Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Sunrise_ schreef:De pony die ik nu rijd, pakt op rechts haar bit ineenkeer vast en gaat dan linksomkeert, ook erg leuk.

Miss_Malfoy schreef:Het lompste wat ik ooit zag, was een paard dat bijna uitgleed (zijn nogal kleine ruiter uit balans bracht,) en zo van zichzelf baalde dat hij een gigantische rotbok gaf. Alleen lanceerde hij zo dus wel die ruiter.
RedPassion schreef:Miss_Malfoy schreef:Het lompste wat ik ooit zag, was een paard dat bijna uitgleed (zijn nogal kleine ruiter uit balans bracht,) en zo van zichzelf baalde dat hij een gigantische rotbok gaf. Alleen lanceerde hij zo dus wel die ruiter.
Een paard dat van zichzelf baalt? Het lijkt me eerder dat het paard een bok gaf omdat er doordat hij uitgleed iets op zijn rug gebeurde (ruiter dus) wat niet zo fijn was....
Citaat:redpassion
Wat mij betreft is het heel simpel; een paard geeft met 'boos' zijn tijdens het rijden aan dat er iets niet goed zit. Zadel zit niet lekker of de ruiter zit in de weg, geeft onduidelijke signalen of is zelf boos of gespannen. Dat slaat niet zelden over op een paard.[/
....ik zie nu ook op alle foto's met dat zadel dat ze boos kijkt(oren helemaal in de nek en een boze uitstraling) en ze was ook supervervelend met rijden...logisch..als jij met 2 maten te kleine schoenen een half uur moet rennen..wordt je ook niet vrolijk van..nu met andere zadel vrolijk paard en mooie foto's! Miss_Malfoy schreef:Ruiter was te klein om hem echt tot last te zijn. En het was helemaal geen paard dat snel bokt. Juist een lief beginnerspaard dat iedereen zo voorzichtig mogelijk ronddraagt...
RedPassion schreef:Miss_Malfoy schreef:Ruiter was te klein om hem echt tot last te zijn. En het was helemaal geen paard dat snel bokt. Juist een lief beginnerspaard dat iedereen zo voorzichtig mogelijk ronddraagt...
Elke ruiter kan elk paard op een bepaald moment tot last zijn. Ruiter raakte in dit geval misschien ook uit balans. Een paard voelt een vliegje op zijn huid, dus ook echt wel een kleine ruiter die schuift of bonkt.
Miss_Malfoy schreef:Ok, maar dan nog... Het was een lief, zachtmoedig beginnerspaard... Echt niet het type om iemand er op zo'n manier af te gooien...
RedPassion schreef:Miss_Malfoy schreef:Ok, maar dan nog... Het was een lief, zachtmoedig beginnerspaard... Echt niet het type om iemand er op zo'n manier af te gooien...
Ik geloof je best, maar ook zo'n paard kan dan eens een keer als eerste reactie op een ongemak een bok geven. Dat vind ik eerlijk gezegd een betere verklaring dan een paard dat baalt van zichzelf. Volgens mij is dat meer iets voor mensen.

RedPassion schreef:Okee, dit volg ik niet meer
en dat doet hij wel vaker. dus ja ik geloof best dat een paard echt wel ergens van kan balen en je dat dan even goed duidelijk kan maken
Feminsky schreef:Citaat:redpassion
Wat mij betreft is het heel simpel; een paard geeft met 'boos' zijn tijdens het rijden aan dat er iets niet goed zit. Zadel zit niet lekker of de ruiter zit in de weg, geeft onduidelijke signalen of is zelf boos of gespannen. Dat slaat niet zelden over op een paard.[/
Helemaal mee eens:Ik had ook een boos paard: en terecht: zadel paste voor geen ene meter, rug deed dus hoogstwaarschijnlijk enorm zeer!....ik zie nu ook op alle foto's met dat zadel dat ze boos kijkt(oren helemaal in de nek en een boze uitstraling) en ze was ook supervervelend met rijden...logisch..als jij met 2 maten te kleine schoenen een half uur moet rennen..wordt je ook niet vrolijk van..nu met andere zadel vrolijk paard en mooie foto's!

sevke schreef:Oren plat en een flinke bok. Ofwel een beetje hyperen. Hij doet het meestal als hij in iets geen zin heeft, of het moeilijk vindt. Op buitenrit gebeurt het NOOIT![]()
Mijn reaktie ? Geen. Gewoon doorrijden. Het gaat vanzelf over.
Typisch bokt dat er direkt moet geroepen worden : "het paard heeft van iets last/pijn..."
Geloof mij vrij, een paard kan ook gewoon "geen zin" hebben en boos worden, hoor![]()
edit : zinnetje toegevoegd
Of gewoon iets anders neerzetten.
daNiielle_ schreef:sevke schreef:Oren plat en een flinke bok. Ofwel een beetje hyperen. Hij doet het meestal als hij in iets geen zin heeft, of het moeilijk vindt. Op buitenrit gebeurt het NOOIT![]()
Mijn reaktie ? Geen. Gewoon doorrijden. Het gaat vanzelf over.
Typisch bokt dat er direkt moet geroepen worden : "het paard heeft van iets last/pijn..."
Geloof mij vrij, een paard kan ook gewoon "geen zin" hebben en boos worden, hoor![]()
edit : zinnetje toegevoegd
Ik ben het hier totaal niet mee eens.
Mijn paard bokte tijdens het aangaloperen, als ik volgens jou dom was door gereden, was haar rug nu gewoon kapot.
Haar lenden zaten totaal vast, en het was maar goed dat wij er een ostheopaat voor lieten komen!
Het hangt helemaal af van hoe je paard bokt, dus misschien moet je éven nadenken voordat je dit er neerzet.Of gewoon iets anders neerzetten.
Sorry, maar ik kan hier gewoon boos om worden.
Miss_Malfoy schreef:Ja maar als een paard altijd bokt, dan snap je toch ook wel dat er iets mis is? Lijkt mij vanzelfsprekend.
Maar echt boos, nee.. daNiielle_ schreef:Miss_Malfoy schreef:Ja maar als een paard altijd bokt, dan snap je toch ook wel dat er iets mis is? Lijkt mij vanzelfsprekend.
Ja klopt. Dan wel.
Maar mijn paard bokt alleen met aanspringen in galop, omdat ze dan veel moeite heeft met de achterhand erbij te houden, vanwege de vastzittende lenden.
Op buitenrit bokte ze nóóit. Niets aan te merken.
Dus eigenlijk had ik ook kunnen denken dat het onwil was, dat dacht ik eerst ook. Gelukkig komt hier de ostheopaat vaak, dus nu is ook gebleken dat haar lenden vastzaten.