Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KiWiKo schreef:omdat een paard geen blessures krijgt van springen an sich, WEl door verkeerd rijden, en dat heeft niks met de leeftijd van het paard te maken, maar meer met de kunde van de ruiter
superlise schreef:dus dan moet je maar wachten met springen tot ze 8 zijn en uitgegroeid zijn?
toch maar niet meer het land op doen................ dan??
. Ik heb heel, heel veel jonge springpaarden meegemaakt en wat je nu verkondigd is gewoon niet een standaard

dit is een losse hindernis 
Udella schreef:Ach ieder zijn mening. Een jong onvolgroeide paard érg hoog laten springen vind ik niet echt gezond voor het dier, en soms heeft dat ook zijn gevolgen. Maar jij denkt er anders over, prima.

Udella schreef:Ik heb op een springstal stage gelopen, en ik zag er vrij vaak paarden met blessures. Of dat het door het verkeerd rijden kwam weet ik niet.
Wel weet ik dat er door het springen veel schade wordt aangericht aan de hoef, waardoor hoefkatrolontsteking ontstaat. En dat was met name jonge paarden die erg hoog moesten springen. Vaak ging het ook goed, maar soms ook niet. (en dat is erg treurig om te zien) En dat ontstond niét door het verkeerd rijden maar door de klap op zijn hoeven.
Die hond in je avatar krijgt pas klappen op zijn poten... Daar draait nou mijn maag van om

NoireIdylle schreef:Off topic: sorry.. zie de humor niet...
kylenniekje schreef:Ik vind het ook te hoog voor de leeftijd. En hij heeft absoluut z'n oortjes NIET naar voren.............

marritpiebe schreef:ja hij heeft nog vier benen:D
xMariekee schreef:Ergens is zo'n site die heel goed uitlegt hoe alles groeit bij een paard..
Ik ga eens kijken of ik die kan vinden
Edit: kan hem niet vinden. Iemand anders?