LiekiiY schreef:ik zou het wel enger vinden omdat het paard slecht ziet en dus veel hoort wat ie niet kan plaatsen.
hierdoor kan ie schrikachtiger zijn dan andere recreatie paarden.
Denk er dus nog goed overna of je hiermee naar buiten wilt. ook voor je eigen veiligheid
Gefeliciteerd met je verjaardag.
Een paard gaat niet zo heel erg op zijn ogen af, ook als hij gewoon kan zien. Het is niet zo dat als ze iets horen dat ze niet kunnen plaatsen, het zicht dan een rol speelt om het te kunnen herkennen.
Een ziend paard kan dan dus ook schrikken... Het ligt veel aan het paard, de opleiding en de ruiter hoe en of een paard schrikt.
Verder kan dit paard aan een oog dus wel goed zien en het hoofd draaiene om beeld te krijgen.
Maar sommige halfblinde paarden (ik heb er zelf zoeen gehad) zijn dan wel schrikachtig op dingen die plots in beeld komen vanaf de blinde kant en dan heb ik het met name over de eiegn scahduw, wat ik altijd erg lachwekkend vond en ook geen grote problemen opleverde. Ook zag ze op de terugweg dingen die ze op de heenweg niet had opgemerkt en kon dan een probleem maken van een witgeschilderde kei, om maar wat te noemen. Maar ze is nooit op hol geslagen ofzo. Het is maar net hoe je met schrik en spanning omgaat en in hoeverre het paard jou vertrouwd. Als jij zegt dat iest kan dan moet een paard daar blind op vertrouwen, in dit geval letterlijk. Dat heeft meer te maken met rijkunst en inzicht, dan met zicht van het paard.

.