Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nathaliia schreef:voor één keer is dat toch gewoon leuk? gewoon een keer wat anders?
suleilitha schreef:Nathaliia schreef:voor één keer is dat toch gewoon leuk? gewoon een keer wat anders?
haha, we waren toen allemaal een jaar of 10/11 en mijn haflinger vond het allemaal wel gezellig en bleef geduldig staan en speelde mee
(echt zitten lukte niet echt eigenlijk :p er gleed altijd wel weer iemand vanaf haha)
)
MLoeser schreef:het is natuurlijk afhankelijk van het gewicht van de ruiter(tje)s maar in princiepe is een paard geen lastdrager. Dat houd in dat een paard eigenlijk weinig gewicht op zijn rug kan dragen. 1 ruiter gaat goed, hoewel het vaak voorkomt dat deze eigenlijk al zwaarder is dan ideaal voor het paard. Twee ruiters van zeg 40 kilo op een A of B pony is echt veel te zwaar, en dus eigenlijk niet eerlijk voor je pony die dus duidelijk de ruiter(tje)s wel duld. Een paard kan niet kiezen, jij wel. Ga er dan ook verantwoordelijk mee om. (Overigens zijn voltigepaarden vaak ook grote stevige gebouwde paarden en die kunnen meer last dragen dan een tengere New Forester)
Overigens moet ik toevoegen dat een paard ook een prooi is voor andere dieren van oorsprong, en daarmee is er een groot belang ontstaan dat het paard niet toont wanneer het pijn heeft, en zal dit ook niet doen op het moment dat het zich ongemakkelijk voelt. Ook om deze reden moet de eigenaar denken voor zijn paard of de actie die hij wil ondernemen eerlijk is.
Nadya schreef:Nou, _Charlotte_, een persoon van 100 kg komt er bij mij echt niet op, hoor.
Candy_x3 schreef:Volgens mij hebben die paarden daar niet echt last van hoor. In de middeleeuwen reden ze ook met 2 of meer op een paard. Dat is al eeuwen zo, dus waarom zouden die paarden er nu last van hebben en die van vroeger niet? De amazones, reden ook met 2 op een paard. (of alleen) Het is echt geen drama hoor. Als je er natuurlijk 2 personen van 150 kilo gaat opzetten is het iets anders hé. Maar tesamen 100 kilo ? No Problem!
Xx.
Nadya schreef:Nou, _Charlotte_, een persoon van 100 kg komt er bij mij echt niet op, hoor.