Furia schreef:Pff.. ik vind om de dag erg veel.
3x in de week is zat.
dat is toch om de dag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Furia schreef:Pff.. ik vind om de dag erg veel.
3x in de week is zat.
runningkawa schreef:Ik vind 45 min erg lang
Gooi ze leker de hele dag in de wei, dan hoef je niet zoveel in en uit te stappen. Want bij een pienter paard is in en uit stappen tijd om te leren kwallen
Imo kun je beter 15/20 min rijden.
Niet teveel stappen zodat ze zich niet gaan vervelen

Dus de opvoeding!liekeltj schreef:op welke leeftijd mag je je paard longeren? (en wanneer met bijzettouwtjes?)
groetjes,..

liekeltj schreef:dankjwel, maar hoe leer je je paard dan zo snel mogelijk nageeflijk te zijn?
[***] schreef:Mijn 3 jarige staat dag en nacht buiten en moet nog zadelmak gemaakt. Dat doe ik in de loop van de zomer.
Een 3 jarige werk ik hoogstens om de dag en met afwisseling, dus hoogstens 2 x rijden en 1 keer longeren, vrij bewegen of vrij springen.
rowo schreef:Ik heb nog nooit een paard meegemaakt die dat automatisch gaat doen, als je het paard maar goed van been naar hand rijd.

Het kan ook echt anders, ben blij dat je het anders bedoelde hihi

ninz schreef:Furia schreef:Pff.. ik vind om de dag erg veel.
3x in de week is zat.
dat is toch om de dag
. Dus dan eerder zondag, woensdag en vrijdag, maar dan niet alle dagen "trainen".
.
liekeltj schreef:dankjwel, maar hoe leer je je paard dan zo snel mogelijk nageeflijk te zijn?
Pukkk schreef:ik snap jullie's commentaar allemaal wel maar mijn paard heeft zijn 1ste 3 jaar in de hengstenopfok gestaan zei hebben hem, keuringklaar gemaakt,. dus hij was in top conditie! toen hij bij ons terug op stal kwam,. toen hebben wij hem weg gebracht naar de beleerstal, sinds 2 weken heb ik hem weer thuis ik denk dat het eigen keuze is en ik denk dat het per paard verschilt ik moet zeggen mijn paard is breed en stevig gebouwd, dat maakt ook verschil sommige 3 jarigen zijn nog iel en die kun je beter nog een jaar op het land gooien dat hebben wij zelf ook met ons andere jonge paard gedaan!.