Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
silfie35 schreef:En haflingers & fjorden kunnen niet springen.Een groter paard kan natuurlijk vaak beter oefeningen uitvoeren als een kleine.. natuurlijk zijn daar de uitzonderingen, maar over het algemeen... Ik bedoel: een shet kan niet piafferen een hannoveraan wel (bij wijze van spreke):p

moonshine88 schreef:Op den duur kan groter wel hoger springen. Maar in de normale parcoursen tot Z/ZZ zal grote niet uit maken. Meer met kracht, inzet van paard en kwaliteit.
Denk je niet? erleyne schreef:Er is zelfs een pony geweest die meedeed aan internationale springwedstrijden voor paarden ( weet zo de naam niet meer, is een heel bekend dier ), dus waarom niet in het ZZ. Er zijn ook paardjes van krap aan 1.60 die internationaal lopen, het heeft met zoveel meer te maken dan alleen grote of een paard mee kan in een parcours. Dat is van te voren niet te zeggen.
erleyne schreef:Geen idee, degene die ik ken is al jaren geleden. Ik heb alleen wat zwart-wit foto's er van in een tekstboek staan. Maar er zullen er wellicht meer geweest zijn.
fiekhe schreef:silfie35 schreef:En haflingers & fjorden kunnen niet springen.Een groter paard kan natuurlijk vaak beter oefeningen uitvoeren als een kleine.. natuurlijk zijn daar de uitzonderingen, maar over het algemeen... Ik bedoel: een shet kan niet piafferen een hannoveraan wel (bij wijze van spreke):p
Natuurlijk zijn er wel shetjes die de piaffe kunnen!
(ik neem aan dat iedereen weet dat dat van haflingers ironisch bedoeld was...)
Irma_Maandag schreef:erleyne schreef:Geen idee, degene die ik ken is al jaren geleden. Ik heb alleen wat zwart-wit foto's er van in een tekstboek staan. Maar er zullen er wellicht meer geweest zijn.
Dat ging om de pony "Stroller", ken em ook van zwart-wit foto's
. Stroller was me al bekend, die wilde ik vroeger voor mijn verjaardag.
33Bonita33 schreef:Ik had er nog expres ondergezet dat het ironisch, in feite sarcastisch bedoeld was (=het spottend andersom zeggen dan wat je eigenlijk wilt zeggen). Volgende keer beter lezen. En als je mijn zin eronder leest kun je toch afleiden dat het sarcastisch bedoeld is...?fiekhe schreef:En haflingers & fjorden kunnen niet springen.
Natuurlijk zijn er wel shetjes die de piaffe kunnen!
(ik neem aan dat iedereen weet dat dat van haflingers ironisch bedoeld was...)
en haflingers en fjorden kunnen niet springen zeg jij?
een vriendin van mij heeft een fjord, _sundance_ heet ze hier op bokt en die kan zeker wel springen!
. Geen idee hoe dat met andere disciplines zit eigenlijk? Voor 1 april 2007 was het zelfs 1.56,5 als ik het me goed herinner. erleyne schreef:In de dressuur moet je vanaf de Subtop idd een stokmaat boven de 1.48 hebben nou ja, je paard dus. Geen idee hoe dat met andere disciplines zit eigenlijk? Voor 1 april 2007 was het zelfs 1.56,5 als ik het me goed herinner.
silfie35 schreef:Een groter paard kan natuurlijk vaak beter oefeningen uitvoeren als een kleine.. natuurlijk zijn daar de uitzonderingen, maar over het algemeen... Ik bedoel: een shet kan niet piafferen een hannoveraan wel (bij wijze van spreke):p
Irma_Maandag schreef:erleyne schreef:In de dressuur moet je vanaf de Subtop idd een stokmaat boven de 1.48 hebben nou ja, je paard dus. Geen idee hoe dat met andere disciplines zit eigenlijk? Voor 1 april 2007 was het zelfs 1.56,5 als ik het me goed herinner.
Ik dacht dat de maat altijd 1.48m is geweest, aangezien in het buitenland de E-pony maat niet bestaat. Alles groter dan een D-pony (1.48m) is daar een paard....
Hoe de norm precies ligt, en of dit per discipline anders ligt weet ik niet....