inrijden met slof wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: inrijden met slof wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:23

suleilitha schreef:
Kun je al je onzinnige vragen niet in één topic zetten?
En Bokt heeft een zoekfunctie, daar kun je genoeg vinden over de slofteugel an sich.
En anders een fietsband.
De TS doet haar best om vééél topics te openen met vaak heel bijzondere vragen. Ik neem haar niet serieus.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:24

waarom zou je een slof gebruiken??
Komt niet in mijn woordenboek voor.. Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:40

Cin_penotti schreef:
absoluut niet als je je paard wil verzieken moet je dat zo doen

Inderdaad!

Een slof kan alleen maar goede dingen doen, in de hand van een ruiter, die weet wat hij er mee moet doen. MAAR: imo zijn deze ruiters goed genoeg om het zonder slof ook voor elkaar te krijgen.
Een paard hoort van achter naar voren vanuit de ontspanning naar de nagevelijkheid gereden te worden, niet in de krul getrokken te worden!

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:46

Je kan een paard toch beter leren aan de teugel te lopen door het zelf te doen?
Jij blijft toch ook niet eeuwig met zijwieltjes fietsen Lachen

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:59

Je begint toch niet een jong paard al met een slof te rijden? Wat een onzin...

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:48

Duidelijk zonder slof ! Ja

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:54

Sommige reacties hier zijn weer zwaar overbodig, zeg dan niks... Slapen

Maar goed, beter je paard inrijden zonder slof. Er is al eerder gezegd dat het belangrijk is dat je paard leert op zijn eigen benen te lopen en zijn eigen balans te vinden, met een slof gaat dat niet lukken. Nu ben ik sowieso niet van de hulpmiddelen, ik vind dat je een paard zonder hulpmiddelen moet kunnen rijden, wederom weer voor de balans.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:08

Nee ik zou het persoonlijk absoluut niet doen. Lachen

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:12

ik hoopte dat dit een grap topic was.......NEE inrijden van een paard doe je niet met een slof!!!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:25

ik zag op pagina 1 staan dat inrijden op wedstrijdterrein verboden is met slof, maar waarom zag ik dan zoveel topruiters op jumping amsterdam wel inijden met slof???

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:03

upperlady schreef:
ik zag op pagina 1 staan dat inrijden op wedstrijdterrein verboden is met slof, maar waarom zag ik dan zoveel topruiters op jumping amsterdam wel inijden met slof???

Ja, ik zie op inrijdterrein van een wedstrijd ook vaak kinderen rijden met een slof.
Volgens mij is dit niet verboden hoor, ik rijd zelf ook meestal in met een martingaal..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:59

NOOOOOOOOOOIT MAG JE DAT DOEN!

Ten eerste is het hartstikke link,met bokken/steigeren etc. omdat ze erin kunnen komen met de voorbenen.Ten tweede verpest je het paard dan vanaf het begin al,een paard net onder het zadel moet de juiste dressuurbasis leren,dit doe je zonder slof.

Lothorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:56

ik ben absoluut tegen de slof, zeker bij jonge paarden

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:38

Ik ben er juist wel voor want je leert een jong paard (alleen bij zadelmak maken)van af het begin en de juiste houding te lopen en hij het is wat makelijker als ie iets wil doen (bokken)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:29

Ik heb een tijdje een paard gereden dat met slof was ingereden en ik ben weken bezig geweest om de valse knik eruit te rijden. Ik ben er dus absoluut geen voorstander van.

lotje_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:32

Ik denk zonder slofteugel. Je moet denk ik geen stress veroorzaken. Er is een onderzoek geweest en daar kwam uit dat jonge paarden die met een slofteugel worden gereden, meer stress hebben.

Niggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:33

Zonder! Laat hem eerst maar op z'n eigen benen lopen!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:37

Tuurlijk rij je een paard met slof in, en verstandig is daarna direct een startkaart aan te vragen, zo blijft ie nog even in de krul Vork

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:28

nee, uiteindelijk gaat nageven om de ontspanning van het paard en zo goed ontspant je paard zich niet met een slof denk ik

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:07

een slof is anders heel erg fijn bij jonge paarden die druk zijn, zo heb je toch een soort van noodrem!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:12

Sinds wanneer is een slof een noodrem geworden??? Boos! Een martingaal állá, maar een slof?
Mijn hemel waar zijn jullie mee bezig? Een groen paard inrijden met slof, en deze dan als noodrem gebruiken? Leer eerst eens rijden!

Bij een jong paard kom je niet eens aan mond, laat staan hem "vast harken" met een slof!
Terugnemen doe met je gewicht en zit, niet met je handen!

Leer het jonge paard eerst aan de longe alle basiscommando's. Stap, draf, gallop, halt, achter etc etc... Dan heb je al dat gehark met hulpteugels niet nodig! Daarmee verpest je het jonge paard voor eens en altijd!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:15

"Een slof is als een scheermes in de handen van een aap"

Als je snel je punten wil halen en geen enkele interesse hebt in het wezen "paard" en je verreden paard daarna met dikke winst wil verkopen omdat het dier zo mooi "rond"gereden is, ga je gang Huilen

Heb je echter de bedoeling om nog lang van je paard te genieten en samen leuke dingen te doen, steek dan heel gauw de brand in al die verschrikkelijke ondingen! Boos!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:23

Als je noodrem wil, gooi een anker uit, bindt remparachuutjes achter je aan....
Als je bang bent dat een jong dier aan de kletter gaat, klim er dan niet op.
Dan ben je nl niet geschikt voor het inrij-werk. Groene paarden gaan vroeg of laat ALTIJD aan de kletter. Dat hoort erbij. Zit het uit, laat em gaan, al is het 80 rondjes plat door de bak. Maar van die mond blijf je af! Dat komt later pas! Begin je al te zweten? Begin er dan niet aan.....maar breng em naar een goed en verstandig trainer.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:03

Pensionnetje schreef:
Als je noodrem wil, gooi een anker uit, bindt remparachuutjes achter je aan....
Als je bang bent dat een jong dier aan de kletter gaat, klim er dan niet op.
Dan ben je nl niet geschikt voor het inrij-werk. Groene paarden gaan vroeg of laat ALTIJD aan de kletter. Dat hoort erbij. Zit het uit, laat em gaan, al is het 80 rondjes plat door de bak. Maar van die mond blijf je af! Dat komt later pas! Begin je al te zweten? Begin er dan niet aan.....maar breng em naar een goed en verstandig trainer.

Het jonge dier dat ik rijd komt van een goed en verstandig trainer vandaan... is ons afgeleverd mét slof Nors opkijken Reageert keurig op zit en stem. Ik laat hem er nog even om omdat ik nog niet zo goed kan paardrijden.
Hangt los, en als ze aan de spetter gaat dan hark ik 'm inderdaad even flink aan. Een keer vluchten mag heus wel hoor, maar verder gebruik ik hem toch echt om mezelf te redden bij spatjes. In mijn ogen is deze manier van gebruik veel eerlijker en minder schadelijk dan als 'aan de teugel' hulpmiddel.
Na een poosje stap ik dan idd over op martingaal.
Denk je zonder te kunnen, zeker doen, is en blijft een martelwerktuig.

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:34

ik vindt het onzin om een paard in te rijden met de slof. als een paard scheef is gebouwd of een afwijking heeft waardoor het beter gaat met slof snap ik wel waarom je het doet maar anders vindt ik het onzin. je berijdt een paard eerst en als het niet goed gaat kun je altijd nog hulpmiddelen gaan gebruiken. zoals zweep, sporen of hulpteugels. een slof vindt ik ook wel een erg zwaar middel om mee te beginnen.