Last van hengstige merrie's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:46

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Re: Last van hengstige merrie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:30

Nou.. het lijkt maar alsof mijn merrie altijd hengstig is joh!! gelukkig staan de merries en ruinen nu uit elkaar want ze werd de hele tijd gedekt en dat was niet altebest voor haar rug. Het enige wat ik merk bij haar als ze hengstig is, is dat ze een beetje hieper de pieper is. Laatst had ik even het achter touwtje van haar zweetdeken voor de helft losgelaten en die hing dus tegen haar been aan, en ik liep even een stukje met haar en toen schopte ze wel gelijk naar achter!! Verdrietig

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:35

Moody Mare zou ik maar eens proberen

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:26

Even een vraagje over Moody Mare, geven jullie dat alleen tijdens de hengstigheid of het hele seizoen?
ben heel benieuwd want ik heb het besteld om het het hele seizoen te geven.
mijn merrie is nog nooit zo hengstig geweest als nu.
De eerste dagen vond ze volgens mij alles prima maar nu aan het eind de laatste 2 dagen is ze zo vreselijk tegen me been. echt niet normaal. Ik kan schoppen dat ik een ons weeg maar er komt reactie in de vorm van afslaan bokken en achteruitlopen, van een tik raakt ze beledigerd dan ooit tevoren
Als dit zo de hele zomer door vrees ik voor mijn wedstrijden.
Hoe snel werkt die Moody Mare?

ikke0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:01

Mijn merrie wordt juist sloom.. Niet meer vooruit te krijgen.
Echt vreselijk!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:46

ullaatje schreef:
Even een vraagje over Moody Mare, geven jullie dat alleen tijdens de hengstigheid of het hele seizoen?
ben heel benieuwd want ik heb het besteld om het het hele seizoen te geven.
mijn merrie is nog nooit zo hengstig geweest als nu.
De eerste dagen vond ze volgens mij alles prima maar nu aan het eind de laatste 2 dagen is ze zo vreselijk tegen me been. echt niet normaal. Ik kan schoppen dat ik een ons weeg maar er komt reactie in de vorm van afslaan bokken en achteruitlopen, van een tik raakt ze beledigerd dan ooit tevoren
Als dit zo de hele zomer door vrees ik voor mijn wedstrijden.
Hoe snel werkt die Moody Mare?

Ik geef de Moody Mare het hele seizoen door. Ik begon geloof ik met het voeren ervan net na de hengstigheid en direct bij de volgende hengstigheid was het al een stuk verbeterd. De reactie van jou merrie komt me erg bekend voor: bokken, achteruitlopen, snel beledigd. Mijn merrie deed dit ook, alleen begon het bij haar al op de derde dag ofzo. Erg vervelend.