Wie rijden er Z met trens??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Re: Wie rijden er Z met trens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 11:18

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Haha! Haha! Mijn debuut was super!!! Haha!
Ik was 2 x tweede met 217 en 207 !!! Whoeeeeiii!! Haha!
Ik ben zo blij, had dit echt niet verwacht, en vroeg me de minuten vóór de proef nog af of ik er wel aan toe was... met mijn knellende hoedje op mijn hoofd! haha..!
Ik ben helemaal blij, en nu op naar ... van de zomer... Haha!
Na het veulentje ga ik weer vrolijk verder!!
Ik was btw de enige op trens...

moire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:50

GEFELICITEERD!!!! super!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:02

Mexxuna schreef:
Ik ga 20x40 beginnen, eerst dat maar onder de knie krijgen.. ik rij nog 2 proeven 27 en 28, en daarna gaat mijn merrie met verlof. Dan gaan we van de zomer weer verder, 20x60 waarschijnlijk! Lachen

Even een tip: je kunt beter 20x60 rijden in het Z dan 20x40. 20x40 is namelijk veel moeilijker omdat de oefeningen snel achter elkaar aan komen en je voor je gevoel een hele hectische/ snelle proef moet rijden. Tenminste dat vind ik.

Nu even over Stang en Trens... Het paard waar ik nu Z mee start rijd ik niet met stang en trens want dan heeft ze constant haar mond open en zit met haar tong te prutsen, de aanleuning is dan rommelig en het voelt ook helemaal niet goed. Ik start haar met een correctiestang (eigenlijk geen trens dus, maar ook geen stang en trens) en dat gaat echt fantastisch goed!!

Een stang en trens moet eigenlijk direct de eerste keer als je hem gebruikt goed aanvoelen, als dat niet het geval is heeft het ook niet een meerwaarde dus moet je hem niet gebruiken. Je mag tot en met de ZZ-zwaar met een trens rijden dus waarom zou je perse met stang en trens willen als het op een trens beter gaat??

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:25

Um mij is altijd verteld dat je niet mag starten met zo'n correctiestang?
Of ben ik nu verkeerd geinformeerd?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:19

Ik mág nog niet eens stang en trens, 1 omdat ik pas M1 rijd, en 2 omdat ik nog geen 18 ben en omdat mijn pony 1.50m is..Maar daarbij verder.. Lachen

Mijn paardje kent al een enkele oefening uit het Z (ik allemaal geleerd hij kon nog niks toen ik 'm kreeg maargoed.. Knipoog ) Hij kent al appuyeren Haha! Hij doet alles met 'n gewoon watertrensje Lachen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:21

Bij ons in de buurt zie je echt heel veel mensen die op gewoon een trens rijden.
Zelf weet ik nog niet wat ik ga doen. Ik wil sowieso eens gaan proberen met S&T te rijden. Wil dat niet jammer, dan gewoon een trens.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:06

Linda_E, ik ga volgende keer gewoon 20x60 starten.. nu was het even aanvoelen hoe het Z ging, en ik kon 2 proefjes rijden.
Lachen Tis allemaal goed verlopen.
Op naar de volgende wedstrijd.. ( vd zomer.. ivm veulen)! Lachen