet aan jou aan passen dus dan moet je bij jezelf gaan zoeken waar de fout zit.
maar than again je moet wel kritiek kunnen inkasseren bij zo iemand en dat is wat naar mij mening te weinig ruiters kunnen...
randie schreef:Zij heeft me geleerd om vooral naar JEZELF te kijken, wat doet het paard op JOU. Er zijn paarden die zich niet aan jou aan passen dus dan moet je bij jezelf gaan zoeken waar de fout zit.
randie schreef:ik heb iemand nodig die er voor zorgt dat ik zelf mijn grenzen durf te verleggen, iemand die me uitdaagd
.
Citaat:Ik denk dat ik om deze reden ook zo tevreden ben met mijn instructeur. Hij wil alles perfect hebben tot in de details, er is ruimte voor discussie en als iets echt goed is dan wordt het gezegd. Ik krijg niet veel complimentjes tijdens mijn rijden maar die ik krijg daarvan weet ik dat het ook echt heel goed is. Daarbij weet hij ook precies wanneer hij boos op me moet worden, zodat ik met meer fanatisme rijd.
. En dat kritische,,hmm ja ik heb lang met dit beest in de clinch gelegen, mede door mijn instructeur toen. Buigen of barsten ging niet helemaal op zeg maar
.. Of Jawel barsten voor mij...Maar daardoor vond ik het nogal snel "goed" als hij een keer normaal liep. Terwijl het juist nog veel beter kon, en daar ben ik zelf nu ook achter. Ik durf steeds meer van mezelf en mijn paard te eisen, en ben ook minder snel tevreden dan voorheen. Maar soms heb ik dat duwtje nog echt nodig

Na een kwartier rijden bijv ben ik in staat me paard te verkopen en een andere hobby te zoeken
en weer een half uur later doe ik hem nooit meer weg hahah randie schreef:Wat Urielle zegt, herken ik echter wel weer bij mij lesgeefster hiervoor, dan was ik aan het wijken. En dan was het gewoon knudde en zij stond daar maar. Goed zooo! Nou daar word ik dus wel weer heel pissig van omdat een blinde koe nog kon zien dat het niet zo was...
Iemand die onterecht positief is of onterecht negatief, en gewoon dingen zegt die niet kloppen - daar valt weinig over te discussieren volgens mij, dat is gewoon niet zinvol.randie schreef:Wat Urielle zegt, herken ik echter wel weer bij mij lesgeefster hiervoor, dan was ik aan het wijken. En dan was het gewoon knudde en zij stond daar maar. Goed zooo! Nou daar word ik dus wel weer heel pissig van omdat een blinde koe nog kon zien dat het niet zo was...

. Dat die volte flut was had je zelf ook wel gezien, dus een beetje onzinnig om dat dan te vermelden. Er zitten altijd slechtere stukken tussen, je moet je juist richten op de betere stukken en die uitbouwen.
. Hmm die momenten heeft iedereen wel, maar inderdaad als daar verkeert mee omgegaan wordt
de redenen waarom ik nu lesgeefster nr 4 heb..
. Waarna het goed gaat. ZIE JE WEL, doe dat de volgende keer meteen