Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De meeste kunnen dus ook niet meer in de bak zelf les geven maar moeten achter de bakrand blijven staan.
runningkawa schreef:Bij een ruiterfout mag het uiteraard nooit.
Maar een paard wat netjes aangereden wordt, genoeg impuls, maar vies stopt, die mag van mij wel een klap hebben.
Om dan weer opnieuw aan te rijden en bij de afzet al een goedkeurende stem beloning te krijgen
Arm paard.
Maar een paard wat netjes aangereden wordt, genoeg impuls, maar vies stopt, die mag van mij wel een klap hebben.
Om dan weer opnieuw aan te rijden en bij de afzet al een goedkeurende stem beloning te krijgen

upanddown schreef:Verschilt inderdaad per paard. Mijn merrie springt alles, zelfs als ze niet uitkomt, vanuit stilstand, de gekste hindernissen, alles. Daarbij is het dus sowieso niet aan de orde. Een van de pony's is heel laks, als die niet springt kan die wel een tik verwachten.
Urko schreef:runningkawa schreef:Bij een ruiterfout mag het uiteraard nooit.
juist, en als hij dan weigert, dan mag het paard van mij ook over de hindernis geslagen worden, wij hebben ook zo'n eigewijze opdonder in de les, die weigert gewoon omdat ze geen zin heeft. Die word er nu ook over de hindernis heen geslagen, en geloof mij, ze denkt nu wel 3 keer na voordat ze weigert!

Cowgirltjuh schreef:Zelf rijd ik jumping, en of ik mijn paard sla als hij weigert ligt er totaal aan wiens fout het was.

runningkawa schreef:@ninx, een voorbeeld. Zelf meegemaakt.
Paard zadelmak gemaakt (met alles rust nooit een tik gehad)
Paard parcours klaar gemaakt (nooit een tik gehad, sprong met alle plezier uit zichzelf, ik had zelfs nooit een zweep bij)
Paard bijna elke keer foutloos, liep ondertussen L (nog steeds geen tik gehad)
Paard staat te koop, wordt gereden door verwende griet die denkt dat ze kan rijden, neemt niks aan van instructeur.
Is aan het fitnessen aan de voorkant, maakt hem dood aan het been.
Springt er een paar parcoursen mee...uitgebeld... stakend, sterk.
Paard komt terug bij mij.
Thuis gaat het redelijk, om vreemd terrein had hij geleerd zich sterk te maken... zelfs zover omhoog te komen als je hem naar voren drijft dat hij wankeld op de benen.
1 malig laat je hem op concours weten dat je daar dus niet van gediend bent. Denk dus echt wel aan flinkte tikken
Maar bij alles wat hij redelijk goed doet beloon je hem wel heel duidelijk.
Zodat er zeker duidelijkheid is voor het paard en hij ook zeker positieve beloning krijgt.
Concours erop doet hij het weer als vanouds, heeft ook nooit meer gesteigerd en geweigerd en trekt zelfs weer vanzelf richting de sprong.
Als jij me had gezien op dat concours had je me van de knol afgetrokken (ik zou me ook in hebben moeten houden als ik niet wist wat er was)
Maar blijf jij bij je standpunt dat het paard belachelijk behandeld is die ene keer?
) maar bij hoge sprongen rij ik gewoon opnieuw aan!