weersomstandigheden, hoe reageert jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: weersomstandigheden, hoe reageert jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:31

Mijn paard loopt gewoon door. Af en toe even de sneeuwvlokken uit t oor schudden maar verder niks aan de hand.
Harde wind maakt ook niks uit.

Mn vorige paard was wel een echt mietje, die stond met 1 drup regen al stil met de kont in de wind....
En als het hard waaide kon je beter niet gaan rijden het werd toch niks Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:01

Merrie die ik nu rijd is amper te rijden met harde wind. Word ze ontzettend opgefokt van, loopt alleen maar te racen e.d. (Scheelt misschien dat ze nog jong is).
Andere die ik rijd geeft nergens iets om. Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:05

als het gevroren heeft is mijn paard altijd erg lastig. ze is stug en hangt op mijn handen Ach gut
met regen of wind is er niks aan de hand Clown

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:52

Bij de paardjes die ik rij, heb ik er totaal geen last van!
Regen,wind, sneeuw, geen enkel probleem!
En zoals door Nibbit al gezegd werd heb ik ook, af en toe hoofdje schudden als er iets in het oor ofzo zit.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:55

De 1 functioneert het beste bij extreem warme temperaturen.
De ander heeft het liefst, beetje koud wintje, licht regenbuitje en een zware ondergrond Haha!

Bij harde regenbuien, harde wind ga ik echt niet rijden, ben er namelijk heel hard afgekukeld tijdens een sneeuwbui met flinke wind en moet al heel goed oppassen met mijn lijf, uiteraard toen helemaal verkeer terecht gekomen en maanden weer aan het klooien geweest, dus dan pak ik liever de longeerlijn erbij

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:00

Bij harde wind ga ik niet echt niet rijden, dat gaat helemaal fout dan. Hij schrikt dan overal van en op een gegeven moment kan ik daar ook niet meer tegen, schiet allemaal niet op dus.

Met de vorige pony maakte het allemaal niet uit, die was bomproof Ja.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:01

Mijn pony word altijd heel druk als het hard waait. En als het 's zomers 30 graden ofzo is, is ze rustig. En als het regend is ze heel erg rustig.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:32

mijn pony is meestal wel rustig als het regent, alleen als het heel hard waait gaat ze heel vervelend doen, en is alles eng Tong uitsteken
en als ik binnen rij, en het regent, en het drupt dan naar beneden
dat vind ze doodeng :S

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:21

Als het hard waait en de (binnen)bak kraakt, dat vind ze niet erg.
Ze reageert wel als het erg koud is, dan is ze erg fris.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:24

Mijn eigen pony reageert totaal niet op ruig weer.. De haflinger waar ik op rijd krijg ik daar in tegen bijna niet eens de bak in als het regent laat staan dat ik fatsoenlijk kan rijden, ze wil dan alleen maar met haar kont naar de regen en wind toe en rent de hele tijd naar de uitgang van de bak...

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:25

Mijn paard is haast niet te rijden bij harde wind. De rest doet haar niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:53

Zo heftig reageren op weer, als het paard van de Ts doet die van mij niet.
Maar wel kan ik het verschil merken.
In de buitenbak is het sowieso echt niet te doen, ze spring constand weg, of gaat stilstaan en besluit alles wat waait eng te vinden.
In de binnenbak valt het nog wel mee, wanneer het erg hard waait is ze wel erg allert, en wil ze nog weleens wegspringen.
Ze is idd wel een stuk feller met slechter/onrustig weer.

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:58

Wilde eerder op dit topic reageren met de opmerking de mijne doet het allemaal niets (wind/regen kou) bleef zeer rustig en kalm

Maar sinds afgelopen zaterdag moet ik dit bijstellen.... Boos!
Voordat ik goed en wel zat ging ze ervan door (en dat heeft ze nog nooit gedaan) bokken en zelfs 1x gesteigerd
Ben er toen echt ouderwets afgegooid....ben er toen eerst maar gaan longeren zodat ze wat stoom kon afblazen
en ben erdaarna weer opgestapt en ging alles weer OK

Zondag & Maandag heerlijk gereden zonder problemen...
Dinsdag zelfde verhaal als Zaterdag alleen ben ik eraf gestapt voor ze me eraf kon gooien Bloos
Maar weer gaan longeren en daarna weer rijden en wederom alles prima....

Ik hoop maar dat het idd aan het weer en/of de lente ligt en dat dit geen gewoonte wordt....
Heb haar namelijk gekocht omdat ze zo enorm braaf is/was daar ik zelf echt geen held (meer) ben Bloos

Het ligt niet aan te weinig beweging want ze is in de voorgaande dagen meer dan voldoende gereden ed...
Heb nu wel in overleg met de stalhouder haar biks aangepast en zal haar de komende dagen eerst maar even longeren eer ik erop ga.... Haha!

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 12:57

dat longeren doe ik nu elke keer ook en dat gaat nu wel goed want gisteren en vandaag ging het heel erg goed.(voelde zich misschien schuldig) en wat biks betreft , ze krijgt alleen s'morgens biks en s'avonds en natuurlijk hooi of kuil. maar ik heb niet altijd de mogelijkheid om haar even los te gooien omdat ik op een manege sta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:58

Mijn paard reageert er niet echt op. Behalve als het warmer is, dan wordt ze wat langzamer. En als het koud is loopt ze lekker vlot. Alsof ze zichzelf wil opwarmen door het snellere stappen en draven Clown

Maar ik heb paarden gekend die als een idioot de bak door gingen bokken bij maar een heel kleine weersverandering. Vreselijk.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:00

We hebben een binnen en een buitenbaan, dus gelukkig niet afhankelijk van het weer. Roos houdt niet van regen, en heel erg warm is ook niets, maar daar denken we gelukkig hetzelfde over. Onweer en harde wind heeft ze niet zoveel van.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:01

King houd echt helemaal niet van slecht weer, en hij houd er al helemaal niet van om in een blubber bak te rijden. Maar wij hebben dan ook als voordeel een binnen en buiten bak.

In de wei heeft hij al een hekel aan regen en kou dan wil hij ook graag naar binnen, en zijn lijf kan er ook niet tegen want hij heeft gelijk spierpijn in zijn hele lijf.

lasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:58

nou met echt harde wind heb ik met die van mij rodeo terwijl ze normaal superbraaf is. ze vind het zelfs zo eng dat ze laatst uit de bak is onsnapt en in de achtertuin ging staan haha

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:59

Mijn leasehaf is zeer flegmatiek - of het nou hoost, stormt, onweert of de zon schijnt - interesseert hem totaal niet.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:41

Mijn friesje is met wind, regen of wat dan ook heel slecht te rijden. Het moet echt mooi weer zijn wil hij goed lopen..

deeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:11

Binnen of buiten?
Bij mij vind hij het meestal niet echt fijn, maarja dat vind ik ook niet ik haaaat regen en slecht weer! Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:14

Veel paarden zijn over het algemeen wat drukker als er veel wind staat.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:32

Als er wind staat is die van mij meestal gewoon "normaal", maar een dag voor een storm is ze erg aan het draken meestal.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:38

Met mijn verzorgpaard kan ik gewoon met harde wind rijden. Alleen als het weer veranderd, zoals afgelopen week, denkt ze dat ze mag racen. Maar voor de rest heb ik er geen last van.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:14

Major heeft echt helemaal nergens last van, hoewel hij bij heel harde wind wel een beetje meer kijkerig is dan normaal. Maar hij loopt gewoon door en ik had altijd het idee dat hij buitenrijden wel fijn vond met harde wind. Alleen regen houd hij absoluut niet van, hij gaat bij de minste regen heel zielig lopen doen. Hij loopt wel door, maar gaat wel lopen mokken.
Taquin word druk van wind. Hoe ze met rijden reageert op wind weet ik niet, maar met wandelen gaat ze harder lopen en drukker doen.