Maar ik snap je punt en je moet natuurlijk zelf doen wat het beste is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik snap je punt en je moet natuurlijk zelf doen wat het beste is
Renza schreef:Kan ik wel moeilijk gaan lopen doen bij enge dingen om haar er toch langs te krijgen, maar ach da's zo'n gedoe en het werkt prima zo

Renza schreef:Bij mij wordt het niet eens rengalop naar stal, omdraaien in stap is het spectaculairste wat tot de mogelijkheden behoort bij Roos geloof ik
Ik ben gewoon gemakszuchtig en kies voor de weg van de minste weerstand
Carin79 schreef:Renza schreef:Bij mij wordt het niet eens rengalop naar stal, omdraaien in stap is het spectaculairste wat tot de mogelijkheden behoort bij Roos geloof ik
Ik ben gewoon gemakszuchtig en kies voor de weg van de minste weerstand
Zolang dat geen weerslag heeft op het gedrag van je paard is daar natuurlijk helemaal niks mis mee
en als het echt moet krijg ik haar er ook wel langs, alleen dat vind ik teveel gedoe (hebben nogal veel bruggetjes in het park en daar durft ze best overheen maar dan moet een ander paard eerst wel even laten zien dat hij er niet doorheen zakt
volgens mij vindt ze zichzelf daar te belangrijk voor om zulke dingen zelf uit te testen, maf paard).
Tancreda4 schreef:Het ligt eraan. Mijn paard heeft twee soorten 'angsten' die ik wel duidelijk kan onderscheiden. Écht iets HEEL eng vinden, of iets spannend vinden (en dus gaan 'miepen').
Sientje schreef:Allebei mijn pony's hebben het soms nodig om zich fysiek achter me te kunnen verstoppen. Ik stap dan af, en we gaan dan samen naar het levensgevaarlijke voorwerp kijken. Meestal is dat maar een minuutje nodig, dan gaan we er langs en stap ik weer op.
dus als ik af stap (gelukkig meestal andere dappere paarden mee dus kan ik blijven zitten) loop ik er gewoon langs alsof er niks is en stap daarna weer op en rijd weer verder.
dus dan kies ik wel eens voor afstapen maar ik blijf het liefste er op zitten.