kort gebouwd paard niet geschikt voor dressuur ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: kort gebouwd paard niet geschikt voor dressuur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:25

ik heb liever een paard dat de interesse heeft in dressuur en daar ook plezier in heeft dan een paard wat een ongeloofelijke hekel er aan heeft. of hij nu dik dun klein of groot is, of hij spring of dressuur gefokt is en of het een KWPN of Fjord is. de ambitie vind ik belangrijker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:09

Eens met Judje en MissEvil.
Het nadeel van die heerlijke barokke paarden is, dat ze zich ook heerlijk barok kunnen opkroppen...
Munnie: rijd je paard van achter uit, zet 'm lekker aan je been, maak hem snel op het been, en de voorkant zal vanzelf in orde komen... daar hoef je bij zo'n paard niet echt iets voor te doen.
Het strekken kun je wel wát verbeteren, door echt te gaan schakelen in de gangen.

MissEvil: wat een verschil zeg, die eerste en die tweede foto Wow!
ff vraagje: die eerste foto, daar heeft hij zijn mond open, komt dat door zijn pollenallergie? Het ziet er niet echt uit of je druk op de mond hebt, namelijk... dus ik vraag me een beetje af waarom hij dat heeft.
Ik vind de tweede foto mooi, staat hij netjes, gesloten onder de massa.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:07

Wha ha ha jullie hebben gelijk al mijn foto's zijn oud en heb mijn paard gekocht met een rug probleem dus vandaar de foto's met een weggedrukte rug en geen achterhand die meewerkt. Het topic in mijn onderschrift is van Januari en is een stuk beter en nu gaat het nog netter dus misschien kan je beter even naar die foto's kijken Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 07:29

Yamcha schreef:
Eens met Judje en MissEvil.
Het nadeel van die heerlijke barokke paarden is, dat ze zich ook heerlijk barok kunnen opkroppen...
Munnie: rijd je paard van achter uit, zet 'm lekker aan je been, maak hem snel op het been, en de voorkant zal vanzelf in orde komen... daar hoef je bij zo'n paard niet echt iets voor te doen.
Het strekken kun je wel wát verbeteren, door echt te gaan schakelen in de gangen.

MissEvil: wat een verschil zeg, die eerste en die tweede foto Wow!
ff vraagje: die eerste foto, daar heeft hij zijn mond open, komt dat door zijn pollenallergie? Het ziet er niet echt uit of je druk op de mond hebt, namelijk... dus ik vraag me een beetje af waarom hij dat heeft.
Ik vind de tweede foto mooi, staat hij netjes, gesloten onder de massa.

Haha, dan zou ik eigenlijk nog een foto van nu moeten hebben, hij doet het ondertussen wel weer wat beter hoor Lachen

En op die eerste foto; dat komt omdat ik been geef en diep zit, dus hij moet nageven (zónder handen, vandaar mn binnenteugel los, nageven op minimale buitenhand en binnenbeen) en dan gaat hij eerst een eindje staan kauwen Knipoog Vandaar zijn mond open, hij stond te kauwen.

En nu nog weleens hoor, hij vind het soms nog moeilijk, hoe meer hij onder de massa staat, hoe 'moeilijker' hij het nageven vind dus hoe meer hij gaat kauwen. Maar met een beetje been is dat verholpen Lachen

@ munnie;
Die foto's in je profiel zien er wel íets beter uit, maar ook niet zo héél veel eigenlijk.. Je paard heeft nog steeds de achterhand niet onder de massa Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:40

@Munnie, het spijt me zeer, amar ik ben het met MissEvil eens.
De foto's in het onderschrift zijn wel wat beter, maar op veel foto's zijn nog steeds de achterbenen achter de massa.
Veel te veel ruimte tussen de voor- en achterbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:50

MissEvil: Ik ben benieuwd naar een foto van nu Ja
Dank voor je verklaring over het kauwen... ik vroeg ff, want jij leek me geen trek-en-pluk-mens Lachen

Sja, ik ben saai... maar wederom ben ik het eens met Judje en MissEvil...