Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:35

Het is niet erg vind ik, maar ligt er wel aan in welke maten dit gebeurd. Want zoals al vaker gezegd is in dit topic, je zit op het paard zn lendelen, en dat is geen fijn gevoel voor het paard.. Als ze met ze 2e rijd doe het dan niet te vaak, en niet te lang. Af en toe is voor de lol is niet erg, maar hou het leuk voor je paard Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:37

Ik zou het zelf niet doen omdat je dan dus idd op de lendenen zit. En dat is gewoon echt niet prettig.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:10

Heb wel eens met z'n tweëen op een haflinger gezeten en op een tinker. Zijn beide al redelijk op leeftijd (15 tot 20 jr) en echt iets bijzonders hebben we niet gedaan... was beetje voor de lol een rondje buitenom

Het kan geen kwaad denk ik. Mits je rustig aan doet en zelden samen erop gaat!
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 21-04-08 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:12

ohw ze zaten een tijd terug bij ons op stal met twee meiden op een shetlander haha was wel heul grappig om te zien,maar we hebben ze er wel afgestuurd..arm dier( beide dames zitten zo rond de 40 kilo)

op ene groter dier deden wij het ook wel hoor, ik reed een hele stevige draver en daar zaten we wel met twee meiden op,peerd dikke lol en wij ook!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:15

ik zit ook wel eens met zijn 2e op mijn pony hoor (luxe type haflinger), heb nou niet echt het gevoel dat die er heel veel last van heeft! maar echt rijden niet, meestal gewoon stappen, beetje draven, en een paar meter galop that's it, ik denk dat als je de ledenen niet volop belast je paard er best tegen kan, ik vind het dan ook niet zielig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:19

En wat is het nut ervan om met twee mensen op één paard te klimmen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:19

dat is gezellig Haha!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:21

voor één keer is dat toch gewoon leuk? gewoon een keer wat anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:24

Nathaliia schreef:

Gestoord

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:27

suleilitha schreef:
Nathaliia schreef:

Gestoord

Rolleyes

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:28

wat is het nut om met een paard te springen? wat is het nut ervan om een paard te berijden? zo kan je nog wel even doorgaan.. je paard gaat er echt niet dood aan als ie een keer 2 mensen op z'n rug krijgt hoor.. lol met je knol Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:28

bij voltige zitten ze er ook wel met meer op,dat is toch leuk om te zien Haha!

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:32

Ik heb ook wel eens met vier meiden op mijn toenmalige haflinger gezeten Tong uitsteken haha, we waren toen allemaal een jaar of 10/11 en mijn haflinger vond het allemaal wel gezellig en bleef geduldig staan en speelde mee Haha! (echt zitten lukte niet echt eigenlijk :p er gleed altijd wel weer iemand vanaf haha)

Wat btw niet wegneemt dat ik het nu niet meer zou doen! Toen had ik nog geen benul, nu gebruik ik mijn hersens Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lein87 op 21-04-08 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:33

het is natuurlijk afhankelijk van het gewicht van de ruiter(tje)s maar in princiepe is een paard geen lastdrager. Dat houd in dat een paard eigenlijk weinig gewicht op zijn rug kan dragen. 1 ruiter gaat goed, hoewel het vaak voorkomt dat deze eigenlijk al zwaarder is dan ideaal voor het paard. Twee ruiters van zeg 40 kilo op een A of B pony is echt veel te zwaar, en dus eigenlijk niet eerlijk voor je pony die dus duidelijk de ruiter(tje)s wel duld. Een paard kan niet kiezen, jij wel. Ga er dan ook verantwoordelijk mee om. (Overigens zijn voltigepaarden vaak ook grote stevige gebouwde paarden en die kunnen meer last dragen dan een tengere New Forester)

Overigens moet ik toevoegen dat een paard ook een prooi is voor andere dieren van oorsprong, en daarmee is er een groot belang ontstaan dat het paard niet toont wanneer het pijn heeft, en zal dit ook niet doen op het moment dat het zich ongemakkelijk voelt. Ook om deze reden moet de eigenaar denken voor zijn paard of de actie die hij wil ondernemen eerlijk is.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 21-04-08 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:35

is helemaal niet erg hoor, wij deden dat altijd met een fjord en dan gingen we zelfs springen en die had er geen moeite mee.
bovendien met voltige zit je er toch ook met meerdere op?

nee hoor is juist leuk Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:37

Vroeger deed ik dat ook wel eens (al woog ik wel wat minder dan 50 kg in die tijd, ik weeg nu meer rond de 50 kg Tong uitsteken )
Maar nu zou ik nooit toestaan dat er 100 kg in de vorm van twee personen op mijn paard zou zitten.
Omdat ik nu veel meer weet over de rug van het paard bijvoorbeeld. Zwaarder dan 60 kg heb ik er liever niet op en al helemaal geen twee mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:34

Ik zag het voorbeeld van "Zou je er zelf een grote volwassenen van 100 kg opzetten?" al langskomen.
Dit is natuurlijk qua gewicht wel een goed voorbeeld.
Maar ik ben toch van mening, dat wanneer er twee personen op 1 pony zitten de druk heel anders verdeelt is, dan bij een volwassenen van 100kg.

Voor de rest, vind ik het voor "Even stappen, en misschien wat draven" zoals de TS omschreeft, niet echt kwaadkunnen.
Als dit maar niet te vaak voorkomt, en jullie zelf de grenzen kennen. Knipoog

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:09

Ik vind dat het af en toe moet kunnen. Ik heb het laatst ook gedaan samen met een vriendin, de pony liep gewoon (vrolijk?) verder. Niks aan te merken dat hij het niet prettig vond.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:28

Nou, _Charlotte_, een persoon van 100 kg komt er bij mij echt niet op, hoor.

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:52

Vind het niet echt zielig,
Ten minste als het met mate gebeurt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:40

MLoeser schreef:
het is natuurlijk afhankelijk van het gewicht van de ruiter(tje)s maar in princiepe is een paard geen lastdrager. Dat houd in dat een paard eigenlijk weinig gewicht op zijn rug kan dragen. 1 ruiter gaat goed, hoewel het vaak voorkomt dat deze eigenlijk al zwaarder is dan ideaal voor het paard. Twee ruiters van zeg 40 kilo op een A of B pony is echt veel te zwaar, en dus eigenlijk niet eerlijk voor je pony die dus duidelijk de ruiter(tje)s wel duld. Een paard kan niet kiezen, jij wel. Ga er dan ook verantwoordelijk mee om. (Overigens zijn voltigepaarden vaak ook grote stevige gebouwde paarden en die kunnen meer last dragen dan een tengere New Forester)

Overigens moet ik toevoegen dat een paard ook een prooi is voor andere dieren van oorsprong, en daarmee is er een groot belang ontstaan dat het paard niet toont wanneer het pijn heeft, en zal dit ook niet doen op het moment dat het zich ongemakkelijk voelt. Ook om deze reden moet de eigenaar denken voor zijn paard of de actie die hij wil ondernemen eerlijk is.

Wijs gesproken, ben het er ook mee eens.
Ik geloof ook niet dat het voor het paard gezond is... ik zou het zelf iig niet goed vinden.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:48

Nadya schreef:

Goh......

Edit; stukje tekst verwijderd.

*gaat maar weer op haar handjes zitten voor er verkeerde dingen uit het toetsenbord komen*

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:53

Je merk het toch ookwel aan het paard of hij het erg vind of niet? Als hij het lastig vind om aan te draven bijvoorbeeld. Af en toe voor de lol wat rondjes stappen kan geen kwaad, maar je moet niet uren intensief met hem aan de gang gaan met 100 kilo op z'n rug.
Ik heb het vroeger ookwel gedaan met een vriendin. Ik woonde toen in het bos en zou mijn vriendin naar de bushalte brengen aan de grote weg, dit was ongeveer 2 km door het bos heen en omdat het al donker begon te worden durfde ik haar niet meer op de fiets te brengen want dan zou ik in mijn eentje door het donker terug moeten. Dus toen te paard (brede fjord) gegaan, dit omdat mijn paard beter kan zien in het donkere bos en ook veel sneller is als we een engerd tegen zouden komen! Ik op het zadel, vriendin achter het zadel, weekendtas op zijn kont! Ging perfect en was reuze gezellig!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:53

Candy_x3 schreef:
Volgens mij hebben die paarden daar niet echt last van hoor. In de middeleeuwen reden ze ook met 2 of meer op een paard. Dat is al eeuwen zo, dus waarom zouden die paarden er nu last van hebben en die van vroeger niet? De amazones, reden ook met 2 op een paard. (of alleen) Het is echt geen drama hoor. Als je er natuurlijk 2 personen van 150 kilo gaat opzetten is het iets anders hé. Maar tesamen 100 kilo ? No Problem!
Xx.

dit wilde ik ook al zeggen,
maakt niks uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:55

Nadya schreef:

Bij mij ook niet. Knipoog
Was ook niet mijn voorbeeld.
Dit was een vraag van een bokker op pagina 1. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-08 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt